20 mb internet yder kun 3,5 mb

Diverse d.  02. maj. 2010, skrevet af Sigori
Vist: 1756 gange.

Sigori

Overclocker
Tilføjet:
02-05-2010 15:09:04
Svar/Indlæg:
25/7
Hej

har lige købt 20 mb internet hos dansk net, men har nogle problemer med forbindelsen som jeg håber i kan hjælpe med.

problemet er at hastigheden kun er 3,5 mb når jeg laver en speedtest og det er jo ikke ligefrem de 20 som lovet. Jeg har haft kontaktet dansk net som i første omgang mente at det var mit telefonstik den var gal med da dette ikke var et helt normalt telefonstik. Dette har jeg så imellem tiden installeret dog med samme resultat. hastigheden er stadig kun 3,5 mb.

Så nogen der har et forslag til hvad der kan være galt her?

på forhånd tak!

Hilsen Jonas
Emillos

Overclocker
Tilføjet:
02-05-2010 15:14:56
Svar/Indlæg:
14079/622
Det burde være decideret umuligt, at en 20Mb forbindelse kun kører 3,5Mb, uden at den bliver ustabil. Så det lyder meget mærkeligt. Og hvad er et "unormalt" telefonstik - et RJ11 i stedet for et 3-benet?

Hvis du kører med router, så tag routeren fra og kobl dit modem direkte til en PC, og tag denne hastighedstest, http://www.it-borger.dk/verkto... . Du skal selvfølgelig sørge for, at der ikke kører en masse internetkrævende services på computeren, såsom P2P-programmer og Windows Update.

Hvis hastigheden stadig er 3,5Mb, er det en klar fejl hos Dansk Bredbånd. De burde kunne aflæse præcis hvilken hastighed de sender ud til dit modem - så det må du jo bede dem om. For mig lyder det som om, at du kører på en helt forkert hastighed (en 4Mbit eller lign). Vil de ikke hjælpe dig med at løse problemet, må du jo skifte til en udbyder med ordentlig kundeservice. 🙂

Sigori

Overclocker
Tilføjet:
02-05-2010 15:32:30
Svar/Indlæg:
25/7
det unormale telefonstik jeg havde før var et Tele T100. et noget underligt stik som Dansk net manden mente kunne bruges til at dele en telefonforbindelse. da jeg snakkede med dansk net manden sagde mente han også at det var umuligt for dem at levere mere igennem det førnævnte telefonstik, derfor installerede jeg et nyt 3-benet med 2 Rj11 stik men med helt samme resultat.

i Starten var internetforbindelsen meget ustabil men har brugt den 1 uge nu ca. og efter den første ustabile dag tror jeg kun jeg har opdaget 1 måske 2 korte afbrydelser i internetforbindelsen.

kører i øjeblikket med et modem og en switch hvor jeg har prøvet at forbinde modem direkte med pc dog ligeledes uden held. ☹

7913

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2010 18:18:48
Svar/Indlæg:
1124/68
Hvor langt bor du fra centralen, jeg ved at hvis du har over 4,5 km til nærmeste lover de højest 4mbit

Sigori

Overclocker
Tilføjet:
02-05-2010 18:31:43
Svar/Indlæg:
25/7
bor kun 300 meter fra den nærmeste central så det burde heller ikke være problemet.. jeg må hellere få fat på Dansk net i morgen og lige høre dem om ikke de har lavet en fejl et eller andet sted. .

7913

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2010 18:34:27
Svar/Indlæg:
1124/68
#4 Ja så er der sq noget galt, for jeg har en kammerat som også bor ca 300m fra centralen, og han kan nemt udnytte en 20mbit.

Sigori

Overclocker
Tilføjet:
02-05-2010 18:47:54
Svar/Indlæg:
25/7
#5 SNYD!!! 🙂

kan godt være det her er et dumt spørgsmål, men er der forskel på et telefonstik som skal bruges til internet og så et helt normalt telefonstik som kun skal bruges til telefon?

for i den ledning jeg brugte til at forbinde til telefonstikket var der en del små ledninger i farverne gul, brun, rød og blå. Jeg brugte så bare rød og blå da det var dem der var brugt i den førnævnte underlige Tele T100 telefonstikdåse ting.

der er jo godt nok forbindelse (3,5 mb) så kunne ikke forestille mig at det kunne gøres anderledes men vil lige være sikker!

doit

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2010 21:03:21
Svar/Indlæg:
998/134
du skal sige til dem de skal få telefonmontøren til skifte til en anden port på dslam på centralen

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
03-05-2010 08:31:11
Svar/Indlæg:
5679/460
du ka jo altid selv skifte Telefon STikket :) ...har jeg gjort :) ...det er jo kun 2 Ledninger vis det kun er dsl og 3 vis det er telefon :) ...min gamle var ca. 20 år gammel så jeg valgte og udskifte den :) ...kosted mig 40kr og tog mig ca. 10 min :) ...hastigheden er den samme osv. .... køre stadig stabilt 20/2 :) ...

Telenor ftw :)

Niksis

Enthusiast
Tilføjet:
04-05-2010 10:26:15
Svar/Indlæg:
2/0

Jeg er ansat hos Dansk Net og har forsøgt at slå dig op i vores system, men har ikke kunne finde dig :)

Hvis du har en 20/1mbit forbindelse burde du kunne måle omkring 18-19mbit i download og 0.8-0.9mbit i upload reelt, det er ikke nødvendigvis forbundet til hvilke telefonstik du benytter eller hvilke kabler du bruger, din hastighed skulle stadig ikke falde så drastisk, det er nok en fejl hos os desværre :p

Du må meget gerne enten skrive dit kundenummer her i tråden eller sende mig en PM så jeg kan kigge på sagen.

Niki Kahl
Kundeservice, Dansk Net A/S
+45 4690 8888
www.dansknet.dk

Sigori

Overclocker
Tilføjet:
04-05-2010 17:05:41
Svar/Indlæg:
25/7
hej Niki

du skal helt sikkert være velkommen til at gøre et forsøg på at finde fejlen. kundenummeret er: 10066500

Håber du kan hjælpe, da det så ud til at det sidste forsøg ellers var gjort. fik i dag et nyt telefonkabel fra jer i håb om at det var der problemer var, men desværre ser det ikke ud til at have gjort det store, dog er der kommet 1 mb oven i hatten nu, og sidste måling lød på 4,7 mb og 298 kb upload.

sidste mulighed er så åbenbart at få en tdc mand ud som vil se om det er deres fejl, men så kan jeg muligvis få en regning på 1400, hvilket jeg ikke er specielt interesseret i.

jeg takker mange gange !! 🙂

Niksis

Enthusiast
Tilføjet:
05-05-2010 08:31:41
Svar/Indlæg:
2/0
Hej Sigori

Jeg har siddet og målt lidt frem og tilbage, jeg fandt dog en fejl som gjorde du var sat til 2-4mbit. Jeg har nu rettet dette, men desværre kan du pt. kun modtage 6mbit i download.

Som min kollega har været inde på så kan det tyde på at enten det kabel der sidder fra Telefonstikket til dit modem er for langt eller der kan måske er en fejl på kablet uden for huset.

Jeg kan godt forstå hvis du ikke er interesseret i af få en tekniker ud med en risiko for selvbetaling, men det kan desværre være nødvendigt.
Du bor 354meter fra centralen med en forholdsvis god kvalitet af dit kobber. Så at du kun kan modtage 6mbit i download og 375kbit i upload er en fejl.

Evt. må du meget gerne prøve at ringe til vores support igen så vi kan prøve at gennemgå din installation en ekstra gang for en sikkerheds skyld.
Du burde kunne modtage 20/2mbit på din adresse.

Niki Kahl
Kundeservice, Dansk Net A/S
+45 4690 8888
www.dansknet.dk

Sigori

Overclocker
Tilføjet:
16-06-2010 15:07:57
Svar/Indlæg:
25/7
hej .. jeg prøver lige her en gang til eftersom der stadig er en del problemer med internet :'-(

for ca. 1 uge siden stod nettet uden varsel af og har siden ikke ladet høre fra sig. Det passer selvfølgelig meget godt med at nettet i følge jer burde være meget ustabilt, hvilket det så åbenbart er blevet. Før denne pludselige afbrydelse havde vi dog kørt uden problemer med en ca, 3 mbit forbindelse siden sidste indlæg her på siden .

jeg har selvfølgelig igen snakket med dansk net, som ikke rigtig kan gøre så meget, andet end at sende en TDC tekniker ud. Dansk net vil så have at jeg først skal have installeret et telefonstik af TDC eftersom TDC ikke stoler på at jeg kan lave et ordentligt telefonstik. denne regning løber op i 700. Så derefter skal jeg så have en ny TDC tekniker ud som så skal finde fejlen hvilket kan komme til at koste 1300 hvis ikke han finder at fejlen er deres.

nogen der har erfaringer med ham her tdc teknikeren ? kan det virkelig passe at han kan finde på at stikke mig en regning på 1400 blot fordi han ikke selv har installeret telefonstikket?