Så kommer lønnen imorgen, og i den forbindelse skal jeg have mere gaming power til min gamle E8400 ( cpu/mb/ram bliver skiftet til sommer). Jeg har set reviews og læst tråde en masse og er nu kommet frem til 2 kort jeg ikke kan vælge imellem, det er:
Det ene er et 5870 kort og det andet er et 5850 kort?
Hvilken opløsning kører din skærm?
Hvis du vil have HBAO, AA's og alt det der og du kører en 1920 x 1200 opløsning, så skal du måske kigge på et 5970.
Kører du 1680 x 1050 og igen med alt bare cranked up, så kan du godt 'nøjes' med et 5870.
Dette er med en avarage på små 60fps, hvor alt bare er sparket op.
Men et 5850 kan også sagtens bruges uden at skulle skrue noget sønderligt meget ned. Vi er måske ude i noget 12xAA ned til 8xAA eller noget i den stil hvis du kører i 1920x1200...
Tilgengæld er Asus bare nogle langsomme pader når det gælder RMA, hvorimod XFX er hurtigere... Hurtigere er selvfølgelig relativt da alt RMA tager tid.... for lang tid...
Tag ASUS kortet, det er med forbedret køler, og har bedre komponenter på kortet, har endnu aldrig haft et asus kort der skulle til RMA... Det er kun XFX kort der skal det, bare se på Komplett demo, det er altid XFX kort de har til salg der...
Asus er bedre til at OC med, Sapphire kortet er ikke så godt til at OC med hvis det er V2 kortet, og det skulle de være dem der bliver solgt i dk nu. Køleren er der ikke ret meget forskel på, asus har udviklet en special køler selv.