Newbie WoW spørgsmål.

Spil d.  25. april. 2010, skrevet af Teresa
Vist: 814 gange.

Teresa

Moderator
Tilføjet:
25-04-2010 21:06:21
Svar/Indlæg:
2458/91
Hey...

Jeg har efter lang tid overgivet mig til World of warcraft pga mangel på et spil jeg kan hengive mig til.

Men jeg syntes sgu det er ret underholdende. Men det er ikke helt nemt at sætte sig helt ind i, når man har været vant til simplere spil tidligere.

Jeg håber derfor at der er nogen der lige vil svare mig på nogle noob-spørgsmål, så jeg ikke behøver spørge fx en MalcarXX fra turkey i stedet. Det er lidt lettere sådan hér....

1. Jeg spiller human Palladin og er pt på lv. 14. Hvornår kan jeg få/købe en hest og hvordan bærer jeg mig ad?

2. Kan jeg få et kæledyr? Og hvis ja, hvordan og hvornår?

3. Jeg bliver konstant tigget og bedt om at melde mig ind i div. Guilds... Kan man godt melde sig ind bare for at gøre folk glade eller SKAL jeg deltage i ét eller andet hvis jeg gør det?

4. Jeg har nu været hos flere "salesmen" for at finde en taske mere, er det specielle købmænd der har dem?

5. Hvad er fordelen ved at "reste"

6. Hvordan får jeg fat i smykker/ringe der gør mig stærkere? Fx noget der giver mig højere health eller højere mana-kapacitet.

7. Hvad betyder henholdsvis stamina, spirit, strength og intelligence i spillet? Altså hvad betyder det praktisk for min karaktér?

Oki.. dét var vist dét indtil videre.... På forhånd tak..

vh WoW-nooben... 😀
Letzki

Elitebruger
Tilføjet:
25-04-2010 21:20:46
Svar/Indlæg:
766/79
#0.

Nr 1. Du skal være lvl 20 for at få mount. Jeg mener paladin lærer det ved deres træner, ellers er der nogle specaile vendors til det.

Nr 2. Ja det kan man godt. Du kan finde det eller købe det ved vendors. Du kan bruge dem fra lvl 1.

Nr 3. Nej normalt skal man ikke deltage i noget. Når du kommer i lvl 80, raider man normalt med guilden, der skal du nok deltage i forskellige raids.

Nr 4. Ja der findes vidst nogle specielle vendors. Kig på Wowhead.com el. wikiwow (Genial hjemmeside der kan du finde alt om spillet og quests. )

Nr 5. Du for dobbelt exp.

Nr 6. Ved at lave Dungeons, dog er der ikke et stor udvalg til en lvl 14.

Nr 7. Det kan du faktisk læse dig til i spillet ved at trykke "c" og så holde musen over de forskellige.

Edit: Btw, meget af det du spørger om kunne du selv ha fundet på under 3 min på google ;)

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Letzki d. 25-04-2010 21:21:31.

Notika

Superbruger
Tilføjet:
25-04-2010 21:21:45
Svar/Indlæg:
649/37
1. I level 20 får du dit første mount som giver dig +60% movement speed. I level 40 får du et "epic" mount som giver dig +100% movement speed.

2. Du kan få kæledyr til forskellige events eller ved at snakke med forskellige NPCs om at købe nogle.

3. Det der med at melde sig ind i en guild kan være for hyggens skyld eller, hvis man vil raide (level 80 vel at mærke).

4. Bag Vendors har dem^^

5. Fordelen ved resting er at man ved at holde pauser fra spillet kan komme tilbage og "få" 200% experience for hvert mob du slår ihjel.

6. Du kan vælge at gå ind i Random Dungeons sammen med nogle andre for at få et random item når den dungeon er ovre.

7. Hvis du kan lidt engelsk så kig på det her link: http://www.wowwiki.com/Attribu...

Teresa

Moderator
Tilføjet:
25-04-2010 21:26:16
Svar/Indlæg:
2458/91
Fedt... tak for jeres svar... Det hjalp en del.

Ang spørgsmål 2... Ved i hvor der er én der sælger dem?

😀

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Teresa d. 25-04-2010 21:31:59.

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
25-04-2010 22:32:49
Svar/Indlæg:
4221/223
Der er somregl en pet vendor i hver store by. http://www.wowwiki.com/Portal:... så prøver du bare løs.

http://wowvault.ign.com/View.p... måske du kan bruge det til noget.

Ang. tasker, så skal du ikke spilde dine penge på dem som vendors har, de er for dyre i forhold til dem man kan købe på auction house(aka. AH)

Jeg vil gi dig ret i at WoW ikke er lige til. Jeg har spillet siden open beta for 4-5 år siden. Og er først ved at lære noget om de forskellige ting nu. Men det så fordi jeg bare spiller for hyggens skyld. Nu vil folk fanme også ha at man raider for at få en større e-peen

Piebringer

Superbruger
Tilføjet:
25-04-2010 23:04:54
Svar/Indlæg:
573/81
Men husk at de der kæledyr ikke kan angribe andre mobs/spillere

mp_3

Elitebruger
Tilføjet:
25-04-2010 23:21:51
Svar/Indlæg:
3588/418
Lige en tilføjelse til spørgsmål 3.

Som de andre siger, så kan det være en fordel at være medlem af en guild, og på den måde gå i enten dungeons, raids, battleground eller arena og skaffe bedre gear, og måske endda end-game gear.

Personligt har jeg aldrig brugt særlig meget tid på guilds, så 80% af alt min tid i World of Warcraft har være "solo". 🙂

Det er meget op til en selv, og det er muligt (på nogle servere) at få noget af det bedre gear vha. pugs (Pick Up Groups). En af ulemperne ved en guild (synes jeg) er, at man mere eller mindre binder/forpligter sig til de enkelte events der nu måtte forekomme i den.

Teresa

Moderator
Tilføjet:
25-04-2010 23:51:28
Svar/Indlæg:
2458/91
Tak alle sammen... Jeg fandt endelig "the crazy catwoman" og fik en fin kat... men de er da godt nok en del dyre i forhold til hvor meget man skal knokle for at få fat i fx 36 sølv.

Det er heller ikke nemt at google tingene, når man ikke kender "nørde-betegnelserne"... Men nu fik jeg da dét man kalder en companion... tror jeg 🙂

btw... folk er sørme gode til at tage pis på én... Jeg forsøgte først at spørge mig frem derinde om hvor folk havde købt deres kæledyr... En night elf tror jeg det var havde en mops-hund og han sagde så at han ville duellere med mig om hunden... Det kunne jeg jo godt se var dybt godnat da han var lv 80... Han insisterede og jeg accepterede... S stod idioten bare stille.. og lige lidt hjalp det... Det var umuligt for mig at skade ham... han regenererede health meget hurtigere end jeg slog... Det var simpelthen latterligt... Han må have ligget flad af grin... Dét var ikke lige måden at få et kæledyr på... Så hellere "the crazy catwoman"... hihi... ❤

mp_3.. ja jeg gider sgu ikke binde mig til noget... syntes jeg har det bedst solo... pt ihvertald...

mp_3

Elitebruger
Tilføjet:
25-04-2010 23:56:42
Svar/Indlæg:
3588/418
Hehe, ja, en level 14 har intet at stille op mod en lvl 80. Det er kun pga. morskaben han gør det. 🙂

pansertjald

Superbruger
Tilføjet:
26-04-2010 02:27:58
Svar/Indlæg:
1119/58
jeg vil anbefalde at du bruger disse sider og selvfølgelig også spørg herinde :)

www.wowwiki.com ....... her finder du ALT om wow lore og andre gode ting om spillet

www.wowhead.com ..... her kan du finde ALT om loot drops, mobs, dungeons, items.
ja alt hvad du overhovedt har brug for at vider om ting in-game

www.mmo-champion.com ..... det aller bedste wow fan-site overhovedt. her finder du alle nyhedder i spillet og alt om kommende ting og events i spillet...... her er det også rigtig godt at læsse om ens figurs gode og svage sider og hvordan du speccer bedst som tank, healer eller dpsèr...... du kan også spørger om alt på denne side, MEN du skal bare være forberedt på at der desvære er MANGE idioter derinde som lever af at kalde andre folk noobs og andet carp.
men du vil altid kunne få de rigtige svar på dine spørgsmål, for der er rigtig mange gode spiller på mmo som gerne hjælper nye spiller. bla. mig selv

selv har jeg
lvl 80 paladin
lvl 80 mage (min main)
lvl 80 warrior
lvl 80 warlock
lvl 80 deahtknight
lvl 75 priest

så hvis du har noget at spørger om, så bare send en pm til mig

Teresa

Moderator
Tilføjet:
26-04-2010 10:38:18
Svar/Indlæg:
2458/91
Tusind tak for tipsne... Jeg skal nok bruge de sider flittigt... Det handler vel mest om at finde ud af tingene henad vejen... 😀

Kela01

Overclocker
Tilføjet:
26-04-2010 14:48:12
Svar/Indlæg:
14/4
hold kæft hvor jeg musinder dig. at være totalt noob igen, og rende rundt og ganke i low lvls uden at have en anelse om, hvor stort spillet egentlig er. ALT for fedt. glæd dig, du har meget at se frem til.

Min første char var også en paladin. et spørgsmål du ikke har i dine er, at du skal "specce" dine talent point ordentlig. Du skal helt klart gå retribution som leveling paladin. Sæt dig ind i hvad du vælger før du trykker på den enkelte talent. Det kan udgøre en væsentlig forbedring i din spillestil.

for at tjene lidt Guld fra starten, så få en "farming" proffesion, altså mining eller herbalism. Det har stor værdi på Auction house (AH), og vil give dig gode håndører til at starte med.

Udover det, ser det ud til at du har fået svar på det hele stort set, så vil ikke gentage det igen. bare ønske dig held og lykke. :)

Letzki

Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2010 15:31:19
Svar/Indlæg:
766/79
#11 - Jeg ville tage skinning i stedet for mining eller herbalism. Synes de 2 tager alt for meget tid at rende rundt efter. Skinning er noget letter, da man nakker mange dyr.

Kela01

Overclocker
Tilføjet:
26-04-2010 16:32:41
Svar/Indlæg:
14/4
12#
self. er skinning også et alternativ. På mit realm er low lvl herbs dog helt sindsyge dyre. vi snakker imellem 30-50g for en stack peaceblooms, og de bliver solgt, hvorimod skinning er lidt billigere.

og herbs støder du også hele tiden på når du quester, det er bare at tage sig tid til at samle dem op. :)

men ja.. skinning er også et alternativ.

Teresa

Moderator
Tilføjet:
26-04-2010 18:06:18
Svar/Indlæg:
2458/91
Jeg er startet på herbalism nu... Jeg har ikke fundet noget endnu, men jeg er da tidligere stødt på en del jeg ikke har været i stand til at samle op... Så håber jeg bare jeg støder på det igen... Men indtil videre tager jeg bare dét jeg støder på tror jeg...

Oki... aner ikke hvad shinning er... skal det forstås som "at fjerne skind fra dyr" eller hvad? Hvor lærer man dét?

Kela01

Overclocker
Tilføjet:
26-04-2010 18:55:51
Svar/Indlæg:
14/4
Skinning er det man bruger når man fjerner skin fra de beast du dræber, meeeen.. du kan kun have 2 main proffesions. normal kombinerer man en gathering skill sammen med en hovedskill (såsom leatherworking, jewelcrafting, alchemy, inscription, blacksmithing, tailoring). du kan kun have 2 main proffesions på dig på en gang.

jeg har fx:

paladin: mining, jewelcrafting
Hunter: skinning, leatherworking
priest: herb, alchemy
mage: herb, alchemy
Shaman: enchanting, tailoring (2 primarys)
DK: inscription, herb.

Da du har valgt herb, vil det være en fordel at vælge insription eller alchemy da de bruger herb matrialer til at komme op i lvl.

Du skal nok gå tilbage til det første sted du questede og farme lidt herb, da du sandsynligvis ikke støder på så mange herb du kan tage lige pt, før du er lidt i lvl da du er videre end startsområdet. så brug en halv time til det. :)

Teresa

Moderator
Tilføjet:
26-04-2010 21:01:52
Svar/Indlæg:
2458/91
#15...

Oki.... Jeg har bare ikke haft muligheden for at vælge fx alchemy endnu... Det fungerer vel på samme måde... altså med en trainer? For så skal jeg vel til "the magequarter" vel?

Jeg har været lidt rundt nu og har fundet en del silverleaf og nogle få peacebloom... men det tog sgu en del tid... he he.

Ja... jeg stødte på en earthroot jeg ikke kunne tage ☹

Kela01

Overclocker
Tilføjet:
27-04-2010 11:40:25
Svar/Indlæg:
14/4
Det kommer.. når du prøver at tage earthroot, kan du se hvilket skill lvl du skal op og have.

og jo, du skal bruge en trainer til at få alchemy også. bare spørg en guard et sted.

må man spørge hvad din character hedder og hvilket realm du er på. kan være man kunne give dig lidt yderliger råd, hvis jeg fik et kig på dit armory link?

hilsen

kela01

mp_3

Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2010 11:50:38
Svar/Indlæg:
3588/418
#Teresa
Det med at finde herb er nemt. Husk at slå "Herbs tracking" til. Det er en lille knap på venstre side af dit minimap. Så kan du se alle herbs du møder på kortet.

Teresa

Moderator
Tilføjet:
27-04-2010 16:32:33
Svar/Indlæg:
2458/91
#18... Se dét var et godt tip... tark 🙂