-> #3
Så laver du en liste over de ting der er blevet smidt ud (håber ikke at der var noget af affektionsværdi), med estimerede nuværende priser/værdi. Hvis han angrer, hoster han op. Hvis ikke, så er det politi/advokat.
Han har ikke overholdt sin del af aftalen, men medmindre du har noget på skrift, er det lidt svært at spille hardcore. Jeg havde en udlejer der gjorde noget lign. hvor jeg fik et flip. Heldigvis kan jeg åbenbart blive så hidsig, at en ellers kynisk udlejer punger ud og tænker på sin egen og børnenes fremtid.
... så har jeg vist ikke sagt for meget.
Uanset hvad, så er der tale om privat ejendom, og hvis han - uretsmæssigt, og i henhold til en eventuel lejeaftale, hvori skuret indgår som opmagasinering og depot i din lejeperiode - har smidt noget af dit ud, er der reelt tale om tyveri. At han fylder den op med sine egne ting, kan man kun brokke sig over og håbe på at han ser det uretfærdige i. Men at, undskyld mit fransk, spasseren smider dine ting ud, er langt fra dit problem.
Bare husk:
Tal til hans samvittighed.
Få tingene på skrift (både værdi af tabte affekter og hans/deres løfte om erstatning).
Men du skal til gengæld være 112 % sikker i din sag.