Handels etik på HWT.

Hyggehjørnet d.  15. maj. 2010, skrevet af M.Beier-old
Vist: 812 gange.

M.Beier-old
 
Superbruger
Tilføjet:
15-05-2010 17:08:44
Svar/Indlæg:
1189/118
Jeg synes at køb/salg skal være åbne, jeg er ikke meget for bud i PM, er dette forkert af mig???

D.30/4 modtager jeg et bud på PM, jeg svarer pænt tilbage;
Sorry, vil gerne holde budene til tråden, så det er åben for alt og alle

Mvh. Marc


Der bliver så efterfølgende budt i tråden....
Når jeg så foreslår afhentnings tidspunkt bliver det føjet med at det er alt for langt ude i fremtiden....

d.14 Maj kommer der så endnu en PM fra selvsamme, nu med lavere bud, og at jeg skal betale fragt hvis handel skal indfinde... Jeg har pt. IKKE taget kontakt til vedkomne, er ikke desperat for at sælge.....

Er det forkert af mig at jeg faktisk slet ikke har lyst til at handle med vedkomne ovenpå sådanne adfærd?
Er det normal adfærd at byde på den måde?

EDIT:
mit svar var "Nej tak"


Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af M.Beier-old d. 15-05-2010 17:22:56.
tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2010 17:15:17
Svar/Indlæg:
20170/383

Kostume? Du mener vel kutyme 🙂

Hvad angår handler, så synes jeg nu også bud over PM er lidt noget rod, alle skal vel have en chance for at se hvordan buddene ligger.

Men hwt har jo mange mange gange før meldt ud at de helst blander sig uden om handler.


Brander9400
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2010 17:19:51
Svar/Indlæg:
2231/97
Syntes nu også det er forkert,

bruger aldrig PM til handler


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2010 17:43:14
Svar/Indlæg:
23132/740
Jeg plejer at opfordre folk til at byde i mine tråde, ellers noterer jeg bare buddet og undlader at skrive fra hvem.

Det er sgu op til folk selv, hvordan de vælger at gøre. Men det mest fair er vel at alle har mulighed for at byde over.

Der kan dog være flere faktorer som gør et (eventuelt) bud via PM attraktivt, hvormed det må være op til sælger selv at vurdere 🙂

Omvendt. Så kan man godt blive lidt pissed, hvis man vitterligt tror at man har vundet en budrunde, der så bare sluttes af med: "Fik et bud på kr. x,- afhentet af y" - så sidder man nok og tænker: "Ja ok. Men jeg kunne nu godt have tænkt mig muligheden for at byde kr. x+100,-"


M.Beier-old
 
Superbruger
Tilføjet:
15-05-2010 17:47:03
Svar/Indlæg:
1189/118
Well det som går mig på er nu mere det med at underbyde sig selv efterfølgende, når man tager kontakt til vedkomne som sælger...? Giver jo ingen mening, er bare flabet.


The
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2010 17:47:13
Svar/Indlæg:
1406/100
Nu syns jeg ikke der er noget forkret i at du dropper hanlden med ham da han ikke ville give det som var aftalt.

Lige ang med Pm


Saint
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2010 21:49:58
Svar/Indlæg:
1971/31
#0

Syntes det er fint at folk byder i PM, det er helt op til sælger at bestemme hvem han vil sælge tingene til og hvor meget, hvis jeg ville have budt 100kr ekstra for noget, så er det bare synd for sælger, det er ham som har tabt nogle penge fordi han ville holde det i PM, omvendt kan jeg også godt finde på at byde i PM, hvis jeg har ekstra spørgsmål som ikke er vedkomne for salgstråden....


Simon
 
Superbruger
Tilføjet:
15-05-2010 22:08:04
Svar/Indlæg:
485/31
Bud på Pm er ok jeg notere bare i tråden når det er. og er vedkommendet så D** at byde under bagefter så vil han jo ikke have hvad du sælger det bare at være flabet så havde sagt Farveller!

Men som Nonig er inde på giv lige folk en chance ellers er PM Fair nok ! :) efter min mening :)


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Simon k.k d. 15-05-2010 22:08:25.


palle22
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2010 22:13:26
Svar/Indlæg:
818/185
Jeg synes generelt der er problemer herinde - har solgt nogle dele til et par fyre, og to dage efter auktionen blev afsluttet, havde de stadig ikke svaret på mine tre pm's om kontaktoplysninger. Hvis man byder på noget, må det være fordi man mener det!
Derudover har jeg oplevet at byde HBO beløbet på et grafikkort (1500). Da der ikke var andre bud ved auktionens afslutning, kontaktede jeg sælgeren på pm. Han skrev tilbage at jeg gerne måtte købe kortet, men at det ville koste 100kr over HBO (1600). Det er lidt den modsatte variation af det du har oplevet - i begge tilfælde er det rigtigt dårlig stil, synes jeg.


Sir
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2010 22:36:09
Svar/Indlæg:
2872/90
Synes det er jo op til en selv som sælger om man vil god tage det.. Har feks. lige solgt 3 harddiske til en over pm.. han havde dog budt i tråden..


KEFiR-
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2010 07:53:28
Svar/Indlæg:
274/69
Jeg byder altis i tråden, da det er sådan jeg bedst selv kan lige det hvis jeg har en salgs tråd. PM er kun til spørgsmål når jeg sælger noget.

Men på andre sider som fotostart.dk kan jeg godt finde på og byde over PM, da jeg ofte støder på folk der har en i min verden ret høj HBO, så hvis jeg vil byde under sker der over PM og så brgrunder hvorfor jeg syntes det er fair. så kan køber selv takke nej, og så har jeg ikke svinet hans salgs tråd til.



DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2010 08:44:16
Svar/Indlæg:
6531/410
bud skal være i trådene hvorfor ellers lave en køb og salg.

er man utilfreds med prisen eller har specielle ? sender man pm.

man begynder ikke at linke til steder på nettet hvor tingen kan købes til dit og dat.

Jeg syntes det for de meste går rat godt med handler her på siden.