-> #1
Takker. Kom på i aftes, grundet afbud og havde en kanon-aften. Gode grin og en skarp performance, synes jeg selv, så fik helt varmen tilbage i fingrene 🙂
-> #2
Jeg håber da lidt på at kunne kultivere lidt. Måske jeg forventer for meget af folk, der bare skal ind og se gratis stand-up med nye komikere 😳
-> #3
Har det lidt på samme måde. Det samme gælder "perker"-jokes og henvisninger til handicappede og Amin Jensen. Det er bare så billige point, men folk labber det i sig. I hvert fald af hvad jeg har oplevet indtil videre.
-> #4
Fandt jeg ud af forleden, hvor jeg svinede nørder til. Der opstod en tilfældig kunstpause der fik joken til at fremstå endnu kraftigere end planlagt. Det afhænger naturligvis også af publikum, om de er i stødet eller ej. Men jeg prøver at snakke forholdsvist langsomt, så jeg selv kan følge med, og så ellers lade folk få vejret imellem punchlines.
-> #5
Omar er også rigtig sjov. Men, for mig, virker det lidt som om at han har slået sig på "politik" og "perker"... og så sker der ikke så meget mere end dét. Han har nogle rigtigt gode jokes, men har man hørt dem, har man hørt alt hvad han kan... igen, synes jeg.
Men folk griner af det, og det er vel det vigtigste. Min "mission" er nok bare at tage det et skridt tilbage og lave, hvad jeg kalder, "old school" stand-up. I stil med Dylan Moran, som jeg selv er enormt pjattet med.
-> #6
Apollo, er det ikke kun sorte komikere der siger "niggah" 90 % af tiden og "biatch" 5 % af tiden, hvor de resterende 5 % går med at sige "I love New York"?
Jeg er heller ikke så glad for "pik og patter"-jokes, men det andet kan også blive lidt for kristent og tandløst. Der må gerne være lidt udfordring i det, men jeg håber at jeg får folk vænnet til "min humor", hvis jeg kommer længere med det her end "bare" open-mikes.
... og så skal jeg da ellers love for, at Drudenfuss gav mig lyst til at give igen. Virkeligt at vise, at jeg er sjov. Men for nu, må den stå på at få rutine ind og så må jeg håbe på at finde min stil, hen ad vejen.
-> #7
Jeg er nok, desværre, lidt for stiv i det til fysisk comedy. Jeg kan godt lide Mick Øgendahl, men de ville, for mig, bare dække over at jeg danser en joke hjem i stedet for at arbejde med leveringen. Med al respekt til en mand der har været i branchen i omkring 20 år, så ville jeg ikke kunne stå og lave hans form for comedy, og slet ikke lige så godt og troværdigt.
Der er kun éen Mick Øgendahl.
-> #8
Helt klar og er fuldstændig enig. Det er nok delen med rutinen, hvor man på meget kort tid skal kunne lure stemningen. Jeg glæder mig bare til den dag jeg kan få en aften, som den på Drudenfuss i mandags, vendt til latterkramper og applaus 🙂
-> #9
Takker 🙂
Jeg håber. Men jeg synes selv at der i forvejen findes komikere der leverer rigtigt skarpe jokes. De fleste af dem er knapt så kendte, endnu. Men deres jokes er enormt skarpe og måske lidt for skarpe - no offence - for størstedelen af befolkningen. Men dem der nørder stand-up kommer til at elske dem.
Hartmann og Anden er en af dem jeg selv ser op til. Da deres jokes, for det meste, er baseret på skarp observation.
Men som en tidligere kollega en gang sagde: "Det er nemt at spille klog, men man skal være klog for at spille dum."
Sagt på en anden måde. Man skal være god, for at finde den laveste fællesnævner alle kan grine af. Desværre er der bare de der billige point, som folk - af en eller anden grund - altid forventer. "Han er tyk... ligesom Amin Jensen"
Hvis jeg skal være helt ærlig, så har jeg allermest lyst til bare at stå og improvisere og svine folk til. Men eftersom jeg ikke er "et kendt ansigt", kan det være enormt farligt, da folk ikke ved hvad de skal forvente af mig, som komiker, eller ved hvordan de skal reagere. Så kan det hurtigt ende som i mandags.
Når det så er sagt, så har jeg vildt meget lyst til at lave "observations"-jokes. Men meget af det er baseret på min interesse for sprog og folks vaner. Desværre kan det let komme til at virke som perker-jokes, og det er hér jeg kæmper med mit materiale.
Hvordan kritiserer og udstiller jeg danskere, uden at virke som en der lige er landet med flyveren fra New Delhi?
Jeg glæder mig til at se dig til et show en gang. Jeg satsede også på at begynde at læse her til efteråret og måske se om ikke jeg kan få comedy'en til at køre ved siden af.
-> #10
Det er meget amerikansk stand-up, som er lidt... tandløst. Det er sjovt, men det er dét de kan. Pablo Francisco er et glimrende eksempel herpå. Han er jo skidesjov, men det er dét han kan. Jeg tror ikke at man ser ham udvikle sig eller bringe noget nyt til genren.
Dane Cook er en energisk og skarp komiker. Men lidt som med Pablo, så er det dét han kan. Igen, med Omar. Det er dét han kan.
Jeg kan dog godt lide hans joke om Toyotaen. Især fordi en Prius er en ret stor bil.
Og igen, takker. Jeg klør på, alt hvad jeg kan 😉
-> #11
Det har jeg også oplevet. Desværre for en som jeg, som de fleste nok har opdaget, er jeg ikke altid god til at fatte mig i korthed.
Det andet, med bare at lange punchline efter punchline over disken bliver, for mig, sådan noget hvor jeg lige så godt kunne stå og læse op fra en seddel. Jeg kan godt lide, når komikere bygger op til en joke. Lægger små pointer ind imellem, der til sidst kan summeres op til en fælles afsluttende joke.
Nu må vi se hvordan det går i aften.
Var som sagt på Slabberas i går, grundet afbud, og fik leveret nogle gode jokes. Vi prøver igen på Thorups Kælder i aften og ser om folk er i et lige så godt humør 🙂
-> Alle
I skal have tak for jeres kommentarer og gode idéer. Jeg tager alt ind og bruger det af det jeg kan. En komiker in spe, vi håber 😎