Argumentet for at bruge postevand er jo heller ikke de 30 kroner, men derimod at man oftest står og mangler det skide demineraliserede / destillerede vand når man allermest har brug for det, og at det IK betyder en hujende fis for hverken ydelse eller renligheden i systemet.
Jeg havde ikke andet end postevand og en slat kølervæske, og da der stadig ikke var snaps / snask i vandet efter en uges tid, lod jeg det bare være og det har kørt siden.
Jeg trækker ikke et kort frem der hedder "jeg har lavet det her i 10 år", selvom jeg har det, men udtrykker blot min mening om sagen, og min mening er at det filter et salgsgimmick ligesom alverdens blandinger af tilsætningsstoffer i vandet er.
Det er hysteri, og det er nemt at tjene penge på folk der bruger for meget tid på forums, og for lidt tid på at skrue selv.
Jeg kan derimod sagtens finde på at sige "keep it simple" når vi snakker vandkøling, for der ER ingen grund til at gå så meget op i hverken de sidste 0,5 grader eller at det hele er lavet til ypperste perfektion med de dyreste koblinger, slanger, pumper, kølehoveder og reservoirs som penge kan købe.
Jeg har igennem tiderne set masser af eksempler på folk som gerne ville bruge flere tusinde kroner, støj og strømforbrug på en hjernedød pumpe, 4 vandkølere, kølepasta til 400 kroner for 3g og et hjernedyrt kølehoved for at få sænket full load temperatur 2 grader.
Netop at den opfattelse stadig hersker i større eller mindre grad, er en af årsagerne til jeg ikke bruger ret meget tid på HW forums mere. Der sidder alt for mange teoretikere som læser en masse og lærer det udenad, men i realiteten ikke ved en DYT om emnet de sidder og kloger den på - inklusive et par stykker i den her tråd. 🤡
#35 - Jeg har et EK Wave kølehoved (Lexan top) på CPU og en Eheim Pumpstation (kan ikke huske hvem der producerer den, men det er også Lexan baseret), som begge er i farezonen når man bruger glykol, men skægt nok er de ikke revnet eller blevet utætte endnu? 🙂
Magi?
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Sajmon d. 16-05-2010 16:36:16.