Ny design for siden

Om siden d.  22. maj. 2010, skrevet af Moze15
Vist: 1620 gange.

Moze15
 
Superbruger
Tilføjet:
22-05-2010 13:46:20
Svar/Indlæg:
1235/80
Vi befinder os i en tid hvor flere og flere bruger deres mobiler eller anden form for mobilt kommunikations udstyr (f.eks. MID) til at udføre deres daglige surfing. I den forbinde har flere og flere hjemmesider valgt at lave deres designs og struktur og så det bliver lettere at navigere/loade siderne på mobile enheder - for de fleste har dette medført at man brugt så lidt raster grafik i designet som muligt. Som en sidegevinst har det også medført at siderne loader en smule hurtigere på normale computere.

Jeg gad godt hvis hwt.dk også gik væk fra at bruge raster grafik. Sådan som jeg ser det, så bliver billederne på siden kun brugt som "pynt" på diverse elementer. Jeg ved godt at design på siden nok ikke har højst prioritet når det kommer til forbedringer, så derfor har jeg lavet et udkast til hvordan det kunne laves. Jeg har valgt at lave designet for artikel om, da jeg synes den trængte mest til en opdatering. Jeg er faktisk glad for placeringen af elementerne i andre dele af hjemmesiden. Jeg har også lavet en ren html udgave af designet, hvis crew gerne vil have fingrene i den :)

Designet kan findes her: http://peecee.dk/upload/view/2...

PS. Jeg har valgt at lade logoet få en pladsholder, da jeg ikke har giddet at tilpase den nuværende logo - faktisk er den nuværende logo meget god, det vil dog kræve en meget lille tilpasning før den kan benyttes sammen med design forslaget.


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Moze15 d. 22-05-2010 13:47:25.
(FIH)
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2010 13:55:58
Svar/Indlæg:
2687/71
for meget hol over det, men eller fint forslag


Gamer_Chres
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2010 14:01:12
Svar/Indlæg:
1158/321
Nu har jeg været bruger her på siden i fire år og synes virkelig at designet her på siden er et af de bedste jeg har set i noget tid: Det er superlet at gå til og meget let at manurere rundt mellem de forskellige funktioner.

Ved ikke om dette ville være for besværligt MEN:

Kunne man ikke beholde denne side og så lave en side hvor de samme tråde og forumemner osv kommer ind på som er dedikeret til mobile enheder? (Ved ikke selv meget/nada om webdesign så ved ikke om dette er muligt).

For har selv samme mening som #1 kommer med, alt for meget HOL over det, men synes at det ville være synd at ødelægge hwt temaet. 🙂


Moze15
 
Superbruger
Tilføjet:
22-05-2010 14:01:21
Svar/Indlæg:
1235/80
#1
Kan du specificer hvad det er der ens for de to?

Jeg må ærligt indrømme at jeg har ladet mig inspirerer af nasa.gov, men har ikke set på andre hjemmesider.


o0-jacob-0o
 
Superbruger
Tilføjet:
22-05-2010 14:18:53
Svar/Indlæg:
449/31
det ligner nærmest hol.dk, kan meget bedre finde rundt her på siden end hol.dk, synes ikke der skal ændres på designet :no:


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2010 14:21:31
Svar/Indlæg:
6181/270
Var der ikke noget om at HWT krævs var i gang med at lave et nyt design?


kjaer
 
Overclocker
Tilføjet:
22-05-2010 14:28:28
Svar/Indlæg:
99/15
Jeg synes også at siden skulle beholde sit nuværende design, da det er flot som det er, og det ville være synd at ændre det. Jeg har desuden ikke de store problemer med at benytte siden på min HTC Desire..
Ellers stemmer jeg for #2's forslag om at lave en side kun for mobile enheder, hvis det er muligt. Men er det ikke det fx facebook og google har gjort.?


Simon
 
Superbruger
Tilføjet:
22-05-2010 23:04:24
Svar/Indlæg:
485/31
HWT er da ikke HWT uden sit design ? Synes der er for meget Hol over det som sagt. det jeg synes er fedt ved hwt er at hwt er nem at overskue!
Så ikke ændre i designet! men muligvis flere sider ved f.eks. køb og salg så man kan se længere tilbage end den nuværende kolone så bliver man heller ikke nød til at bumpe hele tiden 🙂


LaKeenxD
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2010 23:49:24
Svar/Indlæg:
527/73
Altså vil sige, behold designet, fordi min N97 mini, kan fint klare siden (:

Ligeledes er det lækkert at der ikke er noget anderledes ved at logge på via telefonen, så man skal finde ud af to forskellige sider til "samme" hjemmeside, if you get my point


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af LaKeenxD d. 22-05-2010 23:50:11.


Jam
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2010 12:22:45
Svar/Indlæg:
976/138
OT: Nu kræver det jo som sådan ikke direkte at man lave nye sider (stier, domæner og stads) for at få det vist på en anden måde på mobilen. Enhver browser sender jo sit ID med til serveren når den spørger efter en bestemt side (HTTP request), og serveren kan så vælge at svare ud fra det ID. Uden at vide præcis hvad browserne i de forskellige smartphones kalder sig, burde det alligevel kunne lade sig gøre til dem også.

Og så for at bakke nogle af de andre op synes jeg rigtig godt om det nuværende design, og det behøver jo ikke ligne alle de andre...


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
23-05-2010 13:43:40
Svar/Indlæg:
15982/637
Det jeg egentlig ønsker mest at kunne på HWT er at have "quotes" dvs at kunne lave quotations på folk istedet for hele til tiden at lave "#xx" og sætte "bla bla bla".


ncdesign
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2010 17:11:50
Svar/Indlæg:
262/26
#10;
Kan ikke lade sig gøre.
Folk har bedt om det i ganske mange år efterhånden, men det er aldrig blevet implementeret, og den eneste årsag må være, at det er umuligt.
AFAIK er der vist ingen, der længere kan overskue forum-softwaren, og derfor heller ingen der tør rode med den af frygt for at crashe forummet...


riska
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2010 17:18:28
Svar/Indlæg:
7241/274
Det eneste der mangler her på siden er evnen til at sætte pics ind i forumet så man ikke skal linke til dem hele tiden


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
24-05-2010 17:54:21
Svar/Indlæg:
5363/442
#11 Har du overvejet, at det måske er fordi Crew ikke finder at det er en relevant funktion?

At du slutter at det er umuligt fordi det ikke er implementeret, må stå for egen regning...


ncdesign
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2010 21:27:43
Svar/Indlæg:
262/26
#13:

Så lad os da tage slagsmålet...

Er det crew eller brugerne der udgør forummet?

Er brugerne til for forummets skyld, eller?

Hvis brugerne efterspørger en funktion som er standard i så godt som al hyldevare forumsoftware, må det formodes at den er implementeret i d.o. p.g.a. efterspørgsel.

Brugere herinde efterspørger samme funktionalitet, men finder sig (mærkeligt nok), i at få at vide, hvad de har brug for, af crew...

Når crew så ikke implementerer denne funktion, kunne det være interessant at høre begrundelsen herfor?

At crew ikke finder det relevant, er et arrogant svar, og ingen begrundelse.


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
24-05-2010 22:09:03
Svar/Indlæg:
5363/442
#14 Jeg er udmærket godt klar over at du ååh så gerne vil ud i en laaang diskussion omkring dette.

Min eneste kommentar til det er, at det i sidste ende er sidens ejer og Crew der beslutter hvad der skal implementeres og hvad der ikke skal. At du så slutter hvad der kan lade sig gøre eller ej, ud fra hvad der er implementeret, kan jeg ikke andet end at ryste på hovedet af.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Pizzadude d. 24-05-2010 22:13:53.


cornerrage
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2010 22:46:05
Svar/Indlæg:
3532/303
#14 Tror du skal regne med at side er hvad den er, mest af alt, pga. den store drivkraft der ligger i fx the boss og en horde af skribenter.
Der kommer ikke læsere til fordi man vælger at kunne lave et youtube embed i forum, der kommer kun læsere til hvis kvaliteten af nyheder og tests er relevant og veludført...

Men hvad ved jeg ;)


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2010 22:48:56
Svar/Indlæg:
20170/383
#15

Fint nok at du ikke vil diskutere ting der allerede har været oppe at vende mere end en gang tidligere. Men du må da indrømme at HWT's forum er pænt oldnordisk i forhold til stort set alle andre nogenlunde moderne fora idag.

#16

Man må nok bare erkende at det er lidt paradoksalt at en hjemmeside der skriver om hardware nyheder og deslige har et temmelig gammeldags forum, med meget begrænsede funktioner. Indtil videre har eneste argument for at beholde forummet været noget i retning af at det er 100% egen kode. fx vBulletin er jo så langt mere lækkert at bruge.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af tom81 d. 24-05-2010 22:53:43.


ncdesign
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2010 22:57:47
Svar/Indlæg:
262/26
#17:
Den slags må du ikke sige... Forummet herinde kan *alt* hvad vi *nogensinde* får brug for. *Ever!*

#15:
Nej, ikke nødvendigvis en lang diskussion (og hold lige diskussionen på et ordentligt niveau - dine "åhh'er" kan du gemme til kæresten).

Jeg efterlyser blot en ordentlig begrundelse for at det ikke er implementeret.

Man kunne jo lave en pop-up-afstemning (dem er i jo glade for), og høre om folk

1) er intr. i at få skiftet forumsoftwaren til noget tidssvarende
2) vil beholde det nuværende

alternativt

1) vil ha' mulighed for at quote
2) vil fortsætte som nu

Jeg gætter at i ikke sætter det til afstemning - tænk, hvis det var noget folk rent faktisk var intr. i...


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2010 23:02:34
Svar/Indlæg:
20170/383
#18

Til hwt's forsvar skal også siges (tror jeg), at der vist er noget i gære i kulissen. Hvad det er aner jeg ikke. Men synes jeg har kunne fornemme et eller andet i en seneste tid.


ncdesign
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-05-2010 08:29:49
Svar/Indlæg:
262/26
#19:
Den har jeg hørt før... Sidst det skete, var det 1½ år undervejs, og det viste sig desværre, at størstedelen af tiden var brugt med at få lavet så meget som muligt i flash. Dette medførte en lang række problemer m. bl.a. login der ikke virkede, og at siden generelt så meget mærkelig ud i alt andet en explorer 6. Derudover var der valgt et *meget* mærkeligt farvescheme, hvilket først blev lavet om efter en *meget lang* tråd, hvor HWT stædigt holdt på at "alt er godt - vi laver intet om" i meget lang tid...

Så jeg må indrømme, at jeg frygter det værste...

Note:
Ja - jeg er en sur gammel mand, men tro det eller lad være, jeg holder faktisk af siden her, selvom jeg brokker mig. Har været med siden oc.dk slog dørerne op for mange år siden, og har holdt ved siden da. Men de seneste år har der altså bredt sig en stemning af "vi alene vide" blandt sidens administration og problemet i den henseende er, at i desværre ikke altid har vidst.


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
25-05-2010 10:05:59
Svar/Indlæg:
5363/442
#18 "Hold diskutionen på et ordentligt niveau" - Siger ham der ikke kan forstå, at det ikke er ham det hverken skal eller kan bestemme eller have indflydelse på, hvad der bliver implementeret og hvad der ikke gør.

Der er argumenter for og imod alle funktioner, og løbende bliver det selvfølgelig overvejet hvad der skal implementeres og hvad der ikke skal. Det her er ikke et demokrati, så det er altså ikke brugerne, der bestemmer hvad der skal implementeres 😉

Men selvfølgelig bliver brugernes ønsker taget med i overvejelserne, og det er noteret at Gripen90 ønsker at kunne quote og at du ønsker et helt nyt forum. Så er den faktisk ikke længere.


(FIH)
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-05-2010 10:12:42
Svar/Indlæg:
2687/71
syntes godt at man kunne lave siden om til at se ud som fx www.techpowerup.com

eller bare forum delen, hvis det endelig skulle være!

men ellers er jeg ganske tilfreds

dog kunne en quote og billede upload være rart, men ikke en nødvendighed 😎


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-05-2010 10:31:33
Svar/Indlæg:
6181/270
Jeg kan godt lide HWT's design, nok er det "lidt" gammeldages, men det virker.


(FIH)
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-05-2010 10:37:59
Svar/Indlæg:
2687/71
#23 har du ret i 🙂

dog vil jeg sige at hvis vi skal smide en 50-100 kr for at få en ny side/design så er jeg 110%frisk

det er da det mindste jeg kan gøre for at vi kan blive ved med at have en fed fed side



MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-05-2010 10:40:03
Svar/Indlæg:
2576/125
#21 "Hold diskutionen på et ordentligt niveau" - Siger ham der ikke kan forstå, at det ikke er ham det hverken skal eller kan bestemme eller have indflydelse på, hvad der bliver implementeret og hvad der ikke gør.

Det var da nok det mest arrogante pis jeg længe har hørt. Men sådan er det jo når folk får storhedsvanvid? Du kan bare lade være med at jorde ham, første gang han kommer med et forslag.

Men som de andre har sagt. Billeder i forum, da man så ikke skal linke. Få menu'en frem, så vi ikke skal åbne den hver gang og så man kan se søge funktionen. Citater kunne være fint nok, men ikke noget jeg bruger.

#23 Ja, designet er sådan set fint nok.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MaddPirate88 d. 25-05-2010 10:40:45.


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
25-05-2010 11:05:06
Svar/Indlæg:
5363/442
#25 På sin vis har du ret, nu er det bare sådan, at han gang på gang (på gang) kommer med den samme smøre om, at forum ikke kan ændres da der slet ikke er styr på noget. Det her er ikke første gang, hvilket er grunden til jeg skriver som jeg gør.

Det er fint med forslag, men at sige det samme om og om igen kommer man jo ingen vegne med.


ncdesign
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-05-2010 19:21:26
Svar/Indlæg:
262/26
#21:

Jeg ytrer min mening, og holder diskussionen på et ordentligt niveau - jeg går efter bolden og ikke manden.
Det kunne du tage ved lære af, fremfor at blive halvpersonlig.



Når det så er sagt, har jeg ikke ambitioner om at bestemme hvad der skal implementeres - blot ambitioner om at påvirke mest muligt. Derfor siger jeg min mening, når der er mulighed for det... Som du måske har lagt mærke til, er det ofte nye folk der kommenterer evt. ændringer - så flere og flere bliver opmærksom på, hvad der evt. /kunne/ laves om...



Jeg har iøvrigt aldrig sagt at der ikke er styr på noget, blot at der er tæt på umuligt at ændre i forumsoftwaren, da den er customcode fra da Ruder Konge gik i kjole.

Lad være med at lægge mig ord i munden - det burde du i det mindste holde dig for god til. Det er jo ikke første gang...

PS: Nej, det er ikke 1. gang jeg spørger til det, men omvendt har du indtil nu ikke kunne komme med en begrundelse. Da HWT næppe gør sig i statshemmeligheder, virker det lidt mærkeligt at svaret hver gang er "Nej, vil vil ikke - Fordi."


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af ncdesign d. 25-05-2010 19:23:41.


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
25-05-2010 19:36:58
Svar/Indlæg:
5363/442
#27 Du vil jo partout diskutere det samme spørgsmål igen og igen, så jeg ser ikke hvordan jeg ikke skulle holde diskutionen sober?

Ja, din påstand er at intet kan implementeres på grund af opbygningen af dette forum.

Og vi tager den lige en gang til: Jeg kan ikke se, hvordan du på nogen måde kan udtale dig om, hvad der kan lade sig gøre og hvad der ikke kan. At slutte dette på grundlag af det faktum at nogle funktioner ikke bliver implementeret er useriøst.

Som jeg snart en del gange har sagt, gider jeg ikke diskutere om hvad der skal implementeres og hvad der ikke skal. Den diskussion skal vi nok tage internt.


Moze15
 
Superbruger
Tilføjet:
25-05-2010 23:06:11
Svar/Indlæg:
1235/80
#27
Kan ikke se hvad forummets kode har med diskussionen at gøre. Ja, det kan godt være at koden er lavet fra bunden men det er ikke ensbetydende med at den ikke er god. At det tager længere tid at implementere en ny funktion, skyldes nok at funktionen skal tjekkes på alle kanter og led for at undersøge kompatibilitet med de andre funktioner - grunden til der er noget, inden for software, der hedder alpha og beta udgaver.

Har selv for længe siden skrevet et forum, men indså hurtigt at jeg ikke kunne følge med udviklingen da det kun var mig som stod for koden - hvorimod de mest populære open source forum software har et stort community til at holde gang i udviklingen af kode.


Jeg synes ikke at der skal laves et billede upload mulighed i forummet, der er mange gratis upload hjemmesider på nettet som med fordel kan benyttes.
Jeg kan godt se fordelen i at kunne "quote", men forummet har da fungeret uden indtil videre 😛

Hvis crew har tænkt sig at skifte til et andet system, så er drupal (http://drupal.org/ ) anbefalelsesværdig. Hvis det kun er forummet som skal omlægges, så synes jeg de skal tage et kig på SMF ( http://www.simplemachines.org/ ) eller Vanilla (http://vanillaforums.org/docs ).