Med ankomsten af BFBC2 er det fristende for mig, at lave en opgradering. Pt. kører jeg alt på low settings i spillet, men vil gerne have lidt mere grafisk blær og helst kunne køre alt på high. Skal have Win7 også.
Jeg overvejer en af flg. muligheder:
1. Beholde nuværende MB og opgradere med: CPU: C2D E8600 GFX: HD5850 Win7 Pris ca. 4500,-
2. Beholde nuværende MB og opgradere med: CPU: C2D E8500 GFX: HD5770 Win7 Pris ca. 3300,-
Lige nu gør det lidt ondt at smide 6000,- efter nyt hardware, da jeg sandsynligvis ikke kommer til at spille andre nye spil end BFBC2 i lang tid fremover. Det kan også se lidt latterligt ud, at smide 1300,- efter en gammel cpu når nyere fåes til omtrent det samme. Men ny cpu = nyt mb... argh!
Nu til spørgsmålene: Kan jeg forvente at køre high settings i BFBC2 med mulighed 1 og 2? Er HD5850 overkill til mit bundkort og en C2D E8600/E8500? Er der andre kombinationer der er mere oplagte til mit nuværende bundkort?
Tak for svarene - der er lidt at arbejde videre med. Jeg vil i hvert fald kigge nærmere på mb i den billigere ende, som #2 er inde på. Måske er det løsningen.