Windows XP er nu på vej ud

Litteratur d.  04. maj. 2010, skrevet af Stensgaard
Vist: 1345 gange.

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2010 21:09:56
Svar/Indlæg:
2620/327
Det hårdnakkede XP er nu endelig på vej ud af danskernes computere.

Læs hele nyheden her: http://hwt.dk/newsdetails.aspx...
Balanovic

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2010 21:29:48
Svar/Indlæg:
654/36
10,- på at Vista kommer over XP 😛

SkylineGTR

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2010 21:33:41
Svar/Indlæg:
2011/185
Jeg tør faktisk godt væde på at Vista aldrig kommer til at blive mere påpulær end hværken XP eller Windows 7, mangen til trals, sløv og problem fyldt styresystem skulle man lede længe efter, føj siger jeg bare. Windows 7 der i mod er jeg hamrer glad for efter skiftet fra XP for lige godt et år siden. Jeg hoppede på Windows 7 da windows 7 RC udkom og har brugt det lige siden. Om jeg savner XP? overhovedt ikke. Vil jeg savne windows 7, hvis jeg kom tilbage til XP (eller endnu være Vista)? Ja i den grad...det siger hvist det hele. I mod sætning til både XP og Vista har jeg stort set ikke været plage af børne sydomme i Windows 7 og de børne sygdomme der var har microsoft fået fixet meget hurtig efter det blev lanceret. I mod sætning til XP og Vista hvor det faktisk først var med lanceringen af den første service pack til bægge styresystemmer af de fleste blev fixet. Med Windows 7 har jeg apselut ikke opblevet børne sydomme eller andre problemmer med siden microsoft løste de sidste fejl der var. Windows 7 FTW.

Gravesauce

Overclocker
Tilføjet:
04-05-2010 21:34:01
Svar/Indlæg:
171/23
20,- på at det IKKE gør

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gravesauce d. 04-05-2010 21:34:54.

Kasseren

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2010 21:36:11
Svar/Indlæg:
1814/48
Det er ikke så svært at regne ud, at Vista aldrig når XP højder.
Det reelle væddemål er om der er et fremtidigt OS der, på noget tidspunkt, kommer til at opnå samme PC markedsandel som XP har haft? Især med Microsofts mål om at lancere en ny Windows version hver 3. år. Jeg tror det ikke!

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2010 22:40:45
Svar/Indlæg:
5474/39
Jeg tror på, at Linux andelen vil stige. Jeg skifter den dag til Linux permanent, når de laver det muligt køre spil og mine programmer på OSet. I dag kan det lade sig gøre få programmerne til virke, men spilende virker stadig ikke. Så bliver Linux ikke meget mere end hobby projekt... 😕

W.e.S.t

Superbruger
Tilføjet:
04-05-2010 23:27:03
Svar/Indlæg:
312/44
Jeg er nok en af de få, der er lidt træt af Windows 7. Nok mest pga. brugerfladen, som jeg synes er blevet ALT for brugervenlig på den forkerte måde. Jeg synes ikke at kombinationen af den flotte hr. og fru Danmark brugerflade og brugerfladen for mere avancerede brugere er specielt god. Man skal gå alle mulige snørklede veje for at finde frem til de indstillinger man gerne vil pille ved.

Samtidig synes jeg måske heller ikke at det er så vanvittigt intuitivt ift. (ja jeg ved at jeg får tæsk nu) OSx. Jeg ejer ikke selv en Mac, men synes ærligt talt at Win7's brugerflade er en smule uambitiøs og roddet ift. eksempelvis OSx og faktisk også nogle Linux-distroer.

Man har dog efter min mening gjort noget rigtigt. Eksempelvis synes jeg at måden man kan organisere sine åbne vinduer på, ved at smide dem ud til siden, ryste dem osv. er virkelig fedt og rigtig brugbart. Det skulle vi bare have mere af! Jeg tror lidt bekymringen hos Microsoft ligger i at få de ældre og uerfarene brugere med, men jeg tror helt ærligt ikke at det er noget større problem, så længe det bare er intuitivt og logisk opbygget! Det synes jeg desværre ikke Win7 er fuldt ud.

TheChamp

Overclocker
Tilføjet:
05-05-2010 00:27:56
Svar/Indlæg:
54/12
Windows XP dør ALDRIG på min maskine!!!!111etetone

DX10/11 my ass 😛

Jesper

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2010 00:30:17
Svar/Indlæg:
2072/117
Nyheden passer så bare ikke i de danske virksomheder.

Det kan M$ sku godt glemme nogle år endnu.

las

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2010 01:05:19
Svar/Indlæg:
2151/51
Ja, Win7 ftw 🙂 Første gang jeg har taget et nyt Windows så hurtigt til mig, det blev installeret allerede da RC kom har kørt med det siden. Var så heldig at få en Ultimate 64 bit gratis gennem firmaet lige da retail kom, så det var jo dejligt nok 🙂

Har heller aldrig haft nogen problemer med Win 7. Det var ikke ligesom da både XP og Vista kom, hvor det kørte af helvede til indtil SP1.

De fleste har sikkert glemt at XP var fuld af fejl da det kom frem, jeg kan da ihvertfald huske at jeg kørte med Win2000 længe efter XP blev released 🙂

martinbg

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2010 07:44:12
Svar/Indlæg:
2076/119
altså xp kørte og sådan, men kan ikke se hvorfor folk er så glad for det? windows 7 er 100 gange rare at side med syntes jeg

Sjakalen

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2010 07:50:41
Svar/Indlæg:
1978/216
Jeg synes at min Vista x64 kørte fint på mit svin og kommer aldrig til at forstå hvorfor folk har haft så mange problemer med det?? for jeg har ikke haft dem 😀 men stadig kan jeg da mærke at win7 køre hurtiger og er meget bedre end Vista, som meget vista var bedre end fucking XP selv om mange ikke er af den mening 🙂 så fatter jeg ikke at folk gider se på det røvkedlige xp? det er så grimt at se på så man bliver helt dårlig af det!! ☹

Men jeg er ret skuffet over at slumre funktionen ikke virket perfekt i Windows 7 Final. da den virket 100% på Vista og Windows 7 Beta og RC. og indtil for ca en månedet har jeg haft samme udstyr som jeg hadet med Vista og Win 7 beta og rc. men i dag og da jeg skiftet til Win 7 final 23-10-09 har den slumre funktion suttet total røv og virker heller ikke i dag på mit nye hardware. har heller ikke fået nyt keyboard/mus de sidste 3 år. nogle har har været inde på at det er et driver problem til mit tastatur. men det er et standart HP model ku-0316 usb og kræver ikke driver

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Sjakalen d. 05-05-2010 08:00:22.

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
05-05-2010 10:09:53
Svar/Indlæg:
1317/46
#6 Hvis du sammenligner XP med Vista(hvor vista trækker i negativ retning) med Win 7 så er der sket en positiv udvikling i brugerfladen, du har muligvis ret i at OSX er bedre, jeg har ikke prøvet det. Med alt den Apple hype som snart har været i gang længe, så er M$ tvunget til at levere bedre brugerflader ellers kommer de til at tabe konkurrencen på sigt. Brugerflade er jo lige netop alle prof som amatører har en mening om.

#11 At bedømme et styresystem er ikke så entydigt simpelt, det afhænger af hvad du bruger det til. Jeg er enig i at XP ser kedligst ud af de tre, men opbygningen er mindre rodet end Vista og Win7, så på et punkt vinder xp. Win7 har dog nogle dejlige funktioner såsom mulgheden for at have to vinduer åbne der hver fylder præcist en halv(hvilket også er nævnt af en anden) og det er ikke lige så rodet som vista om end Win7's DNA har en tydelig forgænger.

Til spørgsmålet om der kommer et nyt styresystem der i samme omfang som XP kommer til dominere, så er det et stort nej til Vista, vista er reelt på vej ud. Nye computere sælges med win7 og eftersom win7 er mindre ressourcekrævende end vista, så vil vista heller ikke have nogle fordele på netbook-markedet. Kommer win7 til at overgå XP, det afhænger af hvornår der kommer en efterfølger til win7 og om denne efterfølger bliver væsentligt bedre. Men nej jeg tror ikke win7 kommer til at overgå XP.

Frankness

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2010 10:11:50
Svar/Indlæg:
214/13
Min stationær køre med Win7

Min laptop køre winXP

min server køre XP.

Så XP dør ikke ved mig inden for de næste par år.

Men må indrømme jeg er glad for jeg sprang windows vista over, Mangen til lorte beta styre system skal man lede længe efter

Sjakalen

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2010 10:37:05
Svar/Indlæg:
1978/216
#12 Mindre rodet??? jeg har da lige så nemt ved at finde rundt i Vista og Win 7, som jeg hadet på XP så det er jeg ikke enig i 😀 faktisk synes jeg det meget mere brugervenligt end XP er og var om ikke så længe 🤣

Helt iorden med mig at Vista er på vej ud :) jeg græder sq ikke over det 🤣 men det glæder mig endnu mere at XP er på vej ud!! jeg savner fandeme ikke noget fra XP 🤣

Om det slår XP skal jeg sq ikke gøre mig klog på. men synes det er helt vildt at det har solgt så godt, som det har

"Med over 100 millioner licenser solgt på bare 6 måneder gør det Windows 7 til det hurtigst sælgende operativsystem nogensinde"

http://newz.dk/windows-7-paa-h...

animal-mik

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2010 11:01:26
Svar/Indlæg:
908/160
Pc - win 7 64 bit dk - godt og hurtigt(hurtigere end vista)
men vista 64 bit - sløvvtt - selv med 3 diske i raid 0.

server : XP pro - og der bliver den de næste par år..
tror ikke vista kommer over XP i % brug.

BPM

Senior Skribent
Tilføjet:
05-05-2010 11:36:09
Svar/Indlæg:
223/2
køre stadig med XP Pro det eneste rigtige OS :)

har skam købt Win7 men har ikk gidet installere det endnu da min maskine bare køre og fordi jeg ikk gider sidde og sikkerheds kopiere alle mine ting inden jeg skal formatere hele lortet :)

SkylineGTR

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2010 12:11:47
Svar/Indlæg:
2011/185
#16 Yes den med at lave backup inden formateringen tager tid, det kender vi alle hvist. Men siden du ikke har prøvet at installerer Windows 7, ved du hvist heller ikke hvor let og hurtig Windows 7 er at installerer i forhold XP. På min hoved maskine tager det kun 15-20 minutter at indstallerer Windows 7 ultimate 64-bits og på min nød PC som er 4 år gammel tager det kun ca. 25 minutter at installerer Windows 7 Home premium 64-bits på den. Prøv at samligne det lidt med hvad det tager at installere XP i forhold til, en evighed i forhold til. samtiddig finder windows 7 selv langt de fleste driver under indstallitionen og det den ikke finder der. Finder det som reelt hvis du går ind under windows update. Der finder windows 7 ved bægge maskiner alt lige fra grafikkort driver til lydkort driver og over til Netværk kort driver og det er samtiddig meget hurtigerer at installerer f.eks. updateringer på windows 7 end det er på XP og vista. Eller sagt på en anden måde, du er hurtigere køre klar med windows 7 end med XP.

BPM

Senior Skribent
Tilføjet:
05-05-2010 12:46:27
Svar/Indlæg:
223/2
#17 jo men er man doven ikk gider hive sin eksterne hdd frem til backup så tager det endnu længere tid :)

jeg tror aldrig min XP installation har taget meget mere end 30 min med det hele, så der er vidst ikk den vilde forskel der må man sige, eller også er jeg bare så god til at bruge tiden mens den installere at jeg glemmer tiden helt ;)

men så længe Win7 ligger i skabet så ligger det jo meget godt, orker bare ikk begynde at rode med tingene når det virker 😛 du ved dovenskab 😴 skal skam nok få smidt det på men jeg når det nok inden der kommer et nye OS fra Microsoft hehe 🤡

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2010 13:33:55
Svar/Indlæg:
2959/206
Personligt kan jeg ikke lide den måde som processlinjen virker på i Windows 7..
Finder det irriterende, langsomt, spild af plads, dumt.. Også selv om jeg har gjort mit bedste for at få den til at ligne XP med små ikoner osv.

Ud over det kører det vel fint nok, lavere FPS i nogle spil end i XP, og kan ikke rigtigt få Avast til at køre..
Men holder mig nu nok til XP i et godt stykke tid mere.