Wifi bro

Hyggehjørnet d.  26. april. 2010, skrevet af E2X
Vist: 1291 gange.

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2010 12:24:00
Svar/Indlæg:
4018/217
Jeg er kommet i den uheldige situation at jeg er flyttet ind i en bolig med en meget dyr og dårlig internetforbindelse.

Dvs at jeg har 0,6/0,6mbit fra Danatel Netdrift som rigtigt skulle være en 1/1 mbit for 129kr om måneden og jeg kan få en 4/1 som er den højeste forbindelse for 179kr om måneden og så koster det også lige 200kr at skifte hastighed.
Det værste er at jeg ikke kan frasige mig internettet, jeg kan kun vælge den laveste hastighed for at spare penge.

Nu til det sjove. Jeg kender nogen der bor ca 500 meter væk og jeg kan se deres lejlighed fra hvor jeg bor.
Så jeg har tænkt mig at lave en Wifi bro.
Jeg vil bruge to 16 element retningsantenner http://www.dealextreme.com/det...

Problemet er så bare at jeg skal bruge to wifi routere med en antenne som evt kan pilles af som skal fungere i bridge mode. (Hvis antennen ikke kan fjernes lodder jeg bare kablet direkte i routeren så ingen ko på isen der)
Er der nogen der har nogen forslag til en router der kan gøre det når det samtidigt skal være stabilt.

Det kommer nogen lunde til at se sådan ud.
Adsl modem -> Switch -> wifi bridge -> antenne -> antenne -> wifi bridge -> router -> computer

Der kommer til at være to faste ip´er så ham jeg kender har en fast ip til hans router og jeg har en til min. Vi kan også få flere hvis wifi bridgen også skal have ip adr.

Edit: Grunden til at jeg gør det her, jeg vil gerne have en 20/2 forbindelse igen.

Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af E2X d. 26-04-2010 20:01:24.
E2X

Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2010 12:25:15
Svar/Indlæg:
4018/217
Skal lige sige at der ikke er telefonstik fra tdc i denne her bolig.

gaming-king

Superbruger
Tilføjet:
26-04-2010 13:13:57
Svar/Indlæg:
1001/5
Tja. Jeg ville nok kikke på en WiFi-parabol i stedet for. altså så du har retningsbestemt adgang til WiFi.

Men noget helt andet, er så at det er ulovligt at dele netværk med andre, udenfor dit matrikelnummer. altså din grund. Man fx heller ikke dele antenne signal til TV'et.

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2010 17:45:09
Svar/Indlæg:
4018/217
#2 Du misforstår lidt. Der kommer til at sidde sådan en antenne på begge sider som peger imod hinanden.
Jeg er ret sikker på at jeg kan få signalet igennem endda med fuld styrke. Det er routerne der skal bruges jeg har problemer med.

Ang det med loven jamen jeg har jo ikke noget andet valg vel. Jeg kan ikke leve med en 4/1 som i virkeligheden er en 2,2/0,6 eller sådan noget. Så det er mit mindste problem.

Alle. Her sidder en ung fyr som helt har mistet lysten ved internettet, har næsten ikke brugt det i den sidste måned. Hverken spil, musik, youtube, film og surf fordi det bare går så langsomt. Hvis du kan hjælpe så sig endelig til.

Ingen gang youtube kan ses uden at vente først og HD er helt bandlyst 😩 :'-( :no:

penol

Superbruger
Tilføjet:
26-04-2010 17:49:58
Svar/Indlæg:
570/21
Der er som sådan ikke noget ulovligt i at dele din internetforbindelse, ud over din matrikel. Det er bare ikke velset af ISP'erne og de vil derfor eksekvere diverse straf-foranstaltinger, såsom at lukke for din forbindelse m.m.

Det lyder da forøvrigt underligt at der ikke forefindes et telefonstik. Jeg mener da at TDC har forsyningspligt af kobber til alle husstande i DK. Ret mig, hvis jeg tager fejl.

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2010 17:53:57
Svar/Indlæg:
4018/217
#4 Ja det er ret så underligt. Men bygningen er bygget for 11 år siden og den gang fik de en ret god ordning med danatel med telefon og internet. Dette er så bare ikke fulgt med de sidste mange år.
Jeg kan også få lagt et telefonstik ind i min lejlighed men så er jeg bundet på tdc i de næste seks måneder samt jeg skal betale et opstartsgebyr.

Ang det med de lukker for forbindelsen. Ja det kan de sikkert men hvordan skulle de finde ud af det? 😛

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2010 19:55:27
Svar/Indlæg:
4018/217
Ingen der kan hjælpe? Det jeg har brug for er to routere der kan køre i bridge mode.
Dvs lave en wifi bro som er stabil.

Er der virkelig ingen der har leget med det før?

EDTI. Kan sådan en her bruges og er der nogen der har gjort det før med sådan en her http://www.wupti.com/Produkter... (Wupti).html?utm_source=edbpriser&utm_medium=partnersite

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af E2X d. 26-04-2010 20:12:23.

jnusa

Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2010 23:48:02
Svar/Indlæg:
12/1
De fleste routere understøtter wds, alternativt skal kigge på linksys wet54 som kun er en bridge.

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2010 20:29:25
Svar/Indlæg:
4018/217
Tak men den router understøtter kun wep kryptering.

Men kan jeg så bare købe den der billige netgear altså den hvide og bruge to af dem? Det skal nemlig være stabilt og derfor søger jeg nogen der har prøvet det før med eller uden ekstra antenne 😉