Jeg synes SSD er "overrated" et eller andet sted. Ja nogle læsninger og installationer går hurtigere men i forhold til en god SATA disk på 7200rpm 16mb cache som bliver vedligeholdt så er forskellen ikke stor nok svarende til prisen endnu IMO.
I spil er det klart rammene, der betyder mere for load tiden er min erfaring. Det er måske kun den indledende start tid af et spil der kan gå 3sek hurtigere med en SSD men til de efterfølgende tekstur loading og texture swapping ml. baner mv. så er det klar ram der slår igennem.
Jeg har prøvet at loade samme spil på min SSD og så på Seagate B.12'ern og forskellen er ikke værd at snakke om, 2sek mv. og selve loadtiden ingame fra save games til ny bane ligger inden for ½sek, forskel (COD4MW2.)
Hvad der giver bedst boost i en PC afhænger helt og holdent af hvad man bruger den til.
Til almindelig internetbrug en rimelig CPU og minimum 4GB ram. F.eks sidder du med 2GB ram så siger jeg helt klart 2GB mere fremfor en SSD... SSD'en hjælper dig ikke når dit ramforbrug stiger.
Min egen laptop her med winXP, Turion 1.6Ghz, 2GB ram da ligger ramforbruget på 785MB ram med HWT åben og så ellers Anti-virus, anti-spam liggende i proceslinien.
Til spilbrug, da er det klart grafikkort fremfor alt... du kan sidde med den vildste Core i7 980X , 256GB SSD, 12GB ram men du kommer nada vegne hvis du sidder med et HD5450/GT220. Hvis du mere end halvere op på alle de andre nævnte faktorer og lægger dem til et grafikkort i HD4770 type/9800GT ja så kommer du 100x langere end før i spillene.