debat køre også på smart forumet hvor flere med diesel biler som har partilkefilter også har fået PARTIKELUDLED. TILLÆG på 500kr, der er så en bruger som kalder sig Importør der har skrevet dette
Den nye indførsel af afgift på biler uden partikelfilter har desværre givet en del problemer. De biler det drejer sig om er biler som vi har indregistreret på dataerklæring før juli 2009. Inden juli 2009 skulle man benytte en blanket, hvor der ikke var mulighed for at afkrydse om bilen havde partikelfilter. Det er blevet rettet fra juli 2009. Det betyder altså at når vi har registreret bilerne (her taler jeg udelukkende om biler som er solgt via de autoriserede forhandlere), har vi ikke haft mulighed for at afkrydse at bilen havde partikelfilter, derfor opstår der nu problemer.
Vi arbejder på højtryk med færdselsstyrelsen om at løse problemet og regner med at løsningen findes i den kommende uge, herefter vil man modtage en ny registreringsattest hvor partikelfiltret optræder. Vi kan desværre ikke garantere at bilerne ikke skal i synshallen, men vores homolocationsafdelingn gør alt for at undgå dette.
Det betyder så også at såfremt man har købt bilen via de autoriserede forhandlere skal man ikke gøre noget, det ordner vi.
og
Vi er i daglig kontakt med færdselsstyrelsen for at rykke dem for et svar. De er ved at undersøge om det er imod bekendtgørelsen såfremt de laver bilerne om, UDEN at bilerne kommer til syn, som jo vil være at foretrække. De har lovet at arbejde hurtigt med at få en løsning, så vi rykker dem som sagt dagligt.
M.h.t skyld så vil jeg endnu engang gerne informere om at blanketten til at angive om en bil havde partikelfilter eller ej, ikke fandtes på det tidspunkt vi hentede smarterne til Danmark, hvilket jo så ikke muliggjorde at informere om at bilerne havde partikelfilter. For Smart Danmark er det vigtigste ikke hvem der har skylden, men hvordan vi hurtigst muligt får løst problemet.
Min opfordring til dem som har købt bilerne via de autoriserede forhandlere er at de skal lade være med at betale partikeludledningstillægget, da vi som nævnt ovenfor er tæt på en løsning med færdselsstyrelsen.
Håber på en snarlig løsning af denne irriterende sag.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af don mygger d. 08-05-2010 09:12:15.