Hvad er det egentlig der sker for alle jer miljøaktivister?!
Strømforbrug mig her og strømforbrug mig der. Havde det ikke været for de der emsige anmeldere, havde I slet ikke skænket det en tank.
Ej, må hellere droppe ironien lidt, ellers får jeg bare på nakken.
Skuffelsen består nok i at Nvidia var konge i så mange år, ikke med meget, men de var det, og deres slogan "the way it's meant to be played" stinker jo langt væk af leflen for gamere. At de så udskyder fermi kortene og så ved launch ikke leverer det folket forventer er en anden ting. Single GPU er det det kraftigste kort på markedet, det er der vist ikke tvivl om. Men i forhold til et 5870 er det simpelthen for dyrt. Og så meget bedre er det heller ikke.
Jeg forstår bare ikke Nvidia's strategi med at launche monsterkortet først, og SÅ lave de mindre modeller... Så vidt jeg ved gør ATI noget lidt andet. Altså 5850 kom på gaden før 5970, og hvis vi laver en hurtig sammenligning med eksempelvis bilindustrien smider hverken VW, MBW, Porsche, Fiat, Mercedes, Toyota eller andre deres hurtigste versioner af en ny model på gaden først. En ny Golf kommer først i standard trim, senere i en GTI. Det samme med de andre, selv ikke en 911 turbo eller RS3 kommer samtidigt med Carrera'en. Altid senere. Ud med maddingen så folk får færten, og træk dem så stille og roligt ind. Når varen så rammer hylderne skal appetitten nok være der :)
Nå, nok snak om biler, jeg var Nvidia mand i mange år, og da jeg købte mit første ATI kort var det da også med en smule betænkelighed, man havde jo hørt om driver problemer og jeg skal komme efter dig. Men fact of the matter is: Jeg har aldrig haft et regulært driver issue med mine HD4850 kort, selvom der var en del der påstod at det skulle jeg nok få. Det eneste der har drillet mig har været efter jeg udvidede til CF, men det var grundet varme. Senere i dag skifter jeg køler på kort nummer 2. Mindre støj, mindre varme, det er vel det man kalder win/win, når skidtet yder godt og ellers er stabilt.
Hvorvidt ATI har været heldige ved jeg ikke. AMD og ATI har gjort det samme, også inden den ene købte den anden. De har taget kampen op mod noget der var langt større end dem selv, og fået store markedsandele ud af at lave "value for money" produkter. Som allerede skrevet er det jo der langt størstedelen af markedet for private bruger.
Beklager muren af tekst, håber I kommer igennem med skindet på næsen.
/Sneaky