I mon verden, er "dual loop" to seperate kredse, hvor vandet ikke bliver blandet, eller på anden vis kommer i kontakt med hinanden.
Jeg selv har haft bygget flere systemer, bl.a. et "parallelt" kredsløb, hvilket nogen så vil kalde for multi-loop. Men det var stadigvæk med ét reservoir, én pumpe og så 2 radi'er i parallel også.
#0 Hvis du mener en køleblok, med dit "varmeveksler", så kan du sagtens lave toppen i plast, men bunden, selve forbindelsen til chippen, er helt klart en fordel at den bliver lavet i metal, enten kobber eller alu, med kobber som den af de to der har de bedste egenskaber mht. varmeledningsevne.
Hvis du mener en "radiator", altså en mulighed for at hive varmen ud af vandet, over til luften, så er det igen metallerne der vinder over plastic.
Det som jeg så tænker på, om du måske har i tankerne, er "tri septer" moddet der er kåret til månedens mod i 2009, og var med i konkurrencen om årets mod.
Jeg kan ikke huske hvad hjemmesiden hedder, men i det her mod, lavede han en plade midt i sit kabi, hvor de tre loops gik igennem nogle "spor", som til dels godt kunne ligne at være en afkølings-enhed for vandet, men bare var der for udseenets skyld.