ipad-forudbestilling

Diverse d.  11. maj. 2010, skrevet af Sammer
Vist: 678 gange.

Sammer
 
Superbruger
Tilføjet:
11-05-2010 12:31:46
Svar/Indlæg:
98/59
Nogle som har fundet nogle europæiske hjemmesider hvor man kan forudbestille Ipad ? :)
Fonzi
 
Superbruger
Tilføjet:
11-05-2010 13:01:19
Svar/Indlæg:
262/18
Du kan i den engelske butik, men ved dog ikke om de leverer til Danmark...

http://store.apple.com/uk/brow...


arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2010 13:13:48
Svar/Indlæg:
2823/238
Man skulle fa´me have en onkel i USA... 2800kr damn det billigt alligevel..


micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2010 13:37:34
Svar/Indlæg:
4120/115
Har hørt en lille fugl synge om, at de skulle have en hel stak til at ligge i Metro....?

(men ville da langt hellere have en rigtig pc tablet i stedetfor...)


Sammer
 
Superbruger
Tilføjet:
11-05-2010 13:39:54
Svar/Indlæg:
98/59
I Metro?..tror desværre ikke den engelske apple store vil sende til dk...desværre :)


Kasseren
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2010 13:48:41
Svar/Indlæg:
1814/48
Du kunne vel også forsøge at bestille igennem ShopUSA, de lister selv Apple som en af top 35 butikkerne deres kunder handler i. Så vidt jeg kan beregne, med deres beregner vil den billigste iPad komme hjem til dig for 4.128.29 kr., med fragt told og moms inkluderet.


micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2010 14:55:38
Svar/Indlæg:
4120/115


AskerNedeFraGrillen
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2010 16:12:40
Svar/Indlæg:
444/74
# 6 Hvorfor skulle metro have en stak liggende? Det lyder mystisk..

# 2 Ja det er billigt, men kun hvis man ikke skal betale told og moms. 😉

# 1 Bedste løsning for dig ville nok være en tur til Tyskland og besøge en officiel Apple Store. Med mindre selvfølgelig, du har bekendte i et af de europæiske lande hvor man nu kan forudbestille online.


N/A
 
Enthusiast
Tilføjet:
11-05-2010 18:07:06
Svar/Indlæg:
221/2
Hvad bruger man en iPad til? Er det noget feminint hygiejne noget?

Nej seriøst, hvad ville man bruge den til som man ikke kan (på en noget mere fiks/portabel måde) med en (f.eks.) Android mobil?

Hvis jeg skal have en JegPlade lign. tingest så skal det helt sikkert være med e-ink (eller noget der er lige så rart at læse på) så jeg i det mindste kan læse på den 🙂 Ellers har jeg rigtigt svært ved at se det smarte ved den, især for os IT nørder der alligevel har en eller flere computere tændt lige i nærheden stort set hele tiden.
Så Sammer hvad mener du? Hvornår og til hvad regner du med at bruge sådan et apparat?


torsk2
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2010 00:45:44
Svar/Indlæg:
122/3
#8

er ikke selv apple fan, men indtil videre er der jo altså en del der åbenbart har fundet et formål. kunne også sagtnes bruge en selvhvisdet var 🙂


JF_Fredsgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2010 09:28:20
Svar/Indlæg:
1000/101
#8
Jeg vil bruge en iPad til alle de opgaver min iPhone er for lille til, og min MacBook Pro er for stor til..

Ligge i sengen og surfe på nettet, se film i Fitness World mens man tæsker derudaf på en Crosstrainer (kald mig kælling, men det virker) og så selvfølgelig at spille på 😛
- Det er en gadget i stor stil, og tror ikke du skal se det som mere end det. Lad være at vurdere den som en computer, for det er det ikke!


#11
N/A
 
Enthusiast
Tilføjet:
12-05-2010 10:08:35
Svar/Indlæg:
221/2
#10 (#9)
Jeg tror ikke jeg vurderer den som computer. Jeg prøver bare at få et billede af, hvad man reelt vil bruge en iPad til, andet end status, og dopamin udløsning ved køb.

Jeg vil f.eks. sige at det er lidt af et stretch at sige at det er et reelt behov (og altså ikke et behov der er opfundet af underbevidstheden for at retfærdiggøre ens egne handler, et veldokumenteret psykologisk fænomen) at ligge og surfe i sengen (jeg kan med lidt fantasi godt finde på bedre ting at gøre i sengen 😛).

Har Fitness World ikke skærme selv?

Og spiller man ikke bedre på så meget andet?

Jeg har et helt klart indtryk af, at alle de "behov" der bliver opfyldt med iPad (ligesom så mange andre hypede tech ting) netop er opfundet post-iPad, og altså tilpasset iPad'en. Altså noget i stil med: "Hold kæft hvor ser den iPad fed ud! Hmm, hvad kan man med den? Surfe fra sengen? Jæs! Endelig! Lige det jeg havde behov for!!!". Jeg håber du forstår, hvad jeg mener. 🙂


JF_Fredsgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2010 11:13:22
Svar/Indlæg:
1000/101
#11
Jeg bruger i øjeblikket min iPhone til ar 'surfe' i sengen, og til at tjekke facebook osv. når jeg ligger i min seng, så der ville en iPad være herlig at have.

Fitness World har selv skærme jo, men det er sjældent de viser UFC, som nu og da er det jeg ser når jeg træner..

Jo, man spilller muligvis bedre på en computer, men jeg snakker jo ikke om spil som Modern Warfare og lign.. jeg snakker om spil som nu kan fås til iPhone, men ikke fungerer særlig godt, fordi skærmen er for lille..

Derudover skulle Native Instruments være igang med en DJ-app til iPad så den kan sluttes til Pioneer-pult :D


torsk2
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2010 11:41:33
Svar/Indlæg:
122/3
#11

nu er det jo sådan i denne verden at man ikke behøver et reelt behov for at købe noget man har lyst til . i såfald har jeg et forklaringsproblem med min nye fjernstyrede helikopter 🙂....og lad os bare sige den koster det samme, eller mere end en ipad 🙂


#14
N/A
 
Enthusiast
Tilføjet:
12-05-2010 11:58:01
Svar/Indlæg:
221/2
#13 Nej nej selvfølgelig ikke, det er jo lige netop det jeg prøver at gennemskue, altså om iPad er noget man køber for at få dækket et reelt behov, eller bare noget man køber, selvom underholdning i min verden også er et reelt behov. 🙂
Status er selvfølgelig også et reelt behov for mange, så selvfølgelig dækker den et reelt behov, jeg mener bare at folk måske er knap så ærlige over for sig selv, med hensyn til hvilke behov de får dækket ved at købe en iPad...
Det er selvfølgelig mere et filosofisk/psykologisk spørgsmål end det er et tech spørgsmål, men der er jo lidt crossover da man godt kunne forestille sig at det var tekniske behov iPad'en dækkede. 😉
Med hensyn til de tekniske behov er det jo så, at jeg mener at der er andre der klarer opgaverne bedre end iPad, måske også fordi det eneste jeg tror jeg ville bruge en smartpad til ville være til at læse på, hvortil der jo kræves e-ink.

Men hvis jeg skuer ud i fremtiden, har jeg den her nagende fornemmelse af en masse iPads der ligger og samler støv i en eller anden skuffe. Men vi får jo at se 🙂


torsk2
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2010 12:30:33
Svar/Indlæg:
122/3
#14

kan godt se hvad du mener...og indrømmer også gerne at jeg sikkert ikke har et reelt behov når det kommer til stykket. men igen, sådan er det med de fleste ting jeg har 🙂
personligt skal jeg bruge den til at ligge på min sofa og surfe når jeg ser tv. for har nemlig intet alternativ. har kun min HTPC og så en lille pc jeg ligger og ser tv på i soveværelset. så der kommer den til at passe fint ind 🙂
ved godt at ipad´en måske er lignende gadgets en smule underlegen på nogle punkter...men som det jo er set tidligere, så går der nok ikke lang tid før en eller anden lille cracker, opdager at den kan meget mere end apple selv troede 🙂

ser den dog ikke som et status symbol. den ser bare nice ud og derfor skal jeg ha den 🙂


micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2010 17:11:09
Svar/Indlæg:
4120/115
#7
Ved jeg sku heller ikke.... Men en af mine kunder påstod det hårdnakket, og sagde at han lige havde stået med den i hånden der ude. (århus afdelingen)