#31 Og det er så de 4 sektore der bliver skruet på nu. Men altså dvs. hvis vi skal have dem på rette køl, så skal der skæres et andet sted. Sidst nogen prøvede det med kultur gik folk jo også amok.
Men altså jeg kan kun være enig, at jeg vil da også have der er styr på dem der, men jeg har også indset, at hvis man skal give skal man også tage.
Og ja 1% er ingen ting, men det kan godt betyde meget for dem som er fattige. Så de har måske ikke råd til 1%, fordi de har sat sig for stramt eller de er ude i noget meget uheldigt.
Ja så kan man tage fra de rige og give til de fattige, men det går denne regering ikke indfor.
Den eneste måde på at få løst aaaaaaalle de dårlige ting, er hvis de rigtige kommer til at betale så meget i skat, at de får udbetalt det samme som de fattige - men hvem i helvede gider det?
Og ang. det med jeres institution - hvad er der nu galt i at tage en tur i skoven? Det er sgu da kun fornuftigt at de kommer ud i naturen, og møder andre børn er da lige så godt. Jeg ser kun disse ting som om at du bare ikke kan se noget positivt i det, og det er nogen-folk-der-putter-en-masse-penge-i-deres-lommer's skyld.
Seriøst den gang du selv var lille bitte bitte lille. Der var da også maaaange børn, i var i skoven, i havde snot i hovedet en hel dag, i spiste madpakker hjemmefra osv. Jeg vil mene (udfra vores, min søn kæreste og mig) erfaringer, så mangler min søn på ingen måde noget som helst i hans børnehave. Tvært imod. Da han gik i vuggestue spiste de konstant frugt og grønt og slik/sukker bare forbudt. De er altid ude i det fri. Pedagogerne havde tid til børnene og alle var glade. Nogen gange er der svipsere, som i lorte i bleen, eller snot i hovedet eller slåskampe. Det samme gør sig gældende i børnehaven.
Men alt i alt kan jeg ikke se noget som helst galt i den måde som vores institutioner kører på nu.