Mystik problem - lidt mere hjælp søges

Diverse d.  07. maj. 2010, skrevet af pete45
Vist: 366 gange.

pete45

Superbruger
Tilføjet:
07-05-2010 17:36:32
Svar/Indlæg:
284/89
Hejsa,

Jeg har et MCE, som i dag kører Win XP, snart Vista Ultimate 32 Bit. Udover lidt optager problemer, virker det fint.

Dog har jeg et problem, som jeg simplehed ikke ved, hvordan opstår. Så det kan være lidt svært at forklarer, så bær over med mig 😀

Nogle gange sker det jo, at man gerne vil se en film, som man kun har på DVD, dvs den ikke ligger på hdd'en.

Her er det, at ved afspilning af DVD/CD'er at mit MCE kan gå 100% kold. Billede stopper først, kort efter stopper lyden.

Det er herefter muligt at lukke Medie Player, men intet andet. Der er ingen ting der virker, man kan ikke engang komme ind i joblisten. Der findes kun 2 muligheder

1 vente på at på at maskinen selv giver op og genstarter

2 selv at genstarte den.

Først troede jeg det skylles at den blev for varm, men i dag gik den kold, 5 min efter jeg havde tændt maskinen, dvs maskinen var endnu ikke blevet varm. 😕

Da alt andet virker fint, har jeg focus på mit DVD-drev, men kan ikke forstille mig, hvad der kan forårsage sådanne fejl? nogle tips? 😐

------------------------------

Nu har jeg kørt en 11 times memtest på mit mce, ingen fejl at finde, så er det nok ikke rammene der fejler, hm

Nu har jeg ikke lige en extra psu, så er der andre måder at kan teste en psu på? belastningtest eller lign?

Mistænker stadig selve DVD'drevet for at være bugged 😀 men det forklarer self ikke hvorfor maskinen går kold når den optager, evt for lidt ram? den har kun 2gb ram

Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af pete45 d. 14-05-2010 08:49:40.
(FIH)

Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2010 18:09:47
Svar/Indlæg:
2687/71
ram fejl, vil jeg tro

hent memtest, brænd det ned på en cd eller lav en bootbar usb stick og boot op på det og kør testen

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2010 18:52:57
Svar/Indlæg:
1972/260
Det kunne faktisk også være PSU'en.... Har oplevet noget lignende hvor det var ligegyldig hvordan man belastede computeren så gik den ned fordi den begyndte at bruge mere strøm.

Hvis du har mulighed for det så prøv med en anden PSU efter diverse tests. 🙂

pete45

Superbruger
Tilføjet:
08-05-2010 09:42:28
Svar/Indlæg:
284/89
ok, tror jeg starter med memtest, da jeg ikke lige har en extra psu 🤣

ellers må jeg et smut ind til kammi og låne hans 🤣

tak for de gode muligheder, håber jeg kan finde fejlen

pete45

Superbruger
Tilføjet:
14-05-2010 12:44:41
Svar/Indlæg:
284/89
Har fået et tip om at kører 3d mark på, for at teste grafikkortet ... er der en bestemt udgave man skal kigge efter?

N/A

Enthusiast
Tilføjet:
14-05-2010 19:49:53
Svar/Indlæg:
221/2
Tjaeh, windows er jo ikke verdensmester i at håndtere læsefejl, så hvis drevet ikke giver op, gør windows heller ikke, og så kan man ellers sidde der. Du kunne evt. prøve at se om du kan skubbe disc'en ud når problemet opstår. Hvis du ikke kan, ville jeg nok prøve at låne/købe/stjæle/lave et dvd drev og se om problemet er det samme.
Det er selvfølgelig også altid værd at checke om der er nye chipset drivere, eller hvis du bruger en ekstern controller, så se om der er en driver til den.