Er pisseligeglad med om der står Apple, AMD eller Intel på chippen i min computer. Bare ydelsen er til det. Hvis Apple, på mirakuløs vis, skulle få hevet noget "on par" ydelse ud af nogle AMD chips, så hvorfor ikke?
Apple svor jo, at kun Power-arkitekturen havde de nødvendige kræfter til deres computere. Men eftersom flere og flere "alm." mennesker (heriblandt gamere) køber og ønsker sig Apple og deres eneste anke ofte er prisen, so be it.
Men prisforskellen på Intel og AMD kan ikke retfærdiggøre Apples hampre priser. Så dét er et åndssvagt argument.
Om hvorvidt de overtager AMD eller ej, kan jeg egentlig heller ikke være mere ligeglad med. Apple (og mange andre) brændte nallerne på nVidia og deres tomme løfter og semi-defekte chips. Så måske Apple snakker eksklusive aftaler på GPU'er? Evt. levering af CPU'er? Opteron er jo ret hidsig til workstations, alt derunder, kan de fleste jo klare med en Phenom 🙂
-> #2
AMD er jo ikke selvstændige, så vidt jeg ved. Ejes de ikke af en eller anden fond/investeringsgruppe?