Pudsigt nok, så snakkede min kæreste og jeg om iPhone for noget tid siden. Lige så begejstret jeg er for Apple (og jeg er ikke fanboi!), lige så uimponeret er hun.
Anywho.
Jeg sagde til hende, at det nok skulle blive spændende med den nye iPhone, men jeg trængte godt nok til et nyt designpust. Hæng mig ikke på det det, men som jeg husker det, "plejer" Apple at revidere deres design for hver 3./4. generation. Nu tænker jeg på iBook, PowerBook, MacBook etc. Det samme gælder deres serie af musikafspillere. Den eneste enhed der ikke har været underlagt en radikal ændring i design er deres iPhone. Jeg har ikke tal eller noget at bakke det op med, det bare den der fornemmelse. Det kan jo også vise sig at være helt i skoven.
Hvorom alting er.
- Så synes jeg faktisk ret godt om "den nye" Iphone. Jeg har altid været let til falds for det industrielle design, alá den gamle MacBook Pro, iMac (den hvide G5/C2D). Det samme gælder HP, Lenovo etc.
Der er noget futuristisk og æstetisk over det, frem for de strømlinede løsninger der mest af alt minder om ergonomiske massagekugler til parforholdet der er gået lidt i stå...
But still. Jeg er jo pisseglad for min iPod touch. Men viser det sig, at den nye iPhone kommer til at ligne den der blev fundet "forklædt" som en 3G'er, er jeg frisk med det samme.
-> #4
Bare fordi det er Foxcoon der laver det hele, er det ikke sikkert at de mangler evne til at adskille skidt fra kanel. Jeg har heller aldrig været synderligt imponeret over Sony Ericsson telefoner. Der er altid et eller andet der går i stykker. En højttaler, et joystick eller så falder knapperne bare af.
Hvis bare ikke Nokie var mobiltelefoniverdenens svar på Microsoft, hvor spec. og funktionalitet overgår brugervenlighed og kvalitet, så ville jeg elske Nokias telefoner.
Sørgeligt nok, så er min mest stabile telefon den jeg har nu. En Motorola L7. Den passer mit behov fint. Men det kunne nu være nice med en kombineret enhed, selvom det strider lidt imod de fleste af mine principper (nøgleringstanken, hvor éen ting går i stykker og så står jeg uden musik- og videoafspiller, telefon eller kamera).
Hvis der så bare var et alternativ jeg kunne affinde mig med. Gider ikke at rode med indstillinger, pis og lort. Det skal bare virke fra dag et og først gå i stykker den dag jeg smider den i en blender og beslutter mig for at lave en telefon-smoothie.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 20-04-2010 00:35:42.