-> #24
Fordi det, et eller andet sted, er pisseligemeget om en CPU har 2, 4 eller 6 kerner. Om den har HT eller ej. Om der sidder små nisser eller alfer. Det eneste forbrugeren (du, jeg, os allesammen) skal bekymre os om er: Hvor meget ydelse får jeg for mine penge.
Hvis AMD ligger lunt i svinget, hvad angår spil, så skal man gøre op med sig selv, om man er villig til at spendere 30-70 % ekstra, for yderligere 5-10 % ekstra ydelse.
Hvis ens behov, det være sig hobby, erhverv eller selvforherligelse står og falder med de 5-10 % ekstra, så er spørgsmålet i regelen blot retorisk.
Personligt, så er jeg pisseligeglad med om der står AMD, Intel, nVidia eller ATI på mit hardware. Hvis det kan det jeg skal bruge det til og derudover klarer opgaven tilfredsstillende, skal der ikke så meget overvejelse til om jeg vil sprænge mit budget, så en minoritet af HwT.dk's brugere synes at jeg har en sej computer.
No offence. Men folk der vurderer på den måde, kan rende og hoppe.
Om man køber en computer til kr. 3.000,- eller et stykke hardware til kr. 10.000,- er helt op til folk selv. Opfylder det folks behov, kan man være mildest talt ligeglad med hvad de bruger deres penge til.
... igen, om der så er tale om små nisser, æbler eller Hyper Threading 😎