spørgsmål ang valg af socket + ram til nyt

Bundkort / CPU d.  19. maj. 2010, skrevet af lp_larsen
Vist: 747 gange.

lp_larsen

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2010 17:08:09
Svar/Indlæg:
403/71
Hej allesammen

Jeg er i den situation, som så mange andre, at jeg er ved at skrabe sammen til en ny stationær.

Maskinen skal først og fremmest være stabil !!!!
dernæst skal den bruges til spil (ME2, D3, DA:O, SC2 og lign) og sekundært som kontormaskine.

Jeg har ikke umidelbart tænkt mig at skulle lege med OC, eller lign, men standartkøleren skal nok skiftes, for at sænke idle-støjniveauet.

Jeg regner med at det bliver et AMD setup med en PII X4 965.

Jeg kan ikke finde ud af, hvad der vil være smartest (læs, mest stabilt og billigst), om det er et AM2+ board og DDR2, eller et AM3 med enten ddr2, eller ddr3.

desuden er der spørgsmålet om Chipset, hvor jeg må indrømme, at jeg har en lille smule svært ved at gennemskue om der reelt er den store forskel på dem, når det gælder stabilitet og "casual"-gaming.

Håber der er en der har et godt råd at følge

PS: usb3 og sata3 er ikke en prioritet, da jeg ikke pt har nogle ting til de forbindelser, og ikke regner med at få det lige foreløbigt (usb3 kan dog i fremtiden komme, men så kan jeg sq købe et indstikskort.)

med venlig hilsen

Lars Peter
Saint

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2010 17:34:36
Svar/Indlæg:
1971/31

Jeg havde først og fremmest fundet mig et 64 bit styresystem.... Derefter havde jeg valgt am2+; det her bundkort; http://www.edbpriser.dk/Produc...

Så havde jeg proppet det med 8gb ram bare for sjov, og smækket en 965 processer i.... Derefter kan du tage gfx løbende :yes:

lp_larsen

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2010 22:10:39
Svar/Indlæg:
403/71
okay, tak for tippet..

men hvorfor et 790FX, frem for et GX??

Saint

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2010 22:17:43
Svar/Indlæg:
1971/31

Har flere pci lanes, var egentligt den eneste grund til jeg valgte det, regnede med du ikke opgradere så tit, så ville det jo være genialt når du syntes ydelsen er begyndt at blive for lille om et år eller 2, at kunne smide et ekstra graffikkort i og få fuld ydelse af dette i crossfire når de er faldet i pris 🙂