Senior Skribent
Tilføjet:
09-05-2010 23:05:36
Svar/Indlæg:
15982/637
Jeg sidder stadig med den her X6 1090T der ikke giver meget mening for mig, men jeg har dog alligevel installeret Bad Company 2 for at prøve det, og umiddelbart virker det sjovt nok (indrømmet er nok mere til CoD4MW).
Men nu ved jeg så bare ikke om tingene kører som de skal, for jeg kan ikke stole på de benchmark resultater jeg får.
Jeg spiller multiplayer online og har FRAPS på.
Settings er på 1920x1200, no-vsync, alt på high settings, 16xAF og 2xAA, HBAO er slået til (hvad så det end er).
Det jeg kan vurdere ud af det så ligger jeg igennemsnit på en 55-65FPS, og er ikke under 30FPS på nogen tidspunkter.
Men nu aner jeg ikke hvor krævende det spil er iforth. så meget andet, så om mine FPS er for lave har jeg ikke nogen fornemmelse på.
Jeg har ikke prøvet singleplayer endnu.
Når jeg skriver, at jeg ikke kan stole på nogen benchmarks jeg laver, så er det fordi er når PC'en er startet efter at have været slukket så kører alt fint, men genstarter jeg PC'en så falder ydelsen, og så går der minimum ca 15min inden den bare er lidt oppe igen, men aldrig helt oppe som ved første start-up.
Jeg kan eksemplificere med benchmark i StreetFighter IV.
1) PC'en er startet efter at være slukket.
Jeg kører en StreetFigter IV benchmark og den siger 232FPS - så højt har jeg aldrig ramt. Normalt ligger den på 220FPS ved første start.
Jeg venter 3min og kører testen igen, og nu får jeg 220FPS
2) Jeg genstarter PC'en og kører testen igen, nu får jeg 200FPS.
Venter 10min nu får jeg 213FPS.
3) Jeg kan genstarte PC'en igen men får samme resultat som i 2) igen.
Temperaturen har ingen indvirkning for den er den samme igennem det hele.
For at udelukke at det er GTX 470 kortene der ter sig har jeg under alle kørseler haft EVGA Precision med On Screen Display for GPU MHZ og GPU Usage kørende og her har Mhz været på max og begge GPU'er har haft ca 50% usage.
Jeg mistænker i allerhøjste grad BIOS og 1090T for al lave en underlig Mhz og load fordeling da den springer konstant fra core til core og umiddelbart viker det heller ikke som om at Turbo Core virker specielt konsekvent når FPSn'e kan svinge så meget ! når FPS er på sit højste må det være fordi Turbo Core slår til, og når de er på deres mindste må det være load fordelingen der er helt hen i vejret ! Iflg Core Temp kan jeg fx se 50% load på en kerne der kører 800Mhz for derefter at springer over til 3200Mhz og 30% load på en anden kerne... det holder ikke.
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 09-05-2010 23:07:37.