Skærm starter ikke af sig selv

Diverse d.  29. maj. 2010, skrevet af BlackGoat
Vist: 576 gange.

BlackGoat

Superbruger
Tilføjet:
29-05-2010 01:46:42
Svar/Indlæg:
57/25
Hello.

Som overskiften lyder gider min skærm ikke starte af sig selv efter power on.
Det er en Benq G2420HDBL.

Jeg slukker altid på kontakten, uden at slukke for skærmen (den slukker self når der ingen power er)

Når jeg så skal bruge dyret igen tænder jeg på kontakten og for pc'en. Men min skærm tænder ikke, jeg skal selv trykke på skærmens power on knap.

Min gamle samsung tændte bare automatisk. Kan dette ikke ændres så min Benq gør det samme?

Mvh Sebastian
NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
29-05-2010 07:32:09
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Det er vel, et eller andet sted, logisk nok at tingene ikke skal tænde af sig selv - eks. ved strømafbrydelse. Så ville TV, radio, computer, DVD-afspiller og støvsugeren jo gå helt amok, på éen gang... mens man ikke er hjemme i 14 dage... øv 😐

Anywho.

Der burde være en slags "power-on resume" funktion i menuen, hvis din skærm tillader det 🙂

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
29-05-2010 10:01:46
Svar/Indlæg:
5679/460
når jeg f.eks tar strømmet til alle mine ting i computer rummet så tænder mine skærme heller ik af sig selv så skal jeg lige hen og trykke på knappen :) ...det er sådan noget man lever med :)

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
29-05-2010 10:15:08
Svar/Indlæg:
7765/230
ja det er der nu ikke nogen af mine skærme der har haft prob. med..slukker også altid på vægkontakten om aftenen, men skærmen starter da op når pcen tændes. 😛 :yes:

aNker

Superbruger
Tilføjet:
29-05-2010 11:46:48
Svar/Indlæg:
740/37
Det kommer jo an på hvordan producenten har lavet tænd/sluk knappen..
fx. Jeg har 2 pc skærme(samsung og acer) som begge tænder når jeg tænder for kontakten.. Det samme gør mit philips tv..

Så det kommer an på om producenten bruger en fast on/off kontakt eller om en slutte kontakt med tilbagegang..

bottom line..
tror ikke man kan indstille det nogle steder..