Underligt ikon problem

Diverse d.  27. maj. 2010, skrevet af epd
Vist: 550 gange.

epd

Overclocker
Tilføjet:
27-05-2010 21:07:25
Svar/Indlæg:
54/55
Hej HWT,

Hver gang jeg starter min computer op og logger ind i Windows 7, sker der noget underligt første gang jeg åbner et program.

Når jeg åbner uTorrent så bliver mange af ikonerne hvide (standard filikon) i et split sekund og derefter normale igen. Dette sker KUN første gang jeg åbner utorrent når jeg lige har startet pc'en. Hvis jeg åbner f.eks. Google Chrome som det første når jeg har logget på, sker det ikke. Hvis jeg lukker utorrent efter det er sket og åbner igen sker det heller ikke - det er altså kun første gang programmet åbnes når jeg lige har logget på.

Se screenshots.

Normalt:

Når uTorrent åbnes:

Håber I kan hjælpe :)
Ubehage

Superbruger
Tilføjet:
28-05-2010 15:32:35
Svar/Indlæg:
905/100
Det er ikke et problem som sådan..
Det er Windows der refresher alle ikoner - fjerner dem fra hukommelsen, og indlæser dem igen.
Dette gør Windows med jævne mellemrum. Som regel opdager man det næsten ikke, og det har med garanti ingen indflydelse på hvordan den arbejder.

Samme ting kan iøvrigt fremtvinges med et par systemkald, hvilket var brugbart på Win9x, da de gerne havde et problem med at fucke op i ikonerne.

epd

Overclocker
Tilføjet:
28-05-2010 21:02:18
Svar/Indlæg:
54/55
Det underlige er bare at:

- Den KUN gør det når uTorrent åbnes. Den gør det aldrig ved et eneste af de andre programmer.
- Den gør det HVER gang uTorrent åbnes første gang.
- Den ikke altid har gjort det.

Synes bare det er irriterende - ved godt det ikke gør noget som sådan. Andet end at irritere mig :)