Redaktør
Tilføjet:
28-05-2010 00:34:43
Svar/Indlæg:
6368/477
Hejsa.
Efter at have været træt af at jeg aldrig kunne spille andet end cs, besluttede jeg mig for at formaterer. Hver eneste gang jeg startede et spil der krævede grafik, så frøs min computer efter ca. 15 - 20 minutter.
Nu skete det så for første gang lige nu, efter min formatering. Jeg nåede at lukke spillet ned inden det frøs. Jeg kunne se mange grafikfejl, og der var et kæmpe drop på FPS. Så, skyndte mig at gå ud af spillet, og åbnede nVidia Monitor. Her kan jeg så se at GPU1 var 84C, og GPU2 var 74C.
Jeg har lige skiftet kabinet også. Det gamle var der utrolig meget kabel rod i, og der var intet flow i det. I det her kabinet (CM 690 II advanced) kan kablerne gemmes væk inde bag ved. Jeg har også fyldt alle blæser huller op (4x140mm + 2x 120mm (2x140mm i toppen, 2x140mm i siden, 1x120mm bagpå 1x120mm foran)) Efter jeg gjorde dette, kom min CPU ned på 28C i idle, og jeg kunne se mit grafikkort også nød godt af det, de blæserne i den hjælper det med at komme af med luften.
Jeg har derefter downloaded rivatuner, og sæt blæser styrke på 100% hele tiden. Det larmer en del, men holder GPUer nede på omkring 50C. Jeg har også blæst det igennem, så der er ingen støv i det.
Jeg mistænker mine GPUer for at lave den balade da de er meget varme. Nu ved jeg ikke hvor varme de må være, men jeg ved dog at en CPU på over 70C er noget skidt, og kan ikke forestille mig det er meget anderledes med GPUer.
Så, hvad kan jeg få af køleløsninger til mine to grafikkort? Det er jo et GX2 kort, så en almindelig GPU blæser kan altså ikke være der. Jeg tør ikke rigtig købe noget hjem, for det er sikkert noget der er så stort, at nummer 2 grafikkort ikke kan være der. De er jo sat sammen og fylder kun 2 PCI slots.