V: Hjemmeside + gratis stuff

Diverse d.  14. maj. 2010, skrevet af Mads321
Vist: 895 gange.

Mads321
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2010 16:29:22
Svar/Indlæg:
3162/326
Hejsa


Jeg er i øjeblikket igang med et lille projekt, som i alt sin enkelthed går ud på, at lave folks fotografier mere lækre. Det gøres ved forskellige effekter, som jeg er i gang med at udarbejde, og til dét arbejde, har jeg brug for nogle test-billeder/personer.

Derfor vil jeg gerne invitere hwt's brugere som beta-testere, hvilket vil sige, at alle ydelser er gratis. Har du nogle billeder liggende, som du kunne tænke dig at få lavet om, på den ene eller anden måde, så hører jeg meget gerne fra dig.

Der er til denne første og indledende test, sat 3 forskellige ydelser op på hjemmesiden, som du kan vælge imellem.

Alle ydelser er udelukende i digital form, dvs. du sender billederne pr. mail til mig, så laver jeg det ved dem der ønskes, hvorefter de sendes tilbage, til den mailadresse de i første omgang er blevet sendt fra.


Sådan gør du:

1) Gå ind på http://billedgave.dk
2) Vælg en service du kunne tænke dig at prøve
3) Send dit billede til: billedgave@gmail.com sammen med en beskrivesle af hvilken service du vil prøve (Sort/Hvid/Farve udskæring - Blød Ramme - Retouch)
4) Vent til du får billedet tilbage
5) Skriv evt. et svar med din mening om arbejdet, der er lavet på dit billede.

Selve opsætningen af hjemmesiden er i også meget velkommen til at kommentere på her i tråden.


Mvh. Mads 🙂


Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af Mads321 d. 14-05-2010 18:38:44.
palle22
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2010 16:58:45
Svar/Indlæg:
818/185
Jeg har ikke lige et billede liggende på denne PC, desværre. Jeg synes sidens opbygning er fin, jeg går ud fra det bliver muligt at uploade på siden fremfor at skulle sende en mail? - men tror du folk vil betale for at du trykker på en knap i photoshop? 🙂

Mvh


Mads321
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2010 17:18:36
Svar/Indlæg:
3162/326
#1

Du er velkomen til at sende et billede senere 😉 Tak for bemærkningen om sidens opbygning. Er selvf. også selv ret glad for den 😛 Meningen er selvf. at man skal kunne uploade billeder direkte i browseren, og ligeledes hente dem ned igen via. et link (som man så får pr. mail).

Selve arbejdet er noget mere end at "trykke på en knap i photoshop". En bager "klasker jo også bare en dej sammen, og smider den i ovnen", ligesom en murer "stabler sten med mørtel imellem" osv. osv.

De 3 forskellige bearbejdninger der er lagt op pt. er ret enkle - der kommer selvf. meget mere op. F.eks den jeg kalder "blød kant", den er ret enkel at lave, og er egentlig tænkt som et "tillægsprodukt", som så kan kompineres med forskellige andre, f.eks den jeg kalder "sort/Hvid/Farve udskæring".

Tiden det tager at udføre arbejdet, skal naturligvis afspejles i prisen. Jeg forstår udemærket din vinkel, for den har jeg selvf. haft med hele vejen igennem beslutningsprocessen. Den endelige dom må jo falde, det øjeblik jeg officielt åbner butikken.

Det jeg selv tror er, at der er rigtig mange mennesker, som ikke selv har mod på at gå igang med photoshop oa. redigeringsprogrammer. Min erfaring med computere og mennesker er, at de mest komplicerede programmer, oftest er dem der skræmmer folk væk.


Mvh. Mads 🙂


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Mads321 d. 14-05-2010 17:21:41.


List
 
Superbruger
Tilføjet:
14-05-2010 17:40:06
Svar/Indlæg:
282/14
Du skal hvert fald overveje at ændre din baggrund, for jeg troede de små prikker/stjerner? var støv :D
Det kan godt være det bare er mig :P


inckie2
 
Enthusiast
Tilføjet:
14-05-2010 17:46:37
Svar/Indlæg:
1/0
Du bør få lavet dig en formular som brugerne kan uploade billederne i stedet for man skal vedhæfte dem.

det gør at du på sigt også vil kunne give vise en form for status på processen, samt give en kvittering.

Er det en standard shop du benytter dig af?

I stedet for mouse over, ved før/efter billed bør du bare vise to billeder ved siden af hinanden. Det var kun ved et uheld jeg opdagede at der var før/efter billed.

Gå væk fra de engelske citater, eller oversæt dem.

Der er intet i vejen med dit layout, jeg havde nok valgt som det første på min forside at vise mit produkt frem. Nyheder behøves ikke fylde hele siden. Smid dem ud i din højre kolonne under indkøbs kurv. Hvis du på forsiden reklamere med dit/dine produkter, så har du større chance for at lave et salg, fremfor at det er gemt væk i en undermenu, er du ikke stolt af dine produkter, siden du gemmer dem væk da?

Kig blot på fx. mobil selskabers hjemmesider, de viser alle sammen stolt frem deres forskellige abb. og priser. Skal man lede efter det, så der større chance for at miste et muligt salg.

Undgå at bruge fagord hvis du kan, eller i det mindste stil en kort forklaring tilrådighed. Jeg har ingen ide om hvad en "blød ramme" er, jeg ved ikke hvad jeg skal kigge efter på dit eksempel billed, for mig ligner det et helt alm. billed.

Som jeg var inde på før, sørg for hele din hjemmeside er på samme sprog, også standard tekster på knapper m.m. det for det hele hjemmesiden til at fremstå mere personlig.


Svaret blev redigeret 9 gange, sidst af inckie2 d. 14-05-2010 17:56:43.


Mads321
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2010 18:25:57
Svar/Indlæg:
3162/326
#3

Ser dem også her. Det er skrevet bag øret 😉 Tak for inputtet 🙂


#4

Tak for det lange svar 🙂

Der skal selvf. laves et system, således man kan uploade billeder direkte i browseren. Status og kvittering er faktisk allerede inplementeret igennem shoppen - den er jeg bare gået udenom i første omgang.

Det er en "standard" shop jeg bruger ja. Den er oprindeligt på engelsk, så ikke alt er oversat pt. men det er på vej.

Jeg påtænker mig at bruge 3 billeder til visning af en given effekt. Et stort mouseeover billede på toppen, og et før og efter billede i bunden i mindre udgave. Det kan nemlig være ret svært at se forskel, hvis ikke mouseover muligheden er der.

Citaterne er sat ind på prøve. Du har ret i, at de ikke fungerer på engelsk. Det er på min to-do liste 😉

Forsiden har jeg med vilje holdt på bloggen, fordi siden netop er under opbygning. Det er simpelthen for at fortælle folk som det første, at det er derfor det hele "roder" - alt andet syntes jeg ville være meget uprofessionelt. Nu har jeg også bare klasket beskrivelsen af de forskellige service op, på forskellige sider. Meningen er senere, at det hele skal samles, eller der skal laves en forside, med henvisning til undersiderne. På de sider skal man kunne klikke "tingene" i indkøbskurven. Pt. er der jo en særskilt side med "Butik".

Ordet "Blød ramme" var hvad min fantasi lige rakte til - kan gost se det ikke er specielt beskrivende. Der skal laves en meget grundigere og bedre beskrivelse.

1000 tak for inputs 🙂


p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2010 18:36:29
Svar/Indlæg:
3100/53
kan godt lide mouseover muligheden. gør det meget nemmere at se hvad der er sket.


Balanovic
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2010 19:37:17
Svar/Indlæg:
654/36
Hmm, hvad så hvis man ikke er tilfreds med dit arbejde? Eller at man lader som om og alligevel tager billedet i brug efter fremvisning? 😐


Mads321
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2010 21:28:32
Svar/Indlæg:
3162/326
#6

Tak for inputtet 🙂


#7

Som udgangspunkt, så får man hvad man betaler for. Er man ikke tilfreds, så er der selvf. mulighed for at klage, og så må man jo ta' den derfra. Men for helt at ungå dette, så tror jeg, at jeg vil gøre det sådan, at jeg vil lade folk få et preview af det færdige arbejde, men med et vandmærke i, som gør billedet ubrugeligt, til andet end at få et overblik over det færdige arbejde.

Nu og her, er der ikke noget der skal betales for.


Mvh. Mads 🙂


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Mads321 d. 14-05-2010 22:14:12.