#6 Hvis du sammenligner XP med Vista(hvor vista trækker i negativ retning) med Win 7 så er der sket en positiv udvikling i brugerfladen, du har muligvis ret i at OSX er bedre, jeg har ikke prøvet det. Med alt den Apple hype som snart har været i gang længe, så er M$ tvunget til at levere bedre brugerflader ellers kommer de til at tabe konkurrencen på sigt. Brugerflade er jo lige netop alle prof som amatører har en mening om.
#11 At bedømme et styresystem er ikke så entydigt simpelt, det afhænger af hvad du bruger det til. Jeg er enig i at XP ser kedligst ud af de tre, men opbygningen er mindre rodet end Vista og Win7, så på et punkt vinder xp. Win7 har dog nogle dejlige funktioner såsom mulgheden for at have to vinduer åbne der hver fylder præcist en halv(hvilket også er nævnt af en anden) og det er ikke lige så rodet som vista om end Win7's DNA har en tydelig forgænger.
Til spørgsmålet om der kommer et nyt styresystem der i samme omfang som XP kommer til dominere, så er det et stort nej til Vista, vista er reelt på vej ud. Nye computere sælges med win7 og eftersom win7 er mindre ressourcekrævende end vista, så vil vista heller ikke have nogle fordele på netbook-markedet. Kommer win7 til at overgå XP, det afhænger af hvornår der kommer en efterfølger til win7 og om denne efterfølger bliver væsentligt bedre. Men nej jeg tror ikke win7 kommer til at overgå XP.