Slap holdning hos hwt Crew

Hyggehjørnet d.  08. maj. 2010, skrevet af tom81
Vist: 2483 gange.

tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2010 22:48:29
Svar/Indlæg:
20170/383

Ved ikke om bare er mig, men jeg er jo som bekendt også bare en sur brokrøv 😀

Men, jeg synes efterhånden holdningen hos hwt crew er blevet noget slap. Nye brugere opretter stort set enslydende tråde i flæng, spørger i øst og vest uden at holde sig bare lidt til reglerne. Overskrifter uden sigende tekst er heller ikke rigtigt noget man går så meget op i mere.

Som skrevet længere oppe, så er jeg nok lidt en brokrøv, og det klapper jeg lige mig selv på skulderen for 😀
Men, man kan sgu efterhånden ikke påpege visse retningslinjer overfor nye brugere, uden at der kommer en anden ny bruger til undsætning, og så er jeg bussemanden - disse nye brugere skulle da i stedet tage sig lidt sammen og pisse over på hol.dk , tweak.dk eller hvad de andre fora nu hedder. HWT.dk har sgu altid været et dejligt sted fordi der var lidt rygrad, men den rygrad er godt nok ved at blive noget udvandet...

Synes faktisk der er sket et godt løft i kvaliteten af artiklerne, men forummet bliver åbenbart ladet i stikken.

Hvor er Nonig når man har brug for ham, han formåede da i hvertfald at holde orden her på forummet..

HWT Crew burde måske kaldes HWT (S)Kræw

Nå, det var bare lidt brok fra mig.. Her er jo heldigvis stadig masser af dejlige gamle brugere, og i skal sgu have tak 🙂
Jesper
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2010 23:08:36
Svar/Indlæg:
2072/117
Så du tror du kan gøre det bedre? 😛

Hvordan overclocker man?

edit:
Kan i ikke samle en computer til mig?


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Jesper bb d. 08-05-2010 23:09:10.


M.Beier-old
 
Superbruger
Tilføjet:
08-05-2010 23:16:05
Svar/Indlæg:
1189/118
Synes nu ellers at der temmelig skarpe holdninger fra enkelte i crew...

Med ingen som helst respekt den anden vej - burde du ikke efterhånden bare lukke røven på danske HW forums?

Det eneste du sådan set bare tilnærmelsesvis magter, er at pege fingre af andre - dvs ukonstruktiv pissebarnlig udhængning.

Jeg ved godt du har for lav en IQ til at forstå det, men så er det sagt.

Du behøver ikke svare på ovenstående.


Var alt for fedt at modtage den besked, mistede dog balancen på kontorstolen, gjorde lidt ondt med faldet 😀


Miccim
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2010 23:35:11
Svar/Indlæg:
3233/128
Er helt enig med tom det er pisse irriterene. Det værste er når en anden bruger som tom siger skriver: Du kan da bare fise over på hol eller sådan noget.

Hwt har efter hånden mistet en stor del af den den kerne af brugere der faktisk gik op i sit hardware. Jeg synes hwt er blevet et sted hvor en masse nye brugere ter sig som det passer dem og stille noob spørgsmål uden at google 1 min eller søge først.



Jesper
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2010 23:39:47
Svar/Indlæg:
2072/117
#0 Du spurgte forresten til NoNig, der kan du måske smide skylden på Steve 😛


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2010 23:40:23
Svar/Indlæg:
20170/383
#4

Steve - Ikke forstået ?


hilo
 
Superbruger
Tilføjet:
09-05-2010 00:03:02
Svar/Indlæg:
525/25
google 😴



tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2010 00:08:10
Svar/Indlæg:
20170/383
#6

Hvis du ikke har noget fornuftigt at bidrage med, så synes jeg du skal holde dig væk.


Tahiti
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2010 00:14:42
Svar/Indlæg:
2676/147
Bruger slet ikke forumet længere, kun køb og salg :) det andet er helt uinterresant for tiden ...


OverLorD
 
Superbruger
Tilføjet:
09-05-2010 00:20:13
Svar/Indlæg:
1471/40
#0 Har ret et langt stykke af vejen.

Mange af de tråde der efterhånden startes herinde kunne løses ved et minimum af egen indstats, men det er nok ikke særligt konstruktivt at bede trådstarteren, at skrubbe af "HOL.DK" til 😉
Tror vi skal passe på med at skræmme alt for mange af de nye væk. 😉

Måske det var en ide at nytilkomne brugere herinde fik en "introduktions brev" per E-Mail hvor i de gjordes opmærksom på hvad der er god tone herinde?



tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2010 00:22:32
Svar/Indlæg:
20170/383

#9

Ved godt det ikke er særligt konstruktivt. Men eftersom HWT Crew åbenbart er ligeglade er stedet jo ved at være lidt af en børnehave. Der er ingen holdning tilbage, bare en masse lal.


#11
hilo
 
Superbruger
Tilføjet:
09-05-2010 00:23:25
Svar/Indlæg:
525/25
se der har vi den, gode tone.#0 🤣


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2010 00:24:46
Svar/Indlæg:
20170/383
#11

Prøv at læs #7 en gang til.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af tom81 d. 09-05-2010 00:25:07.


OverLorD
 
Superbruger
Tilføjet:
09-05-2010 00:31:27
Svar/Indlæg:
1471/40
#10 Jamen jeg deler da ganske din mening, det må bare være lidt af en svær balancegang for crew, at fordele sol og vind lige.

Er de for strikse, skræmmer de nye brugere væk. Gør de ikke noget, falder mange af de gamle fra.

Nutidens unge (Og her faldt jeg gamle fjols, ned i bøtten af de klicheer jeg hader 🤣 ) vil helst have alt serveret på et sølvfad. Det er et udbredt fænomen, ikke kun herinde.


#14
hilo
 
Superbruger
Tilføjet:
09-05-2010 00:31:51
Svar/Indlæg:
525/25
😴


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2010 00:35:03
Svar/Indlæg:
20170/383
#13

Problemet er jo netop det at de har droppet al balancegang, og åbenbart mere eller mindre bare lader tingene køre deres egen gang nu. Det er åbenbart kun ved direkte personlige fornærmelser at de griber ind.

Og det må da være i hwt's interesse at holde på de gamle brugere. Der er masser af fora på nettet til unge der ikke rigtigt gider indordne sig. Der er jo allerede en klovn på spil i denne tråd, hvad det så end skal gøre godt for?


#16
hilo
 
Superbruger
Tilføjet:
09-05-2010 00:36:06
Svar/Indlæg:
525/25
det skal være plads til, alle,også her inde. 😎 😎 😎


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2010 00:40:45
Svar/Indlæg:
20170/383
#16

Dit eneste formål i denne tråd er åbenbart at provokere, og det klarer du jo rigtigt flot. Men kan du ikke for min skyld og alle andres der har en interesse i det jeg skriver i #0, pi**e af for at sige det pænt. Du bidrager jo ikke med en skid. Og nej, efter min mening skal der ikke nødvendigvis være plads til alle.


#18
hilo
 
Superbruger
Tilføjet:
09-05-2010 00:45:27
Svar/Indlæg:
525/25
god lørdag til dig#17 hihi 🤡


(FIH)
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2010 00:53:19
Svar/Indlæg:
2687/71
#18 tag dig dog sammen og pis af, magen til idiot skal man lede længe efter

#0 jeg syntes nu ikke de er direkte slappe, men du har ret i at der bliver oprettet alt alt alt for mange useriøse indlæg for tiden, og jeg håber ikke det går som det gjorde på hol.dk hvor det til sidst har fået ødelagt siden sammen med et par admins der tror de er gud derinde

men nok om det.

syntes faktisk at #9s ide med et intro brev ang hvad man skal gøre og ikke skal gøre.
for jeg skal da ærligt indrømme at jeg ikke læste retnings linier de første par måneder jeg var her, og tror at 90% heller ikke har læst dem


Brander9400
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2010 00:55:13
Svar/Indlæg:
2231/97
18#

Nu er jeg ikke "gammel" bruger på dette fora, men vil give tom81 ret, det er sku lovligt at tænke selv, hvis alle andre kan finde svaret i første link der popper op på google og som tilmed henviser til en tidligere tråd her på HWT, så burde det sku ikke være særlig svært at lave bare en lille smule selv..


Jesper
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2010 00:56:36
Svar/Indlæg:
2072/117
tom81 koblingen mellem NoNig og "Steve" skal forstås ved at manden har fået væsentlig større interesse for produkter lavet af Apple.

Steve aka. Steve Jobs. 😛


Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
09-05-2010 01:09:07
Svar/Indlæg:
2127/11
Hilo er da et fremragende eksempel på en der opfører sig som om der er bumser i hele hovedet, blinkende lygter i pc'en, tunet scooter ude i baggården, og iklke mange hjemme på loftetagen. Den slags brugere lever vi da umiddelbart helt fint uden.


Jeg synes ideen med et velkomstbrev er fremragende! I DK, sådan helt generelt, er der en holdning der går på, at for at få mange brugere og hits, skal man acceptere de bebumsede lallehoveder, og den adfærd de stiller med. Det tror jeg ganske enkelt ikke er sandt. Man skal sørge for at byde folk velkommen, og fortælle dem hvor niveauet ligger. Så forstår folk fra start af, at de ikke kan lade hjernen ligge og beundre lysshowet fra pc'en, men er nødt til at bruge den. Ideen er den samme som der ligger bag et par opdragelsemetoder. Hvis man stiller (rimelige) krav, og sætter (rimelige) grænser, trives børnene reelt bedst.

De fleste sammenstød man ser, hvori de bebumsede er involveret, skyldes jo netop, at de dels ikke kender reglerne, dels ikke har ryggraden til at lade sig rette på. Man skal fandme ikke komme her og belære en teenageunge om noget som helst. Sådan er de, sådan var de fleste af os andre sgu også i den alder.


Barkaway
 
Superbruger
Tilføjet:
09-05-2010 01:26:58
Svar/Indlæg:
2180/15
noget af det jeg sytes der er mest irriterende er når der i samme række af tråde er 3 tråde der omhandler det samme: jeg har 6000, 7000 eller 8000 hva skal jeg ha.. det holder ik :no: hvis man ik engang kan åbne sine øjn og lige læse de forige tråde så er man fanme for doven og fortjener ik at oprette en, bare min mening 🤡


Hediki
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2010 01:40:46
Svar/Indlæg:
1726/49
det jeg er mest irriteret over på det her skønne site er de personer som går op i dansk retskrivning og tror det her site er en eksamen, synes folk herinde har fået en kort lunte, hvor de bare burde være stille og passe dem selv...

ellers alt det med de mange tråde om "ingenting" tager jeg nu bare og ignorere. hvilket jeg også synes folk burde gøre, hvis de synes det er irriterende, så spring tråden over og lad andre svare på den...

ignorance is a bliss, you should try it 🙂


OverLorD
 
Superbruger
Tilføjet:
09-05-2010 02:01:11
Svar/Indlæg:
1471/40
#24
Nu er vi, nogen der rent faktisk holder af det danske sprog og værdsætter de finere nuancer i vort modersmål.
Omend der ikke er deciderede stavefejl i dit indlæg, indeholde det dog så mange grammatiske fejl, at meningen går delvis tabt.

HWT er, som du selv skriver ikke en eksamen men alt for mange indlæg herinde er så fulde af stavefejl og sproglige ubehjælpeligheder, at de overhovedet ingen mening giver. Et minimum af sproglig kunnen må der kunne forlanges af forummets brugere. Ikke at vi skal gøre det til en retskrivnings konkurrence men der må være grænser for galskaben.

P. S
Håber du forstår ironien i ovenstående


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af OverLorD d. 09-05-2010 02:01:31.


Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
09-05-2010 02:12:41
Svar/Indlæg:
2127/11
#24 Alt med måde. Jeg er selv en monsterklovn til kommaer, men forsøger at at strø nogle stykker ud over mine sætninger, så folk har en chance for at trække vejret, når de læser.

Men altså: Perfekt grammatik er ikke noget jeg nogensinde har engageret mig i, og jeg bli'r derfor heller ikke pissed, hvis andre ikke er skide skarpe.

Hvad jeg til gengæld slet slet ikke kan klare er, når folk skriver noget i stil med nedenstående:

Jeg har en grafikkort. Det her cpu køler. Et psu. You get my drift. At folk skulle være blevet så elendige til deres modersmål, at de lyder som om en tilflytter der er i gang med at lære det, skræmmer mig gevaldigt. På dét felt taber jeg hurtig al respekt for folk. Ikke pga en smutter. Det kan vi alle rode os ud i, men optræder den type fejl gennemgående, får jeg kløe i fingrene.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Johnny d. 09-05-2010 02:38:46.


OverLorD
 
Superbruger
Tilføjet:
09-05-2010 02:17:27
Svar/Indlæg:
1471/40
#26
Det formulerede du så lidt bedre end mig 😀


Barkaway
 
Superbruger
Tilføjet:
09-05-2010 02:33:48
Svar/Indlæg:
2180/15
Det er ok at sige et psu, hvis man bare siger et styk psu :yes:


Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
09-05-2010 02:40:37
Svar/Indlæg:
2127/11
#27 Det ved jeg nu ikke. Jeg gik mere konkret på noget der irriterer mig rigtig meget, men du favner det generelle problem bedre. Imo er stillingen 1-1, hvis endelig vi skal vurdere 🙂


#28 BLAH 😛

..men ja, det har du fuldstændig ret i. Det gør de bare ikke 😉


krikke
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2010 08:04:52
Svar/Indlæg:
2335/16
#0

Jeg er generelt enig i det du skriver,det er bestemt også en grund til jeg ikke bruger forum så meget som jeg har gjort,bruger mest som#8 køb og salg nu.

Men jeg savner nu en kommentar fra en fra crew,der må da være nogen der har en mening om emnet,eller..

Men vi må lavet et Apple forum herinde så vi kan få Nonig tilbage,for han kunne da holde orden herinde 🙂 😛



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af krikke d. 09-05-2010 08:05:32.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2010 09:53:01
Svar/Indlæg:
20170/383
#24 #25

Selvfølgelig skal alting ske med måde, men af og til skriver folk dælme så man i den grad sidder og krummer tæer. Og hvorfor er det så lige at alt skal foregå på halv engelsk?

Tag nu fx denne overskrift "Beholder reviewers det de reviewer?" - Hvad sker der lige for det !!??

En ting mere som man næsten kun kan grine af, er alle de folk der så gerne vil skrive noget rigtigt sejt og smart på engelsk, men så staver de ganske forkert, og forstår ikke at sætte ordene rigtigt sammen, det er sgu lidt til grin.

Nå, Men det var slet ikke det tråden skulle handle om 🙂
Jeg synes stadig hwt's crew er blevet nogle vatnisser, og jeg håber sgu de får taget sig lidt sammen med tiden. Jeg er ikke ude i noget med at det hele var meget bedre i gamle dage, men forum kunne de godt tage sig lidt mere af igen.


Polarfar
 
Senior Skribent
Tilføjet:
09-05-2010 10:35:48
Svar/Indlæg:
2309/846
#0

Vi er naturligvis interesserede i at have DK's bedste forum for brugerne, ligesom vi arbejder benhårdt på at lave de bedste testartikler, og jeg noterer at du har bemærket et kvalitetsløft. Det er nemlig et af de områder hvor arbejdsindsatsen er fokuseret.

Næste indsatsområde er en større og bedre nyhedsstrøm, hvilet jeg også håber folk bemærker.

Det er muligt at forum har været lidt ude af fokus, men vi har 9 moderatorer der holder øje med om folk går over stregen, og iøvrigt holder en god og fornuftig tone. Jeg ved godt at der er stort set daglige indlæg med "hvilke ram til min maskine" "byg mig en PC" og den slags noob'iditeter, men det skal der vel være plads til i et brugerforum. Det er jo ikke alle mennesker der har brugt år og dag på at sætte sig ind i alle detaljerne omkring denne fantastiske hobby.

Vi ER ved at revidere forumreglerne, og vi ER i gang med at redesigne siden så overskueligheden forbedres - og folk derefter forhåbentlig kan finde ud af at bruge søgefunktionen i forum. Vi kan jo ikke hyre en flok Nazi-mods til at holde styr på forumbrugerne, så kan vi lige så godt lukke HwT. Og mht folks retstavning så sidder jeg selv og krummer tæer ind imellem når folk kaster om sig med engelske gloser. Det er en af de ting vi forsøger at rense ud i artikler og nyheder, men at skulle gøre det i forum er en ulige kamp vi har tabt på forhånd, og iøvrigt ikke et nødvendigt tiltag.

"Beholder reviewers det de reviewer?" ja, det er ikke kønt, men du ved jo hvad han mener, og så kan man jo svare ham på dansk, at HwT's skribenter ikke beholder de ting de tester, da det risikerer at farve skribentens holdning over for produktet - Dette fine ASUS bundkort får du hvis du skriver noget pænt om det.... Den går ikke, og en stor del af de testede produkter videresendes til andre hardwaresider eller returneres til producenten.

Og vi er naturligvis observerende når der kommer et indlæg som dit, om det vælter ind med tilsvarende klager eller om det bare er dig der er en "citat" Brokrøv "citat slut".

🙂

Mvh

Polarfar, redaktør




Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Polarfar d. 09-05-2010 10:37:31.


TestLab81
 
Overclocker
Tilføjet:
09-05-2010 10:49:59
Svar/Indlæg:
632/27
#31 Hehehe du må meget undskylde, men du lyder altså som en meget gnaven mand der ikke har fået noget i uendelige tider.

Ja det var mig der stod for den artikel med reviewers, men er det ikke gå lidt i detaljer? Hvad er det for noget, at slå ud efter folk, som staver på den ene eller den anden måde? Har du rent faktisk tænkt over, at du sidder og sviner folk til, fordi de ikke staver særligt godt - dette kan skyldes f.eks. ordblindhed?

Jeg syns det er fair nok, at du er træt af folk der spørger om de samme ting, men nu er det altså ikke fordi hwt's forum er verdens mest søgevenlige eller overskuelige - så måske det kunne have noget med det at gøre? Hvad med at komme med noget konstruktivt kritik på, hvordan dette kan løses istedet for at bede om BOFH's?

Jeg er da også rimeligt sikker på, at HWT er mest interesseret i at have så mange besøgende som muligt, da de trods alt for noget ud af det med deres banners rundt omkring.

Dermed ikke sagt, at der ikke skal være nogen regler, men de ting som du brokker dig over, er da helt hen i vejret? Der er jo ikke nogen der tvinger dig til at bruge forummet.


cineman
 
Superbruger
Tilføjet:
09-05-2010 10:50:56
Svar/Indlæg:
1297/50
Jeg synes det er ok at der dukker, jeg skal købe ny pc hvad skal jeg købe, eller hvad er bedste grafikkort tråde op. Man kan ikke lave en fast facitliste for hardware. Et grafikkort kan være for stort eller for lille til et given system. Behovet kan også være forskelligt fra bruger til bruger, eller pengepungen kan også være forskelligt.
Ved godt nogle bruger ønsker et elite/lukket forum hvor rigtige ligestillet bedre vidende kan væksle info sammen, uden indblandene fra lost hardware tumper.
Lad mig lige slå fast en gang for alle, Dette er ikke wikipedia/google 😛 Søge funktionen er simpelt hen for dårlig til at man kan bruge det til at søge info synes jeg.
Ved ikke om jeg er den eneste, men synes jeg lær lidt nyt hver gang jeg læser en tråd, hvad for en ssd disk er den hurtigste/bedste tråd, for det går så hurtigt at der kommer nyt til, næsten hver gang en sådan tråd kommer op, er der nyt på vej, man skal kigge efter.
Self skal der være en vis orden i tingene, men tager det sgu ikke så tung, hygger mig sq med at besøge forum dagligt, og skæve tråde er faktisk meget underholdende 🤣

Citat "Ved ikke om bare er mig, men jeg er jo som bekendt også bare en sur brokrøv " :yes: ... 😛




tatoo1956
 
Overclocker
Tilføjet:
09-05-2010 11:13:24
Svar/Indlæg:
1630/101
Jeg må så tilstå at jeg ind imellem skal læse 10 gentagende post for at kompensere for #0's skolelærer / bedrevidene stavefejlshysteri.. og generelt irriterende fremturen - længere er den ikke for mig, Hr. TOM.

Kan godt være at vi er såkaldte "bange mennesker" men DU kan pisse mig af - helt sikkert!!!!

Var det dét du ville vide?? (Og fremprovokere)

#2 - øv, Beier, har sgu da ikke oplevet at du har inspireret til sådanne hilsener.. jeg kan selvfølgelig være "gået glip af.." 🙂
Håber at du er kommet op på stolen igen 😀


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af tatoo1956 d. 09-05-2010 11:51:03.


Miccim
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2010 11:16:02
Svar/Indlæg:
3233/128
#18 Du er et lysende eksempel på at du ikke er klog nok til at vide hvornår man skal lave sjov med et emne og hvornår man diskuterer sagligt/rent og konstruktivt for at opnå noget med diskussionen.

Jeg vil påste at du kun skader tråden/ forum med dine forkvaklede indlæg. Skal du lave sjov så har du soapbox. Her i dene tråd bør du kunne opføre dig ordentligt eller holde dig ude...


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2010 11:16:06
Svar/Indlæg:
2576/125
#34 Den med grafikkortet er ved at være uddebateret. Det er de samme grafikkort anbefaler. 5770 i tusind segmentet, og 5850 i totusinde segmentet, og det har det været de sidste mange måneder, og det er jo ikke ligefrem fordi der mangler test af grafikkort på internettet. 😉

Dem med "saml en pc for mig til xxxx" er også lidt irreterende, hvis folk ikke har gjort sig den ulejlighed at finde sig nogle komponenter først. Men har også set mange, der først har samlet et system og så spørger om råd. Det synes jeg er fint nok, da folk så kan komme med de sidste tilføjelser, og siger at der er grønt lys. 🙂

Ellers plejer jeg sgu selv at ignoere de værste af dem. De er simpelthen ikke tiden værd. Dog er der en ting som irretere mig mere end latterlige tråde og uddebatterede emner, og det er de forbandede overskrifte. Lav da for guds skyld en ordentlig overskrift.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MaddPirate88 d. 09-05-2010 11:18:13.


Jesper
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2010 11:20:04
Svar/Indlæg:
2072/117
#33 Nu er det næppe en artikel du har skrevet, men "flot" du har redigeret din title efter hvad Polarfar har skrevet, selvom du ikke ligefrem har redigeret den iforhold til ham.

Men det er vel flueknepperi.

Angående forum, så startede vi vel allesammen på et vidst noob stadie, er pænt sikker på jeg selv har haft en "hvordan overclocker man" tråd herinde.
Nye brugere skal bydes velkommen og ikke bare mødes med "Det kan du fandme bare Google", "http://www.lmgtfy.com " er noget i den stil, men er dog enig i at der er en hårdfin grænse mellem at folk godt lige kan tænke selv (dvs. de burde Google) til hvornår de skal have hjælp.

Det er trodsalt væsentlig sværere at lave den vurdering når man ikke har samme viden om hardware som mange andre herinde har, og det er ofte derfor kommer herinde for at søge "ekspert viden".

Angående sprog så er jeg røvligeglad med komma, og stinker selv til det. Når der er folk som er decideret ordblinde synes jeg det typisk er ret tydeligt, og hurtigt bliver afklaret i de respektive tråde, dermed plejer det ikke at være et problem.

Dette gælder dog stadig til en grænse, da brugere gerne lige skulle læse deres indlæg igennem inden de poster det. Dette gælder specielt, hvis de fungerer som trådstarter da dette indlæg er vigtigst i 95% af alle tråde.

Men jeg smutter igen - dørklokken ringer, håber i kan læse mit skidt.

Ps. Ville ikke klage, hvis der kom et Mac forum da jeg synes der har været en væsentlig stigning i Mac spørgsmål herinde. Kan også være det bare er mig der er blevet opmærksom på dem 🙂


cineman
 
Superbruger
Tilføjet:
09-05-2010 11:21:10
Svar/Indlæg:
1297/50
#37 Rigtigt nok, men resten af system skal også kunne tage det kort hele nettet skriger efter man skal købe. Det er det et forum kan guide folk til at tage den rigtige besluting. Test fortæller jo ikke om den enkelte brugers pc kan æde grafikortet men det gør de gode hjælper i et forum 😉
Overordnet kan alt info herinde findes på google uden om hwt. Skræmmende tanke egentligt 😛


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af cineman d. 09-05-2010 11:22:04.


Barkaway
 
Superbruger
Tilføjet:
09-05-2010 11:31:46
Svar/Indlæg:
2180/15
Måske er det skræmmende #39, men lur mig om mange ik stadig har nogen spørgsmål efter at have googlet..🙂 Hvis de så har googlet og der er noget de ik fatter så syntes jeg sgu det er op at spørge for det det er ik altid tests siger det samme og så kan man godt være lidt i tvivl, Men når det så er sagt så er der altså os visse ting som ik fortjener et ordentlig svar F.eks: hvornår diverse HWbutikker har en given ting på lager, jeg har 2000kr til grafikkort hva skal jeg ha..
I mit hovede er det 2 lette spørgsmål man selv sagtens kan finde ud af bare ved at åbne for internettet og bruge sine øjn🙂


Sjakalen
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2010 13:04:48
Svar/Indlæg:
1978/216
Jeg er stort set enige med #0 og dem der er enige med ham 🙂

Damn hadet skrevet en hel smøre, men kom sq til at fyre backspace af så det gik i vasken 😕

Men nogle af de spørgsmål som nybegynder/noobs stiller er sq helt ude i skoven!! og synes også det er fucking skævt at folk ikke lige bruge 3 min på at søge på forum eller google det inden de starter en tråd op, det værste er hvis de bare ikke fatter det man skriver :'-( og laver 2 nye tråde om det samme. der har da også været et par stykker hvor jeg har opgivet at svare på det, også selv om jeg har svaret et par gange i en tråd, så trækker jeg mig sku og tænker det må i andre kloge hoveder sq svare på, for ellers bliver jeg nød til at slå hovedet ned i bordet 😲

Ang. stavning så er det tavligt at køre på folk der har svært ved det! jeg har selv haft en del problemer med det... faktisk så store, så bare skulle jeg skrive et postkort så løb sveden ned af kroppen som hadet jeg løbet en marathon. men så fik min første computer for 14 år siden. så om jeg var ordblind eller ej skal jeg sq ikke gøre mig klog på. men i dag har jeg faktisk ikke de store problemer med det 😀 synes jeg da ikke selv 😀 ellers har jeg jo altid Google 😛

Nogle der kender Sven Bent på DR (dailyrush.dk) der kan man fandeme snakke om en mand med mega staveproblemer... han staver som fanden hopper i sne... men om det er dovenskab og fordi han ikke gider rette for tryk fejl eller fordi hans finger ikke kan følge med hans hovedet eller fordi han virkelig har så store problemer? skal jeg sku ikke gøre mig klog på! men siger bare at hvis man har så store problemer med at stave, så burde man fandeme bruge stavekontrol (fx Google) bare man skriver "Kære Mor" for det er totalt umuligt at læse og forstår hvad fanden Sven Bent snakker om.. det er helt sindsygt!! har set nogle ting fra ham hvor man tro det er løgn.. ligner noget hvor en unge på 3-4 år har sidet og leget med fars tastatur i et tekstdokument. og normalt dømmer jeg ikke folk på det, da jeg jo selv har haft mine problemer med det! men har dog haft så meget respekt for dem der skal læse det, så jeg har brugt stavekontrol i mange år og i dag google som er rigtig godt til det.


Svaret blev redigeret 4 gange, sidst af Sjakalen d. 09-05-2010 13:15:53.


Polarfar
 
Senior Skribent
Tilføjet:
09-05-2010 13:23:13
Svar/Indlæg:
2309/846
#41

Nogle af de spørgsmål som nybegynder/noobs stiller er sq helt ude i skoven!!

Det er jo derfor de betegnes nybegyndere, fordi de ikke aner en dyt og derfor spørger folk der er mere vidende på området end dem selv, på et forum designet til præcis det !

Så er det din opgave at svare pænt hvis du er humør til det, og ellers ignorere spørgsmålet. Men at svine folk til og fortælle dem at de skal bruge SØG eller GOOGLE er et udtryk for en både doven og nedladende holdning til andre brugere uden samme grundviden som en selv. Du har jo heller ikke selv svaret på alt. (42)

Polarfar, redaktør 😎


#43
mtum
 
Overclocker
Tilføjet:
09-05-2010 13:54:12
Svar/Indlæg:
280/13
#42
Meget rigtig og præcis pointe.

#generelt
Der er jo masser af småting, som kan irritere de individuelle brugere herinde, og det må man jo i store træk forsøge at leve med.
Der er helt sikkert også en del af de rigtig gamle kloge brugere, som er rigtig gode til at søge selv, der burde se lidt ind ad m.h.t. deres egne intern off topic indlæg, hvilket bestemt også kan virke irriterende på andre, og sådan er der så meget.

Men kort sagt, spring det over, du ikke gider beskæftige dig med, eller svar konstruktivt. Ikke dermed sagt, at man ikke må bede folk få fingeren ud og f.eks. selv tjekke en pris på et produkt, selv regne totalpriser ud og hvad der ellers kunne være. Nogen forventer det hele på et sølvfad, og sådan vil det altid være. Det er bare ikke værd at spilde krudt på, for det er ikke til at ændre. 🙂


#44
7913
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2010 13:54:58
Svar/Indlæg:
1124/68
Hmm, Ja jeg syntes så omvendt at der er mange folk herinde som ingen tolerance har over for nybegyndere, og andre spørgsmål som de ikke lige finder relevante.

Jeg syntes det er helt fint med nybegyndere, og deres "Hvordan samler jeg en computer" og "Hvilken computer skal jeg købe" og Hvad er bedst til prisen"
Hvis i syntes det er nemt at finde på google, så send dem dog et link, eller ignorere dem. Er det så svært ?

Vi er på vej med en ny generation, af unge som skal lære hvordan det er at være på forum, og de bliver ikke bedre af at man hakker dem ned, tvært imod bliver de provokerede,og svare endnu mere flabet og provokerende igen, og så er krigen igang.

Til sidst vil jeg sige at jeg syntes tonen herinde er bedre end mange andre steder.


Sjakalen
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2010 14:00:06
Svar/Indlæg:
1978/216
#42 Helt ærlig, jeg har sku ALDRIG skrevet i en tråd at de skulle tag at bruge Søg på hwt eller Google.. det lader jeg andre om (nævner ingen navne)

Jeg har også altid svaret folk pænt hvis jeg roder mig ud i en tråd!!
men indrømmer at der har været et par tilfælde hvor jeg opgiver at hjælpe folk fordi jeg ikke magter det. men svare altid pænt på div spørgesmål om alt mellem himmel og jord.

Også er jeg jo altså langt fra den enste herinde der synes at de stiller nogle utrolig dumme spøgsmål ind imellem. men du skal slet ikke være i tvivl om at jeg har stor respekt for nybegynder i denne computer verden. har jo selv været det 😉 og jeg er det jo stadig på flere områder, sku svært at være bare lidt klog på fx hjemmesider osv. hvis det ikke siger mig ret meget. men mener fordi man er nybegynder må man sq gerne bruge hovedet det er ikke forbudt.. endnu

Og du har da helt ret i at jeg ikke har svar på alt, men tro aldrig jeg har lavet en tråd her på hwt eller andre forums uden at søge på forum eller at google mit spørgesmål først.


Sjakalen (45) 🙂


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Sjakalen d. 09-05-2010 14:21:11.


Barkaway
 
Superbruger
Tilføjet:
09-05-2010 14:45:41
Svar/Indlæg:
2180/15
#44 det kan godt ske i skal lære jer at bruge et forum, men de unge generationer er nogen af de generationer der har bedst styr på nettet så at mange af dem ik kan bruge en søgefunktion virker på mig underlig. jeg er 30 så stadig forholdsvis ung.
Jeg har nogenlunde styr på nettet, men hardware havde jeg for bare 7 måneder siden slet ik styr på da jeg slet ik havde holdt min viden ved lige og stod for at skulle opgradere min pc.
Det jeg gjorde var selv at begynde at grave på google, men lidt kyndigt hjælp fra tahiti, men størstedelen kun selv jeg finde ud af..
Det jeg prøver at sige er at hvis man bare har et minimum af interesse for det man begiver sig ud i ja så kan man faktisk godt selv, men det største problem er at folk idag ik har tålmådighed til det og det skal gå så hurtigt som muligt... :yes:
Normalt syntes jeg os at tom er en sur stodder med kort lunte, men sommetider siger han faktisk os noget fornuftigt🙂


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2010 14:54:18
Svar/Indlæg:
7765/230
#46
ang at Tom skulle være en sur stodder med en kort lunte...Ja måske, men syntes at hans opstød for det meste er berettigede...Da jeg i sin tid startede her på sitet, var han nok en af dem der gav mig mest hjælp...Så er ham da taknemlig for det. :yes:


Chubby
 
Enthusiast
Tilføjet:
09-05-2010 14:57:25
Svar/Indlæg:
1/0
Nu skal jeg jo passe på med at sige noget, da jeg er meget ny herinde. Jeg har dog kendt til siden i en del år, fra den gang Lars fortalte mig om overclocking.dk og har generelt en del erfaringer med fora så tør godt udtale mig her.

#33 bringer noget meget sandt på banen. "det altså ikke fordi hwt's forum er verdens mest søgevenlige eller overskuelige" Jeg finder på ingen måde forumet her nemt at overskue, og en opdatering ville måske hjælpe en del. vBulletin eller SMF kunne måske være vejen at gå?

Et andet punkt jeg har bidt mærke i, er ideen om at sende en introduktions email. Jeg er medlem af et forum hvor vi havde noget der hed "eMentors". Deres opgave var at sende en email til alle nye medlemmer og fortælle dem lidt om reglerne, nogle gode råd osv. Det hjalp meget, da det også gav de nye medlemmer nogen de kunne spørge til råds. Jeg ved ikke om der er et behov på samme niveau her på hwt, men man må da kunne sende en email ud der siger "her er reglerne, her er lidt gode råd og hvis du har spørgsmål kan du kontakte xxx som vil hjælpe dig".


OverLorD
 
Superbruger
Tilføjet:
09-05-2010 15:03:29
Svar/Indlæg:
1471/40
At nybegyndere spørger dumt er nærmest en naturlov?
Vel er det ikke nikke nej 🙂

Det er nærmest som at nogle nybegyndere(heldigvis ikke flertallet) forventer at de erfarne brugere serverer alt på et sølvfad for dem. Alle relevante spørgsmål skal selvfølgelig besvares på en fornuftig og sober måde, men af og til spørges der for dumt 😎

Med hensyn til sproget.
Som nævnt tidligere i denne tråd er HWT ikke en dansk eksamen, men retter man ikke de værste sproglige fejl lærer de det aldrig. Jeg taler ikke her om et manglende eller fejl placeret komma eller en stavefejl eller to.

Nogle af de tråde der oprettes herinde er nærmest tragikomiske.



bamselinen
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2010 15:11:49
Svar/Indlæg:
2145/218
Jeg synes nu stadig generelt at Hwt er langt bedre og har flere venlige mennesker end noget andet forum jeg har været på.

Ja det kan være belastende med den samme type tråde hele tiden men heldigvis har vi mulighed for ikke at hjælpe, hvis vi ikke orker det. Jeg plejer at gøre det at jeg linker til henholdsvis det som der er i andre tråde om samme type produkt såsom bærbare.

Jeg synes selv jeg besidder en smule viden omkring nogle ting og er ikke bleg for at svare hvis jeg mener jeg har noget relevant at tilføje, men jeg er meget enig med at søge funktionen er der dog trods alt for at hjælpe.

Jeg har et lille forslag til at man måske lave nogle låste tråde med links til alle de basis ting som man bør vide og eventuelt lægger den i toppen af hele forumet på også henviser til at rigtig mange svar vil allerede findes der. Som det er lige nu skal man ind under hver underkategori


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af bamselinen d. 09-05-2010 16:32:58.


Sjakalen
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2010 15:19:43
Svar/Indlæg:
1978/216
#46 HØRT!!!
"Det jeg prøver at sige er at hvis man bare har et minimum af interesse for det man begiver sig ud i ja så kan man faktisk godt selv, men det største problem er at folk dag ik har tålmådighed til det og det skal gå så hurtigt som muligt..."

Godt sagt 😀 man kan faktisk meget mere end man tro, hvis man bare interesser sig en lille smule for det :) og er villig til at lære det man ikke kan 😀 så kommer man rigtig langt


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sjakalen d. 09-05-2010 15:36:51.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2010 15:37:42
Svar/Indlæg:
20170/383
#32

Dejligt at læse at der sker lidt, har også en fornemmelse af at der sker mere i kulisserne end i lige vil frem med 🙂

Selvfølgelig skal der også være rimelighed i tingene, ingen er jo tjent med en nazi-mod eller lignende, men lidt mere rygrad på forum end det er nu kunne være rart.

#33

Hvad i alverden har det ene med det andet at gøre ??
Jeg påpeger bare at jeg synes det er langt ude at du er nødt til at bruge engelske ord i en overskrift når der faktisk findes ganske fine danske ord det betyder det samme, og så vil overskriften samtidig se langt bedre ud. Det er fint nok i unge knægte kan en masse fine engelske ord, men når I ikke engang kan finde ud af det danske, så står det sgu da skidt til.

Og ja jeg mener I, da det er desværre er bevist at danske unge er blandt de ringeste i EU til at skrive og stave.

#35

Nu er der heldigvis mange der er enige med mig i denne tråd, og hvis du vil tages seriøst som crew, så kunne du måske tage noget at kritikken til dig som jeg tror Polarfar har gjort, i stedet for bare at hidse dig op. For ærligt talt, så kan du hidse dig nok så meget op, det rager mig en høstblomst.

#Alle
Jeg ved godt jeg kan være et brokhoved, og alting.
Jeg ser bare gerne at man holder sig til det danske sprog så vidt det er muligt (mit eget lille korstog 🙂 )
Og endnu vigtigere, selvfølgelig skal der være plads til nye brugere der stiller de samme spørgsmål igen og igen. MEN, kunne folk nu bare lære at gøre en lille smule hjemmearbejde først. Det er så meget sjovere at hjælpe en person der har gjort sig lidt tanker, end endnu en person der skriver noget i retningen af "Hjælp, har 5000,- til ny PC - find den til mig."

I øvrigt synes jeg også ideen med en intro-mail kunne være en god ide 🙂

#49
Helt enig med det tragikomiske.
Som jeg tidligere skrev, når folk forsøger sig at være lidt seje med nye engelske udtryk de har lært, og så fejler totalt.. Så kan man satme sidde og krumme tæer 🙂 hehe


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af tom81 d. 09-05-2010 15:39:32.


TestLab81
 
Overclocker
Tilføjet:
09-05-2010 15:52:55
Svar/Indlæg:
632/27
Jeg har slettet hvad der stod her .. ikke nogen grund til at flame og komme ud på et sidespor ..

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af TestLab81 d. 09-05-2010 16:07:29.


Jesper
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2010 16:01:34
Svar/Indlæg:
2072/117
#53 Personlig og andres erfaring har lært mig at fysisk alder ikke er alt.

Selvom den diskution i to har kørende er lidt irrelevant for det overordnede emne.

But hey, why can't we just all get along 😛


Barkaway
 
Superbruger
Tilføjet:
09-05-2010 16:06:56
Svar/Indlæg:
2180/15
#54 Fordi vi hader dig og du skal dø.. 🤣 ❤


TestLab81
 
Overclocker
Tilføjet:
09-05-2010 16:08:15
Svar/Indlæg:
632/27
#54 Du har ret 🙂

Jeg har også givet mig holdning til kende, så nu vil jeg forholde mig som tilskuer 😀


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2010 23:00:27
Svar/Indlæg:
7765/230
kan det siges tydeligere.??

http://hwt.dk/forumthread.aspx...


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2010 23:07:04
Svar/Indlæg:
2576/125
#57 Nu er den godt nok 6 år gammel den tråd, men jeg havde engang held med at vække en 6 måneder gammel tråd op. 😎 Jeg fik sågar tingene i tråden 😀


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2010 23:09:24
Svar/Indlæg:
7765/230
#58
ja hvad er det man siger:"selv blind høne er af og til heldig at finde korn" 😛
I dit tilfælde må det så være hane. 😉


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 09-05-2010 23:10:56.


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2010 23:20:47
Svar/Indlæg:
2576/125
#59 Faktisk sendte jeg ham en besked og det var nogle meget specielle kølehoveder 🙂

Men den har jeg ikke lige hørt før 🤣


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2010 23:51:51
Svar/Indlæg:
23132/740
Hvis jeg bliver rigtigt irriteret gør jeg ofte brug af flg. side: http://kortlink.dk/7rgs

Mht. hvordan folk staver, eller ikke staver, er det ret simpelt. Spiller man smart, skal man have styr på sit shit. Det nytter ikke noget at fylde en vandballon med maling og smadre den imod et blankt stykke lærred. Måske nogle få typer, der let lader sig dupere, vil kalde det for kunst. Alle normalt tænkende mennesker vil bare sige: "Fuck af!"

Når jeg i få tilfælde hakker på eller kommenterer folks måde at formulere sig på, så har jeg intet til overs for en "her kommer jeg"-attitude, fulgt op med nok så mange stavefejl. Hvis folk kalder det "slåfejl", skal de sgu have slåfejl lige tilbage i sylten. Vi har en redigér-knap til formålet. Så nytter det ikke noget at oprette yderligere et svar hvor man skriver: "Jeg mente altså" - ligesom i den virkelige Verden, spilder man simpelthen andre folks ilt på at skulle forbi den slags. Det kan irritere mig noget så grusomt, og jeg beklager mange gange, men sådan har jeg det bare.

At folk opretter for mange tråde om det tilnærmelsesvist samme emne, skyldes kun nettets mulighed og udnyttelse af folks frie ret til at ytre sig (ikke at forveksle med 'ytringsfrihed'). Man kan nemt blive irriteret på den slags, men på ganske samme måde som man er fri til at oprette sin tråd, er man lige så frit stillet til at lade være med at svare i den.

En eller anden stakkel ved ikke hvilken laptop han skal købe, ligesom så mange andre op til konfirmationstid, så er det jo klart at han bare melder rent mel ud af drivhuset og skriver gudskelov for tak da alligevel.

Hvis der ikke kommer noget svar, begynder manden nok selv at søge. Hvis vedkommende derimod begynder at skrive: "Fuck hvor er I nederen!" eller "Slet ingen der vil hjælpe?" - efter 5 minutter såvel som 5 dage... og han stadigvæk ikke selv har søgt information på emnet, har folk min velsignelse til at lege bukakke i selvdøde laks.

Det er det samme hvert eneste år. En eller anden sur stodder, nu nævner jeg ingen navne - *host* men det kunne eks. være Tom *host* - opretter en eller anden "For fanden hvor går det bare ned ad bakke for siden hér"-tråd.

Indrømmet, jeg har da selv haft samme følelse og mon ikke folk som SuperFlyDK, Lars osv. selv har været der?

Men det ændrer ikke på, at HwT.dk er et sted for alle tosserne. Selv dem med en lidt for aktiv "Tilføj svar"-finger...

- selvmål? 😐

Anywho 😛

I det store hele. Så ved jeg, at crew arbejder for at holde siden oppe. Selvom det ikke er perfekt, så glemmer vi af og til at påskønne de kræfter der lægges gratis i at give os andre plads til at brokke os *host* Miccim *host*, spamme *host* undertegnede *host* og så videre og fremdeles.

Hvis det hele skulle have været fedt og perfekt, ville det nok koste os penge. Indrømmet, jeg ville fint kunne affinde mig med en abonnementsordning til eks. kr. 5,- om måneden, for at støtte økonomisk, hvis jeg til gengæld fik en noget mere professionel tilgang til tingene.

Og til dem der siger: "Der findes jo andre og bedre, gratis, alternativer derude" - har jeg kun flg. kommentar: "Hvis græsset er så meget grønnere dér, såeh..."

Det er en, for administrationen, noget kun uholdbar tilgang til kritik, det ved jeg. Men! Nu er jeg jo ikke en del af administrationen, så nu kan jeg godt tillade mig at sige det.

Hvis folk flygter, vil HwT.dk stå med håret i postkassen. Der er ingen fine tal at vise til folk der skal købe bannerplads eller dem der sender testprodukter ind.

Så er løsningen jo simpel: "Fake it til you make it" eller "Adapt and improve"

... jeg har talt 😎


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2010 20:09:19
Svar/Indlæg:
20170/383
#61

som altid udtrykker du dig ganske klart så det er til at forstå, hatten af for det 🙂

I øvrigt er jeg vist enig med dig i det meste 🙂


Barkaway
 
Superbruger
Tilføjet:
11-05-2010 21:32:17
Svar/Indlæg:
2180/15
ja og at fatte sig i korthed er #61 🤣 os genial til


torsk2
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2010 00:39:56
Svar/Indlæg:
122/3
som flere har nævnt, kunne en "intro"mail være en mulighed...men har dog min tvivl. melder jeg mig til nye fora eller lign. på nettet, så ved jeg godt hvor velkomstmailen havner! og den blir sjældent læst
har virkelig svært ved at tro på jeg er den eneste der gør det, så frygter at en sådan mail, ville lide en grum skæbne i diverse "skarldespande".specielt nok hos den yngre generation....

men har selvfølgelig taget fejl før og gør det nok mange gange endnu 🙂


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2010 17:23:29
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #62

Hey! Du er en sur gammel mand med brok i fingeren 😎 😛

-> #63

Yup 😀

-> #64

Men omvendt. Ville det så ikke også fordre en mere "accept" af, at man så smider eks.: "Så gør dog for fanden din research, er du for dum eller har du ikke læst din velkomstmail/forumregler?" - i sylten på dem.

De fora hvor jeg har en registreret bruger, som jeg ikke frekventerer på regelmæssig basis - kan jeg da sidde og krumme tæer over min egen opførsel. Når jeg nogle måneder eller år senere finder mine første posts.

Vi har vel alle været bybegyndere på et eller andet tidspunkt. Det vedkender jeg også meget gerne og jeg tror at rigtig mange har det på samme måde.

Det er der til gengæld kan irritere mig, og måske de andre som "hader de dumme nye", er attituden hvormed man melder ud: "Jeg er nybegynder. Så fuck jer!" - på både den ene og den anden måde 🙂


Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2010 15:55:43
Svar/Indlæg:
6624/113
Jeg har været her længe - rigtigt længe - og har set min del af de her "i de gode gamle dage"-tråde...

Men dem der brokker sig, kan jo øjensynligt ikke holde sig væk alligevel? 🤣

Mit gæt: I vokser lige så meget som forummet gør, hvilken retning det så end måtte være i... 😛


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Sajmon d. 14-05-2010 16:51:20.


Saint
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2010 16:31:39
Svar/Indlæg:
1971/31
#65

Slåfejl


Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2010 21:55:02
Svar/Indlæg:
4263/107
Fornemmer jeg at du savner mine nazi-mod skills, Tom? 🤣 ❤


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2010 17:40:30
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #66

Det er jo ikke alle der, som dig, vokser udad med eksponentiel hastighed 😎 😛

-> #67

Fortæl mig hvor du bor, så skal jeg komme og give dig slåfejl 🤣

-> #68

Er du ikke også medlem af DF-ungdom? 😴


Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2010 17:49:01
Svar/Indlæg:
4263/107
@Allah

Hvad har det med sagen at gøre? Fucking wallah parker, mayn 😲 🤣

Vinder du i stand-up?


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2010 18:18:21
Svar/Indlæg:
20170/383

#68

Nok ikke lige dig, nej 😛 . Men Allans evner som mod mangler vi da 🙂


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2010 21:12:23
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #70

Nøh... Fik at vide, at en eller anden DSU'er reciterede et partiprogram og ufrivilligt vandt Danish Open '10. Så jeg tænkte "der er sgu intet andet for mig i det her shit" 😐 😛


Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2010 00:38:07
Svar/Indlæg:
4263/107
#71

Alle ved at Allan ikke lavede en skid, andet end at tage al rosen og rygklapperiet. Eller.... 😛

#72

Sender dig et pic en dag som du kan bruge hvis alt andet failer ❤


SIOUX
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2010 11:43:08
Svar/Indlæg:
1478/40
I bund og grund, er jeg okay med alle de "nybegynder" tråde. Vi har alle været der, og ved hvor frustrerende det kan være at finde ud af. Derudover er mange nye brugere også nye i IT verdenen, og har måske ikke det samme overblik over denne side, som en garvet bruger. Dette kan jo vanskeliggøre mange ting, og det sidste de har brug for at høre, er da " brug søge funktionen" eller lignende. Hellere spørge 1000 gange for meget........

Derimod har jeg intet til overs for de brugere, som rent faktisk bruger tid og energi på at skrive overstående til en begynder. Eller være endnu...retter på hans gramatiske fejl, når han udmærket forstår hvad personen mener. Han kunnne havde brugt tiden til at hjælpe ham, eller han kunne ignorer tråden, hvis han ikke har noget konstruktivt at sige. Men af en eller anden grund, skal man lige ind og vise "hvad man kan /måle E-penis" ved at rette på personens stave og grammatiske fejl, istedet for at hjælpe. Det er meget lavt i min verden.

Ang. "Crew" så er jeg sikker på de gør hvad de kan. Og med en del år på bagen, må de jo gøre noget rigtig 😛

Til slut undre det mig lidt at 0#/31# netop har valgt at bruge det engelske ord "crew" i overskriften. Halvt engelsk. "Beholder reviewers det de reviewer"


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af SIOUX d. 16-05-2010 11:58:45.


Barkaway
 
Superbruger
Tilføjet:
16-05-2010 12:09:52
Svar/Indlæg:
2180/15
haha #74 +1 🤣


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2010 14:41:36
Svar/Indlæg:
20170/383
#74

Det kan du have ret i. Jeg synes bare "besætning" lyder forkert, og de kalder sig jo crew, i modsætning til staff, som måske havde været mere passende. Hvis man skal fortsætte i det engelske 🙂


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af tom81 d. 16-05-2010 14:42:01.


Barkaway
 
Superbruger
Tilføjet:
16-05-2010 14:58:23
Svar/Indlæg:
2180/15
de ansatte vil være mit bedste bud😛 team HWT lyder os godt men igen er det jo inspireret af det engelske🙂


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2010 15:00:55
Svar/Indlæg:
20170/383
#77

Ja det er sgu ikke nemt. Men der står jo også "Redaktionen" ude til venstre i menuen.


SIOUX
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2010 15:06:18
Svar/Indlæg:
1478/40
76# Nu var "besætning" nok heller ikke den oversættelse jeg ville bruge. Måske "Slap holdning hos HWT´s forum moderatorer/administratorer" ?

Men jeg ved jo hvad du mener, så det er fint med mig.

Men er sikker på at personen bag " Beholder reviewers det de reviewer" også mente at "Beholder anmeldere det de anmelder" lyder forkert, da det jo bliver kaldt "Et review" mange steder.


Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af SIOUX d. 16-05-2010 15:10:49.


TestLab81
 
Overclocker
Tilføjet:
16-05-2010 15:20:10
Svar/Indlæg:
632/27
#79 hehehe jeg kan kun give dig ret i det du siger 🙂

Jeg syns begge dele lød kringlet, så jeg valgte review 🙂

Men for mig er det bare en lille bagatel, og hvis #0 ikke er tilfreds, jamen så skal han have lov til at ytre sig 🙂


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2010 15:22:55
Svar/Indlæg:
20170/383
#80

Synes du ordet anmelder er kringlet ?? Det er ellers er ret almindeligt dansk ord. Fx i diverse aviser hvor der findes filmanmeldere, musikanmeldere osv.



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2010 18:07:40
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #(Tom)81

"Smagsdommer" er kringlet. Anmelder er sgu ligetil 🤣 😛


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2010 22:52:32
Svar/Indlæg:
20170/383
#82

#80 synes åbenbart "anmelder" er et kringlet ord 😳 😀