Nå, så blev det min tur til at berette om mit køb af samme som #0/inside.
Og sikke et køb.
De sidste par dage har været lutter op- og nedture.
Først WOW, da den kom ind af døren, så WOW, da jeg pakkede den op, og så WOOOW, da jeg fik liv i den for første gang. 😲
Og så begyndte det ellers at gå ned ad bakke.
Jeg har forgæves kæmpet imod et problem, der gør, at skærmen periodisk går i sort. Hvilket har betydet, at jeg har slæbt skærmen hen til mit mediecenter, for at afprøve skærmen dér, prøvet min gamle skærm for at se om grafikkortet pludselig havde fået en defekt, skiftet grafikkort osv. 😐
Konklusionen jeg har dannet mig er, at skærmen - eller rettere Atlona DP200-adapteren - ikke kan med mit Radeon HD5830.
Det virker ganske upåklageligt med både mediecenteret (nVidia ION platform) og mit GeForce 8800GTS. Ligeledes med de integrerede højttalere og webcamet, som virker glimrende. Men jeg håber ved gud, at jeg ikke oplever problemet ved fremtidige grafikkortskift; ellers har ACD godt nok været en fejlsatsning. For det er edderdulme mange penge, for en skærm, der udelukkende kan med nVidia grafikkort. 🤡 (eller med Radeon HD4890)
Alt i alt er det - ACD/PC-kombinationen - i hvert fald ikke noget, jeg kan anbefale. Det er for dyrt, for besværligt, og for usikkert mht. kompabiliteten med den adapter...
...når det så er sagt, er det fandeme en lækker skærm. ❤
Bare Apple lavede en version med HDMI.
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Emillos d. 03-06-2010 22:40:49.