2 systemer

Vandkøling d.  21. maj. 2010, skrevet af busser
Vist: 521 gange.

busser

Elitebruger
Tilføjet:
21-05-2010 20:03:21
Svar/Indlæg:
1626/507
Nu står jeg så her med nogle dele fra mit gamle projekt, så har 2 pumper og 2 Reservoir, og i mit nye projekt skal jeg have 2 af dem her, som skal være med om det er 1 eller 2 systemer

http://www.coolerkit.dk/xspc_r...

ja nogle gange kan det jo ikke betale sig at sælge, men måske.

Så er det jeg tænker,,,skal jeg lave 2 systemer, jeg skal køle cpu gfx,chipsset
regner med et 5970, et stort gfx,,,kan det betale sig, min egen mening siger at det kan det ikke, eller hvad siger du.

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af busser d. 21-05-2010 20:10:33.
Jam

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2010 12:45:26
Svar/Indlæg:
976/138
Wow, måtte læse det indlæg 6-7 gange før jeg (måske) har forstået hvad du spørger om. Jeg læser det som om du gerne vil vide om det bedst kan betale sig at lave et samlet eller to separate vand kredsløb i dit nye projekt?

Hvis det er korrekt forstået er der jo mange faktorer der spiller ind. Mht. hvad der vil køle bedst i det lange løb tror jeg sku ikke du vil se den helt store forskel. Ved at sætte de to radiatorer i serie burde vandt kunne nå at blive koldere inden det forlader dem igen, men på den anden side når det også at blive varmet mere op på vej forbi alle de varme komponenter.
Min erfaring med vandkøling siger at det vigtigste nå man har med store radiatorer ( større end single fan) og flere kølehoveder at gøre er pumpen alfa og omega for god performance. I dit tilfælde, hvor du har 2 pumper at arbejde med, kunne du også sætte dem i serie (hvis du vælger ét kredsløb og pumperne er ens), for at opnå så højt et tryk som muligt.
Så i mine øjne ligger valget om et eller to kredsløb mest af alt i hvad der er praktisk lettest at bygge og hvad dine pumper kan trække.

jonas

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2010 17:49:39
Svar/Indlæg:
174/10
#0, seriøst... Prøv lige at bruge lidt mere tid på tråden, man fatter jo ikke særlig meget !?!?

busser

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2010 19:02:40
Svar/Indlæg:
1626/507
jonas DK
tror det er skrevet det du skriver, 🙂

Det jeg mener er at jeg har 2 pumper (laing 12w samt laing D5) og 2 Reservoir, jeg skal så have 2 radiatore som dem her
http://www.coolerkit.dk/xspc_r...
og de 2 radiatore skal jeg bruge uanset hvad, så er det jeg tænker om jeg skal lave 2 systemer, kunne være 1 radiatore til gfx og så den anden radiator til cpu og chipset. eller om jeg bare skal lade det hele køre på de 2 radiatore og så laing D5, ved ikke hvor meget jeg får hvis jeg dele det op 🙂

MuhammadMJensen

Overclocker
Tilføjet:
22-05-2010 20:47:13
Svar/Indlæg:
1019/39
jeg tror at temperaturerne vil være omtrent de samme da alt jo er indeni dit kabinet, og derfor vil tingene i det afgive varme til hinanden, så jeg tror at det vil være det samme, dog vil flow måske være lidt bedre hvis du lavede 2 systemer istedet for 1 hvor du nok kun ville kunne bruge 1 pumpe da de ikke er ens.