DVBLink / TVSource problemer

Media Center d.  21. april. 2010, skrevet af MightyWanker
Vist: 4679 gange.

MightyWanker

Overclocker
Tilføjet:
21-04-2010 06:57:23
Svar/Indlæg:
175/25
Heys

Jeg er så igang med at få mine Yousee kabelTV kanaler ind i min 7MC, jeg har installeret DVBLink og TVSource, men lige nu kan jeg ikke få TVSource til at finde ræv og nøgler ud fra de indbyggede transponderlister der er, og heller ikke fra dem jeg har fundet rundt omkring :(

Så hvor finder man transponderlister for hvor man bor, for intet af det jeg har fundet virker :(
Blach

Overclocker
Tilføjet:
21-04-2010 08:01:15
Svar/Indlæg:
39/1
Hej

Jeg havde samme problem da jeg startede med at bruge DVBLink. Ingen af de indbyggede transponder lister virkede og jeg kunne ikke finde en på nettet (er tilsluttet en meget lille antenneforening).

Heldigvis kunne jeg på mit fjernsyn kører en "Test signal" kørsel. Herinde fik jeg oplyst en frekvens (MHz) og "Symbol rate in KBaud"."Symbol rate in KBaud" er meget fint følende fandt jeg ud af, da jeg havde prøvet at finde kanaler med mange transponder lister der også havde de rigtige frekvenser, men havde en "Symbol rate in KBaud" på 6900, men vores kabel kørte med en "Symbol rate in KBaud" på 6875. Så det er en ting du lige skal være obs på er helt korrekt :)

Nemmeste måde er næsten at sende en mail eller ringe til YouSee og spørge efter det. Men du kan jo være heldig dit fjernsyn kan oplyse dig om "Symbol rate in KBaud" og så er det jo bare at starte fra 100 eller noget og op hehe.

EDIT: Hvis du ender med at lave din egen transponder liste er her et link der kan hjælpe: http://www.dvblogic.com/phpBB3...

Held og lykke med det.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Blach d. 21-04-2010 08:17:43.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
21-04-2010 09:54:45
Svar/Indlæg:
4120/115
Mener jeg prøvede at reducere kanal båndbredden, så den søgte på halve Mhz. og så fandt den lige pludselig en hel masse... EDIT: (men det tager ½ dag at skanne!)
Men den medfølgende transponder fil for YouSee, burde nu virke! Og hvis man ikke indtaster et netværks nummer, så har du også adgang til alle regionale kanaler for hele landet osv.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af micma18 d. 21-04-2010 09:55:21.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
21-04-2010 09:56:24
Svar/Indlæg:
4120/115
Og lige for at være sikker: Så er du sikker på, at det er et DVB-C kort du benytter? Kan du evt. finde nogle kanaler i den medfølgende software?

Blach

Overclocker
Tilføjet:
21-04-2010 10:05:06
Svar/Indlæg:
39/1
@micma18 - Min er rigtig hurtig til at skanne, efter jeg har lavet min egen transponder liste, hvor der kun indgår frekvenser hvor der findes kanaler. Hvis du har en liste hvorpå der er mange frekvenser, hvor der ikke findes nogle kanaler, er det rigtigt at det kan tage pisse lang tid og lave en kanalsøgning :)

En anden ting du skal være obs på trådstarter, så er det at din driver til dit tunerkort er up-to-date, og at du har installeret den medfølgende software dertil. Dette var nemlig også et at de problemer jeg havde til at starte med. Jeg fattede simpelthen ikke hvorfor den blev ved med at skrive "tuning failed" når jeg nu havde fundet rigtig frekvens og båndbredde. Så prøvede jeg at installere den medfølgende software og opdaterede driveren med den nyeste fra producentens hjemmeside og voila - så virkede det sgu.

MightyWanker

Overclocker
Tilføjet:
21-04-2010 10:26:25
Svar/Indlæg:
175/25
Det er en HDHomerun jeg benytter med nyeste firmware og software. Windows 7 er self også up to date.

Jeg får TV kanaler igennem HDHomerun´s software, det virker bare ikke på DVBLink, den giver bare udtryk for at der er nada, selvom den flere steder både skriver at der er signalstyrke og signalkvalitet men der er ingen data...

Dette er min liste, kan ikke finde nogen steder der beskriver at der skulle være andre specialvalg for Taastrup området.:http://www.maax.dk/6000.txt

Blach

Overclocker
Tilføjet:
21-04-2010 10:42:02
Svar/Indlæg:
39/1
Puha, har ikke nogen erfaring med netværk tunere overhovedet. Så medmindre en anden herinde fra har, så er mit råd at slå et smut forbi DVGLogics egne fora ( http://www.dvblogic.com/phpBB3... ). Der er en gut derinde ved navn Oberon (en af udviklerne af programmet) der er rigtig god til at hjælpe.

Har du fulgt den medfølgende guide til mindste trin (en PDF fil)? Sådan som jeg kan forstå det, så skal netværk tunere ikke konfigureres igennem den almindelig skan-del, men fra den del der hedder "network scan", har du prøvet det? Eller er jeg helt gal på den her? :)

Håber du får det til at spille, for det er virkelig et helt kanon stykke software (når det virker selvfølgelig hehe).

MightyWanker

Overclocker
Tilføjet:
21-04-2010 11:27:00
Svar/Indlæg:
175/25
Jups, har fulgt en PDF, men det funker stadig ikke af en eller anden sær årsag.. Prøver at smutte forbi deres forum og ser om jeg kan få lidt hjælp der :)