Redaktør
Tilføjet:
08-05-2010 22:07:25
Svar/Indlæg:
6368/477
Hej.
Jeg har søgt og søgt, men har simpelthen ikke kunnet finde en løsning.
Jeg har 2x200GB maxtor harddiske som jeg kun har plads til i mit bundkort hvis de køre RAID sammen. Jeg vil gerne have dem sammenlagt således at det bliver en 400GB. Er det muligt at installerer windows på disse sådan at der bliver booted fra dem, og jeg kun har windows på disse to?
Lige nu har jeg windows på min 1TB som jeg hellere vil bruge til backup.
Jeg har prøvet mig lidt frem, og BIOS kan fint finde alle harddiske, og skriver ovenikøbet RAID ud for de 2 200GB (maxtor 6L200M0), men inde i windows installation kan der ikke findes nogle harddiske, kun min 1TB og min 500GB.
Lige efter BIOS screen får jeg noget fast track, eller fast build utility. Her skriver den hvilke harddiske jeg har i RAID. Her kan jeg så gå ind i et eller andet program. Her inde kan jeg intet ændre, kun se informationer omkring mine harddiske der er i RAID.
Jeg har naturligvis RAID slået til i BIOS, og videre inde kunne jeg vælge imellem IDE, RAID, eller noget ARHC eller sådan noget.
Vælger jeg IDE og booter op via min windows CD for at installerer windows, kan jeg slet ikke se mine 200GB diske.
Vælger jeg RAID, skriver BIOS at ALLE mine harddiske er i RAID pludselig, og når jeg vil åbne windows installation via CD, får jeg BSOD.
Vælger jeg ARHC (eller hvad det nu var), genstarter min computer konstant.
Kan det jeg vil, overhovedet lade sig gøre?