Nu kan det jo være ret så svært for os almindelige forbrugere, at afgøre om det er den ene, eller den anden part der har ret i sådanne sager. Men jeg må da sige. Jeg forstår godt Nokia, hvis Apple virkelig har brudt de omtalte patenter. Med de markedsandele de hver især sider på kan der jo være tale om mange millioner.
Nokia har al ret til de royalties! Alle der laver mobiltelefoner undtagen Apple betaler for de licenser! Sådan skal det jo også være, for hvis jeg bruger alle mine penge på at opfinde en ting skal et firmare som apple da ikke have lov at at stjæle den fra mig bare fordi de er populære?
Har fulgt en del med i denne sag og det har bare banket at apple er et grådigt firma endnu mere fast i min lystavle.
Og når det er sagt så skal jeg da have fat på en Iphone 4G til sommer 😛
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af E2X d. 08-05-2010 18:44:31.
En sjov lille note her er at drejehjulet som Apple iPod blev så voldsomt populær på i de første udgivelser faktisk er opfundet af B&O (til deres kendte fastnet trådløse telefon).
Apple nappede så teknologien og udgav sin iPod og fik voldsom success med bla den feature. Desværre havde B&O ikke lige fået patent på præcis drejehjulet så de stod tilbage med en lang næse og Apple løb med hele fortjenesten... Synd.
I dag har touch skærm så overtaget, men dengang var drejehjulet en revolution for iPod.
#8: Ok, så prøv du at få fx et medicinalfirma til at bruge millioner på at udvikle ny medicin, hvis de ikke må få patent på medicinen, når den er færdig. Og husk, at et patent trods alt kun holder 20 år - derefter er det frit.