-> #0
Hvis computeren ikke bliver stresset, clocker den ned. Intel Speedstep.
På bærbare har du muligheden for, i "Strømstyring", at sætte "minimum processorhastighed" op til eks. 100 %
Vær dog opmærksom på, at Speedstep faktisk har en vis nyttevirkning. Længere batteritid, mindre varmeudvikling, mindre køling er påkrævet osv.
Det er kun et "problem" når folk, som du - og andre benchmarkere - tror at computeren ikke yder maksimalt. Men se det på denne måde. Du kører jo heller ikke med speederen i bund, når du triller af sted med 80 km/t på hovedvejen. Gjorde du det, for at udnytte moterens ydeevne maksimalt, ville du ikke alene køre med dårlig brændstoføkonomi men også slide unødigt på mekanikken.
Vil du eksperimentere med det, så gør brug af strømstyringen, men jeg vil da klar råde dig til at lade funktionen forblive aktiv.
Mht. RAM, så kører du med to forskellige størrelser. Det giver dig mere hukommelse, men slår samtidig dual-channel funktionen fra (såfremt der overhovedet er en sådanne). Men det er kun noget du bemærker i benchmarks.
Lad mig sige det således: Hvis du går så meget op i ekstra ydelse, ville der være mere fornuft i at køre med ens størrelse RAM-blokke, frem for at gøre Speedstep inaktiv.
Bare min mening 🙂