GTA 4 Patch nr. 6

Spil d.  30. april. 2010, skrevet af mikam
Vist: 675 gange.

mikam

Superbruger
Tilføjet:
30-04-2010 17:35:25
Svar/Indlæg:
873/25
For et par uger siden kom denne nye patch og for dem der ikke har opdaget det, vil jeg lige informere lidt her.

Det er den hidtil mest radikale patch, ikke bare fixer den nogle irriterende bugs (thumbs up, Rockstar, det tog kun 1½ år), men føjer noget nyt til grafikmenuen: night shadows, som skulle gøre skyggerne mere realistiske. Det gør imidlertid også spillet endnu mere krævende end før, denne gang dog for grafikkortet.

Hvis jeg feks sætter både "shadow quality" og "night shadows" på very high falder fps til 18-20 (med et 275 gtx) flere steder og det er for lavt til at man kan holde det ud. Med begge på high kører det rigtigt fint.

Noget nyt er også Anisotropisk Filtrering, den ser ikke ud til at påvirke fps negativt selvom den står på x16. Men jeg kan heller ikke se forskel på grafikken må jeg indrømme.

De to vigtigste bugs der er fikset, er den hvor grunden ligesom løftede sig så objekter blev opslugt og de lange loadtider når vsync er slået til.
Hukommelsesforbruget er også mere realistisk med denne patch, jeg havde min helt oppe på 1526 mb med alt på højeste indstillinger, nu ligger den på 1198 (men GPU-Z melder dog at kun 998 er i brug når det går højt).

God fornøjelse 🙂

http://www.gta4.net/news/4389/...

Tråden blev redigeret 4 gange, sidst af mikam d. 30-04-2010 17:50:48.
hightower

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2010 20:11:37
Svar/Indlæg:
2440/66
den kommer automatisk og spørger om den skal opdatere når man logger ind med GTA 4 og Episodes.

men ja... det er et krævende spil.. med mit setup kan jeg godt glemme alt om night shadows 😕

Elitesoldaten

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2010 23:49:31
Svar/Indlæg:
2038/121
Havde en kammerat til LAN i sidste weekend og hans GTA IV så meget anderledes ud kontra min, det som du beskriver med AF osv. Velkomst menuen så også særdeles anderledes ud, hvor han kunne vælge mellem 2 andre GTA IV, episodes from liberty city og lost and the damned tror jeg det var.
Min spurgte ikke om opdatering, hvilket jeg syntes er meget mærkeligt, men jeg vil da lige kigge på det når jeg kommer hjem.
De kunne godt have inkluderet en SLI patch.

mikam

Superbruger
Tilføjet:
01-05-2010 02:14:53
Svar/Indlæg:
873/25
Der er kommet understøttelse for SLI, det har jeg konstateret ved selvsyn. Jeg havde GPU-Z åben mens jeg spillede engang og begge gfx'ere var på over 90% load. Fps var også meget højere end det jeg har nu med et enkelt gfx.
Ved så ikke om det bare er de nyeste drivere eller ligefrem en del af det foregående patch,

Elitesoldaten

Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2010 11:56:53
Svar/Indlæg:
2038/121
#3 Hold da op, det skal da hjem og tjekkes igennem!
Jeg har altid slået det ene af mine grafikkorts fra når jeg har skulle spillet GTA IV da jeg fik bedre frames med et kontra to.