BearShare

Software d.  30. maj. 2010, skrevet af Jam The Man
Vist: 1881 gange.

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2010 01:17:30
Svar/Indlæg:
976/138
Hey

Jeg så lige en veninde sidde og hente nogle sange på noget der hed BearShare her sidst hun var på besøg og undrede mig lidt over det. Da jeg så spurgte hende hvad det var for noget, sagde hun at det var noget hendes kæreste havde vist hende og at det altså var helt lovligt. Nu kender jeg ikke noget direkte til servicen, men kan ikke forestille mig andet end at det er lige så ulovligt som alt andet musik deling. Kan ud fra BearShare's hjemmeside se at der kan deles:

"Free Peer-2-Peer downloads from other Bearshare users."

Så kan man selvfølgelig også købe musik hos dem, og de kalder deres service:

"The BearShare service is 100% legal"

Er det bare mig der ikke lige kender til det, og det faktisk er lovligt? Eller er det lige så lovligt som torrents og fx Napster var? Hvor det reelt kun er servicen der er lovlig, men ikke alt det data man "kommer" til at hente "i god tro"?
For hvis det er case 2, så skal hendes n00b af en kæreste vidst lige have en over nallerne...

Anyways,., jeg undrede mig bare...

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Jam The Man d. 30-05-2010 01:17:44.
Boss302

Superbruger
Tilføjet:
30-05-2010 01:30:12
Svar/Indlæg:
821/138
Det er ikke lovligt,

http://nyhederne-dyn.tv2.dk/ar...

Hvem har et P2P program som ikke henter Ulovligt?

Ja okay et firma måske 😛

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Boss302 d. 30-05-2010 01:37:59.

(FIH)

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2010 01:34:33
Svar/Indlæg:
2687/71
jaja sig goddag og tak til en røvfuld cirus samtidig 🤣

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2010 02:04:55
Svar/Indlæg:
4120/115
Programmet og servicen er nok lovlig, men indholdet der bliver delt er nok sjældent...

Og det er så prop fyldt med virus, så du kan nok godt bare starte med, at reinstallere.

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
30-05-2010 07:08:24
Svar/Indlæg:
5679/460
p2p er lovlig ........det er det du som regelt henter over p2p der er ulovlig :) ...og Bearshare ....er lovlig indtil du henter musik og film osv. som er beskyttet af copyright for så skal der betales :) så det er fy fy ....så hent et alu bat og gi din venindes kæreste en tur med det :)

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2010 09:00:14
Svar/Indlæg:
1107/258
ja som regel ulovligt data man henter. men kan det bevises ?? 😛 noget med man bare skal ha trådløst internet så kan man ikke blive straffet da folk ude fra kunne ha gjort det haha.. wierd-

men fuck at hente mp3. dårlig kvalitet.. meget langtid siden jeg har nuppet sådan nogle.. altid latterlig kvalitet (så godt som)

men husk der findes altså også meget lovligt musik. selv fra de store kunstnere. bumbum 🙂

men seføli hvis man er rad for "ulovligheder" så skynd dig at slet det eller installer det smarte program der kan validere alt indholdet på din computer og så bare automatisk slettte alt der er ulovligt ^^ havde hørt om sådn et for noget tid siden kan bare ikke huske navnet. 🙂

men puha. tæve folk med alubat... haha.. hva hvis du ser nogle gå over for rødt skal de så også ha tæv ? :D eller cykler uden hjelm og lygter forbi dig. hmmm.. ^^

nå off topic.. ^^ slet lortet hvis man er i tvivl. og ikke er til sådan noget.. tænker bare. ALLE i min omgangskreds har haft ulovligt lort på deres pc. (windows specielt) men også kun 100-150 personer. gælder jo ikke alle ... ... ... ... ... ... ^^^har også selv haft 98 og xp ulovligt.. i sin tid. men købte det da på sigt ^^ går også over for rødt hvis der ikke kommer nogle :D bad boy her lol..

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
30-05-2010 09:03:40
Svar/Indlæg:
5679/460
vis du har trådløs og dit Trådløse er blevet hacket og det ka bevises (mac adresse) vis du ik har beskyttet dig så er det bare dig der er for dum ...en tysker har vist nok fået var det 1000 euro i bøde for ik at ha beskyttet sit trådløse netværk som der så var en hacker der udnyttet :)

Alu bat eller Sledgehammer ? ....vis folk bruger hjelm kommer de ik til skade så det er deres egen skyld :) Hehe ....

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2010 10:01:38
Svar/Indlæg:
1107/258
ok sygt nok at han fik en bøde fordi andre udnyttede hans linie,, wierd. kører da heldighvis selv med kryptering 🙂 men ja ja.. dumme tyskere :D:D:D

ot
hvordan kan man se mac adresser på sit netværk ? i routeren eller hvordan ? 🙂 kunne være sjov at åbne linien og se hvor mange der prøver at lege ^^
Specielt hvis man så kan finde dem på en eller anden måde hehe. grineren

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2010 11:13:38
Svar/Indlæg:
976/138
Jamen så er alt jo som jeg forventede. Så får hun et rap over nallerne næste gang...

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2010 11:31:13
Svar/Indlæg:
5474/39

Før i tiden, så var der virus i installationen af Bearshare. Programmet er lovligt, ligesom alle andre åbne programmer. Når hun henter copier af copyright sange og film er det ikke lovligt. Det har de andre også været inde på...

Mac address kan der fuskes med i dag. Så din Teorie om det er farligt kører med Trådløst holder ikke en meter...

Kort og godt... Mac-adresse er ikke mere sikkert en falsk nummer plade på en bil...

Det eneste, som jeg ikke ved er om man kan skifte mac-adressen på router eller switch..Hvis man sider på et lokal netværk, så er det nemt og ændre sin computers mac-adresse...

Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Shadowhunter d. 30-05-2010 11:43:01.

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
30-05-2010 12:27:14
Svar/Indlæg:
5363/442
Bearshare er lige så (u)lovligt som ThePirateBay, i teorien i hvert fald for PirateBay er jo blokeret for en stor del af befolkningen..

Kort og godt, det er ulovligt og fyldt med virus efter hvad jeg har hørt. Med hensyn til at være "i god tro" så holder den ikke en meter, for det er jo stadig copyright-beskyttet materiale man henter - det burde man kunne tænke sig til..

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2010 14:59:22
Svar/Indlæg:
5474/39

Nej jeg tror godt folk ved, hvordan man kommer der ind... Der diverse guides til komme ind på ThePirateBay, så tror ikke på det er blevet svære.

Nok om det, jeg vil helst holde mig til den rigtige side af loven. Selv om det kunne være fristende og bare downloade alt muligt copyright materiale...

Swayde

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2010 19:35:47
Svar/Indlæg:
2246/14
#9 En switch har ikke en mac adresse... De fleste routere kan du snildt ændre mac på (det kan alle dem jeg har haft..).
TPB burde ikke være ulovligt, der er INTET copyrightet data på deres servere, kun meta-data, hvilket ikke er/burde være ulovligt.. Det er jo lidt det samme som at hvis politikken skriver at man kan finde ludere i Istedgade, så er de alfonser, i mean.. Really ? Hvorfor er google så ikke ulovligt ? De cacher utrolige mængder copyrightet data, primært billeder.
Desuden er "blokeringen" jo bare fjollet... (en god analogi er at gøre det forbudt at køre til Sverige, ved at fjerne alle vejskiltene derhen...)

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
30-05-2010 19:43:43
Svar/Indlæg:
5679/460
Dit Netkort har sin egen adresse som du ik ka ændre :) ...og ja du ka ændre din mac adresse ...... men hvad hjælper det når de bare tjekker bedre efter? og ja hvad hjælper det og kryptere sit trådløse netværk det stopper ik hackerne aligevel ....det tar bare længere tid for dem :) men kortsagt de ka se om det er brugt fra din egen computer eller ik .......men alle skal ha kryptering og password på deres Netværk :)

så ja shadowhunter du ka ændre MAc på din pc. men du ka ik ændre navnet på dit Netkort og det unikke nummer det har :) .... så hvergang du hacker ka du jo altid skifte netkort :) mener ik de koster så meget :)

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2010 19:59:29
Svar/Indlæg:
5474/39

Tja, jo det samme med en bil. Den har jo også et stelnummer, som viser hvem det er, som er ejeren.

Jeg har ikke den store interesse i bryde ind i andres computer... 😉

Angående Google, så overholder de heller ikke altid loven. Eksempel vis, ved linke til sider som ikke er på nettet mere...

Grunden til man har prøvet på lukke adgangen til thepiratbay. Nok mest af alt, at der har været alt for meget copyright beskyttet ting.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 30-05-2010 20:00:43.