Busting the Biggest PC Myths

Litteratur d.  18. maj. 2010, skrevet af korben
Vist: 836 gange.

korben

Elitebruger
Tilføjet:
18-05-2010 18:40:09
Svar/Indlæg:
1081/251
Måske der er andre end mig der syntes at den er ok at bruge 10mni på.

http://pcworld.about.com/magaz...
N/A

Enthusiast
Tilføjet:
18-05-2010 19:36:57
Svar/Indlæg:
221/2
Jeg kan godt lide at "Terrible things happen if you turn off your PC without shutting down Windows." har fået en 5'er på deres "bogus-o-meter" mens "If you don't 'stop' a USB device before unplugging it from a PC, you'll screw things up." har fået en 3'er.

Især når deres eget eksempel på en USB enhed der er gået i hegnet ved "Jeg flår den da bare ud" metoden er... en harddisk. Hvad er der sket for det HDD? Windows/Controlleren har ikke fået flushet bufferen til drevet (i dette tilfælde lyder det så også som om den ikke har parkeret ordentligt oven i hatten)... Hvad er faren ved at slukke et OS med baggrundsjob (som windows) uden at lukke ned? You got it! (Nu snakker jeg selvfølgelig ikke om at trykke på power knappen hvor windows jo på en moderne PC bare lukker ned (som det lyder som om de, i deres åbenlyse ignorance, har gjort), men om at klippe strømmen brat, som det jo er windows advarer imod).

Og så får de også selv lige spredt en god gammel myte lidt videre: "it's amps that kill, not volts"... Ak. Kan de ikke snart få lavet den gamle sag om til: "It's power that kills, neither amps nor volts". Og at sige at så lidt som nogle få hundrede volt kan ødelægge en moderne CPU.. Tjoeh det kan det da, eller 3 volt for den sags skyld.

N/A

Enthusiast
Tilføjet:
18-05-2010 19:49:15
Svar/Indlæg:
221/2
Men det er jo stort set alt sammen noget bummelum, "Only a pricey surge protector can keep your devices safe." er noget i samme boldgade, sådan en beskyttelsesenhed skal fandme være god og billig før det kan betale sig at have en. Især da der er en indbygget i strømforsyningen til en PC. Så skal den jo i hvert fald være billigere end den.

"DOS is dead" kommer vist ret meget an på hvordan man definerer "dead".Jeg skal i hvert fald ikke ud og købe aktier i DOS i morgen, heller ikke selvom der er "hele" 2 millioner installationer af det, det er lidt ligesom at have 2 millioner zimbabwiske dollars...

Og så er der denne: "Is there scientific proof... the Civil Aviation Authority... found problems... the compass froze... instruments displayed errors, and audio communications were difficult to hear due to interference"

Og så mener de ikke der er beviser = næst højeste score på deres bogus-o-meter!?
Nååå ja, en eller anden tilfældig pilots udtalelser om at han da aldrig har set et problem relateret til (forbudt) brug a mobil telefoner, må jo veje meget tungere som "Scientific proof". :no: