Ps3 Harddisk opgradering (ekstern problem)

Spil d.  12. maj. 2010, skrevet af bubber
Vist: 2013 gange.

bubber

Nørd
Tilføjet:
12-05-2010 19:34:02
Svar/Indlæg:
5/3
Halløjsa Alle.

Først vil jeg lige påpege at jeg sjældent render rundt på hwt, men bruger det hvis jeg får ekstreme pc problemer, derfor underskylder jeg hvis min tråd ligger et forkert sted.

Men jeg står med den udfordring at jeg opgraderede min ps3 for et par dage siden med en 500GB HD og købte ved siden af en ekstern til at lave backup af mine gamle installs og save games og alt andet der nu ligger på den gamle HD.

Valgte at købe en (så forbandet smart som jeg er) jeg synes så smart ud og havde lidt plads fordi så kunne jeg bruge den bagefter også.

Men nu viser det sig så at min PS3 ikke vil anerkende den :( :( :(
Den model jeg har købt er en Lacie 500gb, kan eventuelt ses på dette link:
http://www.edbpriser.dk/Produc...

Først tænker jeg google og hwt er min ven, men kunne ikke finde ud af at søge herinde og google viste mig et sted der sagde jeg skulle formatere min harddisk til FAT32 eller hvad det nu betyder.
Men det kunne jeg ikke, det eneste jeg kan vælge når jeg formaterer er NTFS og exfat.
Jeg fatter nada af dette så startede med at formatere med NTFS, men det hjalp ikke, min PS3 kan stadig ikke finde min eksterne harddisk.

Er der nogen der har en anelse om hvad jeg kan gøre? Eller er jeg nød til at bide i det sure æble fordi jeg ikke er særligt klog og købe endnu en ekstern harddisk?
Jam

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2010 21:20:56
Svar/Indlæg:
976/138
Du har ret i at den skal være FAT32, men undrer mig da lidt over at du ikke kan komme til at formattere den til FAT32. Hvordan forsøger du at formatere? Direkte fra windows eller med et ekstra program?

Bims

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2010 21:24:11
Svar/Indlæg:
2599/378
Jeg kan heller ikke formatere min til Fat32, men har du prøvet exFat og se om det virker? 🙂

Silent

Skribent
Tilføjet:
12-05-2010 21:26:11
Svar/Indlæg:
3223/205
Hent ASEUS Partition Master 5.8.1 Home Edition herfra
http://www.partition-tool.com/...

Husk den kan dog kun køre på 32bit udgaver af Windows, det er gratis og kan formatere din disk til FAT32.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Silent Sniper d. 12-05-2010 21:26:48.

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2010 21:47:18
Svar/Indlæg:
976/138
Ellers må en demo version af Acronis Disk Director eller True Image kunne formattere den om til FAT32...

Og når det så er gjort er det ellers helt straight forward at sætte den til PS3'en. Vær dog opmærksom på at man ikke umiddelbart kan tage backup af sine "game data", så nogle spil kan trænge til en re-installation efter format af systemet.

Silent

Skribent
Tilføjet:
12-05-2010 21:48:31
Svar/Indlæg:
3223/205
-> #4 Jeps Disk Director er osse et godt valg bruger det selv for det meste, men det kan dog ikke køre under Windows 7 😉

SkylineGTR

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2010 23:37:43
Svar/Indlæg:
2011/185
Hvis jeg forstår dig rigtig, så har du købt en 500 GB harddisk som du vil sætte i din PS3 og en 500 GB extern harddisk som er formateret som NFTS og din PS3 vil genkende din externe harddisk på grund af NFTS format. korrekt? Well først og fremmest er det helt rigtig at hvis den externe du sætter til PS3 er i NFTS, vil den aldrig blive fundet af din PS3. Den skal være i format FAT32. Og kan du ikke få den til FAT32 er løbet kørt med at få den til at virke sammen med din PS3. Ang. den harddisk du vil have sat ind i din PS3, har du undersøgt omstændig hedderne omkring krav til harddisken? Harddisken skal være sata, 2,5" (altså en HDD til en bærbar), sony anbefaler at man kun bruger en disk på 5400 RPM på grund af varme udvikling (7200 RPM disk vil køre for varm og dø hurtig) også kommer den dårlige nyhed nu: PS3 (Det gælder i vært fald for den gamle fat model, ved ikke helt med den ny slim model) understøtter altså max kun 250 GB på den interne harddisk og du har planner om en 500 GB harddisk...tænk over det...

Hakankitir

Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2010 10:59:00
Svar/Indlæg:
714/95
Er der nogen der ved om man overhovedet kan smække en ssd disk i sin ps3? kunne være meget sjovt

Bims

Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2010 11:00:11
Svar/Indlæg:
2599/378
Ja det kan man godt, men det giver overhovedet ikke noget ekstra! 😕

http://gear.ign.com/dor/articl...
Bortset fra når man downloader...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Bims d. 13-05-2010 11:02:13.

bubber

Nørd
Tilføjet:
13-05-2010 14:41:08
Svar/Indlæg:
5/3
Tusind tak for alle forslagene :)

Desværre kan jeg ikke få noget af det til at virke, højest sandsynligt fordi der er noget jeg ikke kan finde ud af men nu har jeg nogen screens i måske kan tage stilling til.

Jeg prøvede at hente Easeus, Acronis Disk Director samt Acronis True Image.

Der var ingen af dem der kunne formatere min harddisk, det så ud som om de kun ville formatere dem der allerede var FAT32, hvilket min eksterne harddisk ikke er.

Billede af den harddisk/drev jeg godt kan formatere i EASEUS:

Den harddisk jeg gerne vil formatere men ikke kan:

Når jeg åbner Acronis Disk Director kommer denne besked frem:

Sådan ser min eksterne harddisk ud i Acronis Disk Director (GUID Partition Table??)

Så nu er jeg tilbage hvor jeg igen ikke aner hvad jeg skal gøre??

Skal lige siges hvis det har nogen indflydelse at da jeg satte den eksterne harddisk til min bærbar ville den automatisk formatere sig selv ved hjælp af et program der lå på den, men imens den var igang med det løb computeren ind i blue screen of death selvfølgelig, så formaterede den manuelt bagefter og valgte NTFS når jeg højreklikkede på den og valgte formater...