Det er sikkert fint til prisen, det har ihvertfald DVB-C/T, MPEG4 og 1080p24 (24p er vigtigt ved f.eks. bluray afspilning når billedet kører hurtigt til en af siderne - du undgår hakken i billedet)
Dog er det plasma og du skal være opmærksom på at hvis det skal stå i en stue eller et rum med mange vinduer, lamper eller hvad der ellers lyser op, får du reflektioner i billedet. Det er en af de rigtigt store problemer med plasma synes jeg, det er dog ikke alle som er lige så kritiske som mig 🙂
Jeg ville kun overveje plasma hvis det skulle bruges i et mørkt rum f.eks. hjemmebiograf.
Mit TV (LED) kører tit hele dagen og her kommer det næste som jeg ikke kunne leve med: Screen burn/retention, altså billedet brænder fast i skærmen. Eksempel: Du har set Eurosport i lang tid og skifter kanal.. Men du kan stadig se Eurosport logoet og det bliver der i 5-10 minutter efter. Det kan dog osse i ekstreme tilfælde skade skærmen permanent. Det er dog meget sjældent. Det varierer dog meget fra model til model, nogle er bedre end andre. Men jeg ville nok ikke falde i søvn med en film på pause eller lign. 🤣
Eftersom mit tv kører så meget, tænker jeg osse lidt på strømforbruget og her bruger plasma jo en del mere. Men hvis TVet kun er tændt 3-4 timer om dagen er det nok knap så vigtigt..
Nu kender jeg ikke lige den model du har fundet, men nogle plasma tver har osse fosforslør, det er ligesom et grønt slør som sker ved hurtige bevægelser..
Plasma er dog rigtigt god til at vise sort, et område hvor mange LCD tver halter. Men med LED er det blevet betydeligt bedre og forskellen er ikke så stor mere.