Ny iPhone 4G - måske fusk?

Hyggehjørnet d.  19. april. 2010, skrevet af NoNig
Vist: 1161 gange.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
19-04-2010 23:19:24
Svar/Indlæg:
23132/740
Hey all

Fandt denne nyhed: http://gizmodo.com/5520164/thi...

Om den er fake eller ej, skal jeg ikke gøre mig til dommer over. Men min første tanke var, at den lignede noget Sony Ericsson kunne have lavet. Taget i betragtning, at Apple angiveligt skulle have bestilt kameradelen hos Sony og får mobilen produceret på samme fabrik, er blot med til at putte vand på møllen.

Jeg lægger ikke dette op for at spille fremtidsklog eller fanboi. Tænkte blot, at der nok var nogle som fandt det interessant. Det er hermed givet videre 🙂
Retro

Elitebruger
Tilføjet:
19-04-2010 23:38:44
Svar/Indlæg:
1643/172
Tror skam at designet godt kunne være ægte nok. Da det er i stil med ipad og unibody macbook pro's, men om det bliver iPhone 4G hmm det er et godt spørgsmål. Rygterne går på både 4G og 3G HD. Det er især når de diskutere komponenterne og batteriet osv at jeg bliver overbevist om at dette er en prototype af en art, men om det er det endeligt produkt eller ej er ikke til at udtale. Der har endnu ikke være noget snak om hvilken en CPU der sider i den, som så kunne afsløre om det er en ægte iPhone next gen eller bare en fake.

Jesper

Elitebruger
Tilføjet:
20-04-2010 00:01:36
Svar/Indlæg:
2072/117
Ved ikke rigtig, hvad jeg skal synes om designet, men efter at have set indmaden, så tror jeg sku den er god nok.

Apple er heller ikke helt tilfredse og har meldt den stjålet.

LlamaAgenten

Elitebruger
Tilføjet:
20-04-2010 00:04:02
Svar/Indlæg:
1129/113
Jeg synes nu også, at det ligner noget Sony Ericsson kunne have lavet. Den minder mig om C902.

CF

Elitebruger
Tilføjet:
20-04-2010 00:15:38
Svar/Indlæg:
4689/105
Synes da det er et fedt design. Så kunne jeg da faktisk godt gå hen og overveje at købe den, hvis den ser sådan ud. Dog er jeg ikke glad for at høre at SE får en finger med i spillet, for de sidste mobiler de har smidt på markedet har jeg mildest talt ikke været imponeret over.

Var godt nok ikke vild med designet på de gamle.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af CF d. 20-04-2010 00:17:22.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
20-04-2010 00:29:44
Svar/Indlæg:
23132/740
Pudsigt nok, så snakkede min kæreste og jeg om iPhone for noget tid siden. Lige så begejstret jeg er for Apple (og jeg er ikke fanboi!), lige så uimponeret er hun.

Anywho.

Jeg sagde til hende, at det nok skulle blive spændende med den nye iPhone, men jeg trængte godt nok til et nyt designpust. Hæng mig ikke på det det, men som jeg husker det, "plejer" Apple at revidere deres design for hver 3./4. generation. Nu tænker jeg på iBook, PowerBook, MacBook etc. Det samme gælder deres serie af musikafspillere. Den eneste enhed der ikke har været underlagt en radikal ændring i design er deres iPhone. Jeg har ikke tal eller noget at bakke det op med, det bare den der fornemmelse. Det kan jo også vise sig at være helt i skoven.

Hvorom alting er.

- Så synes jeg faktisk ret godt om "den nye" Iphone. Jeg har altid været let til falds for det industrielle design, alá den gamle MacBook Pro, iMac (den hvide G5/C2D). Det samme gælder HP, Lenovo etc.

Der er noget futuristisk og æstetisk over det, frem for de strømlinede løsninger der mest af alt minder om ergonomiske massagekugler til parforholdet der er gået lidt i stå...

But still. Jeg er jo pisseglad for min iPod touch. Men viser det sig, at den nye iPhone kommer til at ligne den der blev fundet "forklædt" som en 3G'er, er jeg frisk med det samme.

-> #4

Bare fordi det er Foxcoon der laver det hele, er det ikke sikkert at de mangler evne til at adskille skidt fra kanel. Jeg har heller aldrig været synderligt imponeret over Sony Ericsson telefoner. Der er altid et eller andet der går i stykker. En højttaler, et joystick eller så falder knapperne bare af.

Hvis bare ikke Nokie var mobiltelefoniverdenens svar på Microsoft, hvor spec. og funktionalitet overgår brugervenlighed og kvalitet, så ville jeg elske Nokias telefoner.

Sørgeligt nok, så er min mest stabile telefon den jeg har nu. En Motorola L7. Den passer mit behov fint. Men det kunne nu være nice med en kombineret enhed, selvom det strider lidt imod de fleste af mine principper (nøgleringstanken, hvor éen ting går i stykker og så står jeg uden musik- og videoafspiller, telefon eller kamera).

Hvis der så bare var et alternativ jeg kunne affinde mig med. Gider ikke at rode med indstillinger, pis og lort. Det skal bare virke fra dag et og først gå i stykker den dag jeg smider den i en blender og beslutter mig for at lave en telefon-smoothie.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 20-04-2010 00:35:42.

arsenio3d

Elitebruger
Tilføjet:
20-04-2010 11:56:20
Svar/Indlæg:
2823/238
Jeg har lidt på fornemmelsen af at den er plantet af Apple, for der har godt nok været en Lind Strøm af nyheder, præsentationer og produkt opdateringer (mac book pro), Apple er ikke ligefrem kendt for at sløse på sikkerheden, og at tage en prototype ud i verden og endnu værre at tabe den ligner ikke Apple.

Humleren

Overclocker
Tilføjet:
20-04-2010 12:18:11
Svar/Indlæg:
143/5
Det er nu almen kendt at Apple lader sine ingeniører tage prototyperne af de forskellige enheder med hjem.