Win7 64bit install kan ikke finde HD

Software d.  10. maj. 2010, skrevet af marcomylian
Vist: 953 gange.

marcomylian

Overclocker
Tilføjet:
10-05-2010 22:35:32
Svar/Indlæg:
0/3
Hej Alle

Jeg forsøger ivrigt at installere win7 på min stationære. Men når jeg kommer til der hvor jeg skal vælge placering, kan den ikke finde nogle HD's.

Når jeg trykker på "installer driver" kan jeg browse mine harddiske... Weird ?

Hvis jeg vælger menupunktet "drevinstillinger" er alle punkter grå

Alt er som det skal være i bios..

Det mystiske er at det samme gør sig gældene når jeg forsøger at installere vista...

Er det virkelig en tredjeparts sata driver jeg skal bruge ? og i så fald hvilken ?

Jeg har et asus p5kSE bundkort.
Hediki

Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2010 23:07:05
Svar/Indlæg:
1726/49
hvis du har den asus driver cd der fulgte med da du købte bundkortet. så kan du bruge den, hvis du sætter den i en computer og under "utilities" eller sådan noget, kan du vælge at lave en driver disk til Windows.

hvis du ikke har cd'en så skulle det være muligt at finde driveren på asus's hjemmeside.
hvis windows 7 ikke står på listen, så vælge dem til vista 64 bit

Staus1

Nørd
Tilføjet:
10-05-2010 23:11:09
Svar/Indlæg:
97/12
Hej ;0)

Har haft samme problem og for mig var det at jeg skulle ind i Bios og ændre Harddisk indstillingerne fra FAT32 til NTFS. Måske er det det samme for dig 😀

Selas

Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2010 02:01:42
Svar/Indlæg:
2845/91
Havde det også hos en ven da jeg installerede win7 for ham, jeg fixede det ved at pille den anden hdd fra så der kun var install hdd'en tilsluttet (jeg satte også install hdd'en på port 1 mens jeg pillede den anden fra, tro kan jo flytte bjerge).

Da jeg havde samme problem på min bærbar med én hdd læste jeg et sted at jeg skulle sætte en eksteren hdd til og så ville det virke på de interne, og det gjorde det faktisk, men det kan også bare være en genstart der gjorde løste problemet i det tilfælde.