Thermalright 120 vs Coolermaster V8

Luftkøling d.  29. maj. 2010, skrevet af MN
Vist: 693 gange.

MN
MN

Elitebruger
Tilføjet:
29-05-2010 20:28:02
Svar/Indlæg:
304/63
En der kan sige hvilken køler vil være bedste valgt til en Phenom II cpu?

Thermalright 120 vs Coolermaster V8?

Tråden blev redigeret 3 gange, sidst af MN d. 29-05-2010 20:33:00.
tom81

Elitebruger
Tilføjet:
29-05-2010 20:30:16
Svar/Indlæg:
20170/383

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
29-05-2010 20:33:40
Svar/Indlæg:
2127/11
Umiddelbart ville jeg sige: None of the above. Der er nyere kølere derude, som er værd at kigge på.

Tråd redigeret pga lausig holdning hos #0.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Johnny d. 29-05-2010 20:39:10.

MN

Elitebruger
Tilføjet:
29-05-2010 20:34:03
Svar/Indlæg:
304/63
#1 RIMELIG ubrugeligt

OverLorD

Superbruger
Tilføjet:
29-05-2010 20:34:17
Svar/Indlæg:
1471/40
Jeg har haft begge og Thermalright 120 vinder med 2-4 grader. Dog skal det bemærkes at 120 ikke kan monteres så den blæser horisontalt på en AMD CPU, kun vertikalt.

MN

Elitebruger
Tilføjet:
29-05-2010 20:35:31
Svar/Indlæg:
304/63
#2 At tråden bev slettet var en fejl, den skulle redigeres, og dårlig stil at komme med off topic som gammel bruger!!

MN

Elitebruger
Tilføjet:
29-05-2010 20:38:04
Svar/Indlæg:
304/63
#4 tak, var lige netop sådan en slags info jeg søgte, fra en der selv havde prøvet begge. Det gør jeg kan bestille en V8.

Fortsat god aften 🙂

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
29-05-2010 20:38:38
Svar/Indlæg:
2127/11
#5 Du spiller smart hva? Hvordan i alverden skulle vi andre kunne vide, at du sad og klumrede ved tastaturet?

Så vidt jeg kan læse, smed jeg også en kommentar til dit spørgsmål, så kom igen med din ot ide.. Du aner jo ikke hvad du taler om.

Jeg tilføjede en stortest af forskellige kølere, som jeg nu fjerner igen. Hvorfor hjælpe folk med en sådan attitude?

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
29-05-2010 20:39:42
Svar/Indlæg:
20170/383

Hvorfor er det ubrugeligt? Sandsynligvis dig der er for doven, eftersom du hurtigt ville finde svar på dit spørgsmål vha. google.

Hvordan tror du i øvrigt Johnny fandt testen ?? Jeg er ret sikker på at det var via google

huh ? Gammel bruger?
Du mener at du fortjener ubetinget respekt da din bruger herinde er halvgammel ?

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af tom81 d. 29-05-2010 20:42:48.

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
29-05-2010 20:43:36
Svar/Indlæg:
7765/230
den er ubrugelig på den måde, at hvis han sagde han ku bruge den til noget, skulle han jo samtidig erkende at han er en doven køter.. 😛 :yes:

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
29-05-2010 20:44:38
Svar/Indlæg:
2127/11
#9 +1 😛

..og ja Tom. Google gav lige en hjælpende hånd 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Johnny d. 29-05-2010 20:45:12.

Boss302

Superbruger
Tilføjet:
29-05-2010 20:53:08
Svar/Indlæg:
821/138
#8 I ❤ you 😀

God stil 😎

MN

Elitebruger
Tilføjet:
29-05-2010 21:00:03
Svar/Indlæg:
304/63
#8 den med gammel bruger stammer fra #2 som nu har redigeret sit svar. Havde du set det oprindelige, ville du vide at min henvisning til gammel bruger ikke var ment på mig, men #2 som er gammel bruger. Jeg blev bebrejdet for som gammel bruger at slette en tråd, jeg bebrejder så #2 for som værende gammel bruger at bringe off topic (= ikke at være en tand bedre selv). Så NEJ, jeg fortjener ikke "ubetinget respekt", men et link med " skal jeg slå det op for dig, var det så svært" virker RET hovent.

Men generelt Johnny og tom81, hvis en tråd ikke behager jer, så undlad at svare i den!

Når jeg spørger hvilken køler er bedst, er det for at høre en mening fra en der har prøvet dem.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
29-05-2010 21:09:15
Svar/Indlæg:
20170/383

Skal jeg da lige være lidt regelrytter og henlede din opmærksomhed til forumregel #1 http://hwt.dk/forumregler.aspx

Eneste grund til at jeg smider det link er fordi du ikke engang har gidet gøre en smule for det selv.

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
29-05-2010 21:35:16
Svar/Indlæg:
2127/11
Der er en god grund, #12, til at svare, også i en tråd hvor der er noget der pisser en af. Uvist af hvilken årsag, findes der eksempelvis folk der er så selvoptagede, at de sletter deres topic, når de har fået løst problemet. Altså er tråden ikke til megen glæde for andre, hvilket ellers er hele ideen i et forum.

Det var noget i den stil jeg kommenterede på i dit tilfælde. Som allerede skrevet kunne jeg af indlysende årsager ikke vide, at du sad og fuckede tingene op. Online kan man næsten udelukkende dømme ud fra adfærd, og din afærd var "forumfjendsk", hvilket jeg reagerede på. OT var det ikke. Det bliver det kun tili dit hoved, fordi du tydeligvis tilhører "mig skal ingen belære" kategorien. Der ud over smed jeg, som i øvrigt også allerede anført, også en kommentar til spørgsmålet.

Du opførte dig smådumt, og vil ikke erkende det. Kedelig attitude, men det er dit problem.

..og ja Tom. Jeg kommenterede på at han havde slettet sit topic, og skrev at han som gammel bruger burde vide bedre. Jeg slettede den del af kommentaren, da topic på magisk vis dukkede op igen. Den var jo ikke relevant mere 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Johnny d. 29-05-2010 21:36:06.

MN

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2010 19:13:00
Svar/Indlæg:
304/63
#13 så læs regel 1 ordentligt, jeg fandt netop ikke svaret her på dette forum, ej heller på nettet, og tag lige regel 3 med, her tænker jeg på første linje 😉

#14 Sådan som jeg ser det fik jeg ikke engang chancen for at genoprette min tråd før jeg blev stemplet, og der gik ikke engang 3 min før jeg opdagede fejlen og gik igang med at genoprette tråden! Forumsfjendsk er måske at slette tråde, men også hurtigt at stemple folk for en fejl.

Mon jeg er den eneste med et problem med attituden?

At opføre sig smådumt er i mine øjne f.eks at smide link op med " skal jeg slå det op for dig, var det så svært", så hellere undvære et svar, det andet tjener kun et formål, nemlig første linje i forumregel 3.

Hvis jeg er typen der ikke vil belæres, søgte jeg ikke hjælp her, så kendte jeg svaret på forhånd. Men ja, du kom med et svar, det er faktisk korrekt, at der er bedre kølere, det er jeg godt klar over, men det er netop en af de to jeg søger, på samme måde som hvis nogen søger en bestemt cpu og der findes en bedre. Men tak for at gøre mig opmærksom på der er andre valg.

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
30-05-2010 20:10:18
Svar/Indlæg:
2127/11
#15 Der er skam stor forskel på ikke at ville belæres, og så at henvende sig til et fora, fordi man er for doven til selv at søge information. En hel den af dem der mener at være hævet over regler og fornuftig adfærd, har skægt nok slet ikke et problem med, at lade andre gøre arbejdet for sig.

Mht hvor lang tid du var om at rette din fejl: Igen forventer du at jeg skulle kunne gætte, at du sad og klumrede i det. Er det særlig rimeligt? Da jeg så at du havde genoprettet tråden, slettede jeg min kommentar desangående. Hvor meget mere vil du egentlig have? At jeg på mine grædende knæ skal undskylde for at have misforstået en fejl fra din side? Ej vel? Nup en tudekiks, og kom videre for faen. Shit happens.

Bedre kølere: Jeg brugte også tiden på at finde et link til et site, der havde AM3-testet en del kølere. Uvist af hvilken årsag, performer kølere nemlig ikke altid ens, afhængig af platformen de bliver smidt på. Jeg fjernede så linket igen, fordi du forvandlede dig til en pissy old wife, men den oprindelige tanke var god nok.

Jeg vidste så til gengæld ikke, at du ikke var ude efter det bedste i en given prisramme, som de fleste af os. Fanboylignende adfærd ses så sjældent indenfor kølere, at jeg ikke havde taget det i betragtning.

Er det ikke på tide at begrave denne diskussion?

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Johnny d. 30-05-2010 20:10:55.

MN

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2010 20:47:12
Svar/Indlæg:
304/63
Vi kan meget gerne lukke den, dog synes jeg din tone er ret nedladende. Husk lige hvad du selv skriver inden du farer frem med diverse beskyldninger mod andre. Hvis du VED jeg er for doven til selv at søge info, må du også vide hvor mange sider jeg har søgt igennem for at finde svar på det søgte efter? Igen, du forudsætter, men aner faktisk ikke dels hvor lang tid jeg har søgt info, dels hvorfor jeg kom til at slette noget af tråden. Du forventer at jeg er evigt forstående overfor dig, men du kan ikke lade tvivlen komme mig til gode!?

Jeg har på intet tidspunkt bedt om du skal falde på grædende knæ, kun at du er fair. Havde du f.eks skrevet, "det forklarer jo en del" eller noget andet i samme stil, så havde den skid været ude af verden. Man skal aldeles ikke ligge på knæ for mig, men svare konstruktivt hvis man vil, ellers venligst helt undlade at svare i tråden.

Jeg har netop søgt på nettet, dog uden at finde et svar som det jeg fik i #4, det var lige det guldkorn jeg søgte. Jeg holder stadig fast på at det svar jeg fik med "skal jeg gøre det for dig" er meget arrogant.

Såe, husk lige at nappe en tudekiks med også, du trænger vist til en. Du har en gang for alle sat dig for jeg er fanden selv, fint nok, i det mindste kan jeg sige jeg tog fejl og sige tak for hjælpen. Det jeg skrev om tak for rådet var på INGEN måde ment nedsættende, jeg synes du skulle tage at læse de 4 sidste linjer igen. Man må gerne kalde det fanboy eller andet, jeg gik efter en køler med pænt design som passer til mit kabinet med rude i, og her synes jeg de to falder bedst i min smag, derfor er det netop de to jeg søgte info om.

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
30-05-2010 22:23:08
Svar/Indlæg:
2127/11
Overall kommentar til #17 må vel være "åh din stakkel, hvor er det synd for dig".

Jeg gider egentlig ikke, men ok, for at udrydde et par misforståelser:

Du skriver at det at du dukker op i et fora for at spørge om råd, beviser at du ikke har noget imod at blive belært. Dertil skriver jeg, at det ikke er tilfældet. Vi ser dagligt eksempler på, at folk hjertens gerne lader andre i et fora gøre arbejdet for dem, men at de ikke tåler den mindste irettesættelse. Jeg skrev ikke at du intet havde lavet, inden du spurgte herinde. Det er noget du tillagde min udtalelse.

Indrømmet: emnet er så gennemtæsket overalt, at jeg finder det svært at tro, at du ikke har kunnet finde noget brugbart, hvis du har gjort dig så megen umage som du påstår. Det tog mig et par minutter, og fem tests af CM V8, at konkludere, at #4 sådan ca har ret. Heldigvis er det to meget omtalte kølere, så der er tonsvis af materiale om dem derude. Men altså: Jeg udtalte mig ikke om med hvilken iver du har undersøgt sagen. Forklarede blot at dit argument ikke var holdbart.

Resten af kommentaren er som sådan ikke værd at svare på. Det er primært mere af samme skuffe. Du forstår ikke, at det du lukker ud, også har en betydning for, hvordan folk reagerer på dig. Jf. ovenstående forstår jeg som sådan udmærket Toms reaktion, og mht vores diskussion: Havde du, i stedet for at spille smart omkring OT, blot skrevet at det var et teknisk uheld, havde du fået en venlig kommentar tilbage.

Jeg lukker sagen her. Livet er for kort og alt det der. Jeg mistænker nemlig, at vi blot vil fortsætte på samme rulle, og det er en smule nyttesløst.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Johnny d. 30-05-2010 22:23:30.

MN

Elitebruger
Tilføjet:
31-05-2010 06:25:03
Svar/Indlæg:
304/63
Ja #18, i din evige visdom glemmer du at du opfører dig som et lille barn der er taget med fingrene i kagedåsen og ikke kan tåle nogen tillader sig at kritisere dig og ikke bøjer sig i støvet for dig. Har egentlig ondt af dig. At være så selvhøjtidelig må ikke være nemt.

For god rodens skyld, ingen af de steder jeg læste test af de to sat op mod hinanden blev det nævnt at køleren kunne vendes horisontalt også på den V8.

Men lad os lukke tråden, vi bliver aldrig enige. Måske kun om én ting, nemlig at næste gang du ser en tråd jeg har oprettet ganske enkelt undlader at svare i den?

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MN d. 31-05-2010 06:36:22.