Redaktør
Tilføjet:
29-05-2010 02:14:38
Svar/Indlæg:
6368/477
Hej.
Jeg er ved at finde ud af hvorfor min computer køre så ustabil som den gør. Den er OCet fra 2.6 til 3.2Ghz, og jeg har kørt stabilitets test i over en time, og den køre helt fint med dette overclock. Max temp er 52C.
Men, det at jeg blot ser en film i Windows Media Player, gør at den lagger helt vildt. ALLE programmer stopper lige i ca. 10 sek når de bliver startet op, eller maximeret efter at have været minimeret. Jeg har prøvet at lukke alle programmer i baggrunden, men min film lagger stadig.
Jeg downloaded nVidia monitor, for at se mit GFX temps, og jeg beskylder lidt mit 5 år gamle kort at være problemet.
Men, nu har jeg kigget lidt på monitor, og ser at min harddisk % hopper op og ned i vildskab. Den er tit oppe og runde 100%, og det er stadig kun ved at se film.
Jeg køre 2x maxtor 6L200M0 i RAID 0. Det skete dog også lidt på min 1TB som jeg også har windows på lige pt, der har jeg ikke kigget % brug af min harddisk.
Er dette normalt, eller kan det evt. være at en af mine harddiske er død? Den ene har jeg haft i over 7 år nu, og den anden er købt brugt af en jeg spillede meget med i sin tid.
Er der nogle harddisk nørder der ved om dette er normalt for en harddisk der evt. er ved at dø, eller om det evt. kan være mit grafikkort?
Det skal så også lige siges, at lige efter jeg havde installeret windows XP 64 bit på disse harddiske, startede den op for første gang, og så fik jeg lyn hurtigt BSOD og den genstartede med det samme. Dette sker jævn tit, men kun under opstart. Det sker stadig ved std. CPU clock, så tror ikke på det er mit OC.
Mange tak på forhånd.