Internet crasher konstant? Nyt modem?

Diverse d.  20. april. 2010, skrevet af Gamer_Chres
Vist: 366 gange.

Gamer_Chres

Elitebruger
Tilføjet:
20-04-2010 21:53:36
Svar/Indlæg:
1158/321
Vores internet crasher konstant når man sætter den til at downloade en fil, eller når jeg spiller over nettet, altså når der er trafik over internettet.

Vi har en udemærket Linksysrouter til 500,- og et billigt (som i MEGET billigt) modem fra Netgear (TDC start pakke)

Hvilket modem ville I kunne anbefale mig at købe da jeg tror at det er her problemet ligger og derfor vil udskifte?

Spørger fordi jeg ingenting ved om modemmer, kun ud fra priser 🤡
Emillos

Overclocker
Tilføjet:
20-04-2010 23:22:40
Svar/Indlæg:
14079/622
Det er ikke særlig smart, at gøre noget som helst på en formodning.

Det eneste rigtige at gøre, hvis man har en ustabil ADSL-forbindelse er, at kontakte sin udbyders kundeservice, som kan fejlsøge på linjen. At man har en ustabil ADSL-forbindelse, kommer som regel af én af nedenstående 2 ting:

1. Fejl på router. (Kan du selv undersøge ved, at slutte dit modem direkte til din computer udenom routeren)
2. Kobberforbindelsen fra DSLAM til din husstand, kan ikke trække hastigheden. Dette gør forbindelsen langsom og/eller ustabil. (Dette kan din udbyders kundeservice aflæse)

Fejl på modem forekommer meget sjældent. Og når det endelig er tilfældet, er det næsten altid ret indlysende - eksempelvis hvis modemet er futtet helt af.

Summa summarum - kom i sving og kontakt din udbyder. Også selvom det kan kræve sin mand, at komme i kontakt med de(n) rette hos TDC. 😛

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Emillos d. 20-04-2010 23:23:54.

Gamer_Chres

Elitebruger
Tilføjet:
21-04-2010 15:45:44
Svar/Indlæg:
1158/321
Det skal måske lige siges at vi står til at have en 4mbit / 256k fordi vi bor så fandens langt ude på landet, og maks. dl forbindelse er omkring de 386 og maks up forbindelse er 21 kb/s, så vi kan ikke engang udnytte vores forbindelse fuldt ud. 😕