DriverScanner, et sikkert program?

Software d.  03. maj. 2010, skrevet af VAMOSALAPLAYA
Vist: 1029 gange.

VAMOSALAPLAYA
 
Superbruger
Tilføjet:
03-05-2010 01:04:16
Svar/Indlæg:
232/38
Hey hwt, jeg har installeret 3 programmer nu, registrybooster, speedupmypc og DriverScanner.
Det sidstenævnte er jeg lidt i tvivl om, da det omhandler drivers, når jeg åbner programmet og trykker scan, siger den der er 7 (meget gamle) drivere, hvilket er:

1. ISAPNP-port læsning af data
2. Logisk grænseflade til printerport,
3. ACPI-knap til fast funktion,
4. Terminal Server-tastaturdriver,
5. Terminal Server-musedriver,
6. Plug and Play Software-enhedsoptælling
7. Driver til Microsoft System Management BIOS

Når jeg så trykker installer, kommer der en besked op i programmet der siger:

Driver med høj risiko

DriverScanner installerer IKKE denne driver automatisk, da driveren er klasificeret som tvivlsom og muligvis kan skade dit system.

Du kan stadig installere denne driver manuelt. Det er dog på eget ansvar, og vi anbefaler fortsat, at du ikke installere den.

Skal jeg hører efter hvad den fortæller mig, eller er det sikkert nok at installere dem, og gør de ovennævnte drivers overhovedet noget ved mit system?
mp_3
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2010 02:06:41
Svar/Indlæg:
3588/418
Jeg kender ikke noget til de tre programmer, men et helt andet spørgsmål er:

Hvorfor vil du overhoved bruge disse programmer?

Ifølge min mening synes jeg, det er spild af tid og ressourcer at have sådan nogle programmer kørende, og efter egen erfaring, hjælper de overhoved ikke med noget som helst.

Det eneste program jeg bruger til at rense lidt ud med er CCleaner, og det klarer jobbet fint. CCleaner kan også sagtens rydde lidt op i din registreringsdatabase hvis dette skulle være nødvendigt.
Drivere er rigtig nemme at finde selv, så hvorfor DriverScanner?

Så programmer der eftersigende skulle "speede" ens computer op, tror jeg overhoved ikke på, og har endnu ikke haft positive oplevelser med.

Jeg vil dog gerne høre både dine og andres oplevelser og meninger om dette, hvis folk tænker anderledes.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af mp_3 d. 03-05-2010 02:07:19.


VAMOSALAPLAYA
 
Superbruger
Tilføjet:
03-05-2010 03:02:48
Svar/Indlæg:
232/38
#1 Ja det med driverscanner tror jeg os bare jeg sletter, men de 2 andre beholder jeg godt nok, de virker super fint ved mig, og kan klart mærke forskel fra før, i hvertfald! i spil.

Bruger os selv ccleaner super program os :)