Hapii returservice

Diverse d.  27. maj. 2010, skrevet af Darwich
Vist: 1020 gange.

Darwich

Superbruger
Tilføjet:
27-05-2010 16:51:42
Svar/Indlæg:
96/17
Halløj der ude :)

- Jeg købte en bærbar hos Hapii for et par uger siden .. alt fint, prisen var god bærbaren var lækker, og jeg var en glad dreng

jeg modtager så bærbaren og finder derefter at Touchpadden på den er deffekt..
Fint nok tænker jeg og ringer ind til dem ..

De har 2 ting at tilbyde mig

1. RMA ( hvilket jeg synes er fesent eftersom bærbaren er 3 - 4 dage gammel der)
2. Sende den retur ( hvilket jeg så vælger at gøre i morgen )

Jeg snakker så med dem om kravende til at sende den retur osv og jeg får at vide at bærbaren bare skal se ny ud.. jeg siger så til dem at ja det gør den, intet klistermærker er fjernet fra den eller noget ..

Jeg går så ind og bestiller en magen til bærbar fra hapii igen fordi jeg ikke gider sidde uden bærbar, og når jeg alligevel skal have pengene retur for den første så hvorfor ikke købe en anden for at slippe for vente tiden ..

Det gør jeg så og den skulle være kommet idag ..
jeg ringede ind til dem i morges for at være sikker på det hele er på plads osv.. Vedkommende fortæller mig så at jeg ikke kan sende bærbaren retur da mit windows er registeret og de nu ikke kan sælge den som ny igen......
.. Det var så der mit OBS kommer .. de vil sælge bærbaren som NY igen .. det forstår jeg ikke helt .. mig bekendt så må de ikke sælge bærbaren igen med mindre de SKRIVER at den er brugt..
Men det var ikke helt tilfældet her ..

Så nu har vedkommende sendt mig en retur seddel som kommer i morgen og jeg skal sende bærbaren ind for at DE skal vurdere om jeg kan få mine penge tilbage eller ej ..

det jeg vil frem til her er om de har ret til ikke at tag den tilbage fordi windows er aktiveret?
Jeg synes det virker lidt mærkeligt.. og den bliver sendt tilbage INDENFOR de 14 dages returret..

Hvad har jeg misforstået?

og til dig der har læst helt her ned til ... Du er en skat 😎

Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af Darwich d. 27-05-2010 16:53:32.
Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
27-05-2010 16:58:50
Svar/Indlæg:
5363/442
Selvfølgelig vil de sælge maskinen som ny igen, det er hele pointen med at den skal være "som ny" for at du kan returnere den.

Umiddelbart lyder det fair nok, at de ikke vil tage den tilbage når Windows er registreret - det samme gælder jo for software at du ikke kan sende det tilbage hvis det er taget i brug og registreret. Jeg ved dog ikke helt hvad det betyder at Windåse er registreret - man kan vel bare lave en restore tænker jeg?

Darwich

Superbruger
Tilføjet:
27-05-2010 17:08:16
Svar/Indlæg:
96/17
har lige lavet restore, Men windows er jo registreret i mit navn ( selvom jeg ikke selv har gjort det, har den åbenbart bare gjort det selv )
Jeg mener bare at ifølge dansk lovgivning må den ikke sælges videre uden der står den har været åbnet og brugt ..

jeg ville i hvert fald blive ked af det hvis min bærbar ikke duftede helt ny når jeg får den og den ikke lugter " frisk " som den her gjorde ..
og som den iøvrigt IKKE vil gøre når den nye ejer får den ..

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
27-05-2010 17:30:57
Svar/Indlæg:
14079/622
Hmm jeg er bange for, at det er korrekt, at det forholder sig således med software.

"(...MS siger:, red,)Det er ikke muligt at nulstille en licens.
De skriver desuden at det at windows er blevet aktiveret ikke burde være en
hindring for at købet kan gå tilbage, men at det afhænger af den den
respektive butiks returpolitik,"

Det er umiddelbart, hvad jeg har kunnet læse mig til i andre forums. Jeg er derfor bange for, at du er nødt til, at sende den til reperation.

Men vil du være SIKKER på, at du ikke kan returnere, så prøv at ringe til Forbrugerstyrelsen, og få dem til at sende til dig på skrift, at du fortsat kan returnere den, hvis det er det de siger. :yes:

http://www.forbrug.dk/

Og jo, selvfølgelig må butikker sælge returnerede varer som værende nye, så længe at de naturligvis er i væsentligt samme stand om mængde, som et helt nyt produkt. Det er da klart, at butikken ikke bare skal miste tusindvis af kroner på en vare, fordi en potentiel klovn ikke har undersøgt varen tilstrækkeligt grundigt, inden vedkommende købte den. 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Emillos d. 27-05-2010 17:31:15.

(FIH)

Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2010 18:19:58
Svar/Indlæg:
2687/71
du kunne også lave den lede ved at bytte rundt på harddiskene og sende den med den defekte touchpad tilbage med den nye harddisk i.

SoundWave

Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2010 18:26:48
Svar/Indlæg:
3011/103
Når den er defekt fra starten vil jeg mene at du er i din gode ret til at ophæve handlen lige på stedet. De skal tage den tilbage, og så skal du have dine penge. Hvis ikke skal du have krav på en ombytning.

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
27-05-2010 20:04:29
Svar/Indlæg:
5363/442
#5 Nope, det er en mangel som de må forsøge at udbedre..

JanB

Overclocker
Tilføjet:
27-05-2010 21:22:39
Svar/Indlæg:
58/1
WHAT...

Jeg arbejder i Disse kredse, det der er forrykt.. Maskinen skal jo bare have en recovery, hvad fanden skal det sige at den er aktiveret. Licensen følger jo maskinen.

Du sender den tilbage, og de lukker R****!

Der hvor jeg er til hverdag, har vi 14dages returret, selvom du har brugt produktet, bare man ikke har smadret den... Og vi brokker os bestemt ikke over en tændt og brugt PC, så længe du ikke har slettet OEM systemet.

Silent

Skribent
Tilføjet:
27-05-2010 21:37:46
Svar/Indlæg:
3223/205
Helt enig med #7

De fleste HP, Lenovo mm osv. kommer netop med Windows installeret og ER aktiveret, så de skal da bare lukke kaje og tage den retur længere er den ikke!

Darwich

Superbruger
Tilføjet:
29-05-2010 01:17:32
Svar/Indlæg:
96/17
Tak for alle svar folkens ..

er ked af jeg først kommer med svar nu .. ´( Travl dag )

hvad vil du anbefale mig til at gøre nu så ?
Jeg er lidt på bare bund, jeg har fået min retur seddel til bærbaren, men regner først med at sende den tilbage på mandag da 2jeg skal bruge den her i weekenden ..

Eftersom jeg ikke rigtig kan undvære en computer så vil der blive taget godt imod alle forslag.. Magter ikke 2 uger uden computer!!

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
29-05-2010 09:39:50
Svar/Indlæg:
14079/622
"Men vil du være SIKKER på, at du ikke kan returnere, så prøv at ringe til Forbrugerstyrelsen, og få dem til at sende til dig på skrift, at du fortsat kan returnere den, hvis det er det de siger.

http://www.forbrug.dk/"

Har du det på skrift fra dem, nægter happii vel næppe...

Darwich

Superbruger
Tilføjet:
29-05-2010 17:08:36
Svar/Indlæg:
96/17
Tak for dit svar.. jeg vil prøve og give dem et kald mandag inden jeg sender den retur ! :)