Google dropper Windows.

Litteratur d.  01. juni. 2010, skrevet af jmose
Vist: 1207 gange.

jmose
 
Moderator
Tilføjet:
01-06-2010 20:26:55
Svar/Indlæg:
3863/538
Windows er for usikkert siger anonym talsmand

Læs hele nyheden her: http://hwt.dk/newsdetails.aspx...
Simon
 
Superbruger
Tilføjet:
01-06-2010 21:04:07
Svar/Indlæg:
485/31
Synes snart Win skal tage sig sammen de mister sku da mere og mere markedsandel ☹


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-06-2010 21:50:30
Svar/Indlæg:
2576/125
#1 Hvad snakker du om? De sidder tungt på OEM markedet, og så længe de ikke bliver rystet i den grundvold er de ligeglade.


LlamaAgenten
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-06-2010 22:05:09
Svar/Indlæg:
1129/113
Hvad? De bliver tilbudt OS X som alternativ til Windows, på trods af, at OS X adskillige gange er blevet testet som værende mere usikkert end Windows? Det er da ikke særlig smart.


Simon
 
Superbruger
Tilføjet:
01-06-2010 22:15:40
Svar/Indlæg:
485/31
#2 Uanset hvad tror jeg sku ikke de er som du siger ligeglade for lad os sige Google laver et nyt styresystem "linux" alla når de har lavet det til deres eget firma så siger de sku da hey vi kan sælge det her ? og så er der endnu en konkurent på markedet til OEM win især hvis de går i Chrome's spor og er hurtigere! så bliver der skam rystet i Windowns grundvold


las
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-06-2010 23:08:44
Svar/Indlæg:
2151/51
#1 Fordi Google dropper Windows (og vælger OS X istedet, som er mere usikkert ifølge mange sider og tests, ligesom #3 skriver) er det ikke noget der gør noget.

De siger det sikkert bare for at promovere deres eget OS, så man ser dårligt på Windows :p

Med Win7 har de bevist at de sagtens kan lave noget ordenligt og jeg synes Windows 7 er det bedste de har lavet. Har stort set ingenting at brokke mig over med Win7, det har bare kørt perfekt fra dag 1 (hvilket er det første windows der har gjort det)


Moze15
 
Superbruger
Tilføjet:
01-06-2010 23:24:48
Svar/Indlæg:
1235/80
Lolz... Apple vs M$ ...NOT!

Det er fordi google nok har taenkt sig at bruge deres eget styresystem, Chrome OS, at det er ved at gaa vaek fra Windows.

Ang. OS X's sikkerheds ift windows, saa kan det ikke siges tydeligere end: "At the hacking convention in Vancouver, the Mac was the first to go down. One of the star hackers there compared Mac to a house in the country with all of the doors and windows open, whereas windows was like a house in a bad neighborhood with steel doors and bars in the windows. Which means you can bring any house down if you put the effort into it. Google is trading 4 quarters for a buck."


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-06-2010 23:35:25
Svar/Indlæg:
8947/160
Windows bliver også hacket langt mere end andre OS, blot fordi de er størst er det dem der skal ned med nakken. Jeg har tit tænkt at hvis der ikke blev lavet virus ville der feks være penge til at brødføde alle fattige, lave alle rent drikkevand til alle osv osv. De midler der bruges på at beskytte mod virus, fjerne virus, tabt arbejdsfortjeneste osv på verdensplan er jo enorme....mill/trill/fantasillion kr 😲 Så stop dog , hvad kan man kalde det-? Worldspam? så vi kan bruge pengene på noget fornuftigt. Er der nogle der er friske på at lave regnestykket.? Hvad koster det at der findes vira til pc og mac ?

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shutdown d. 01-06-2010 23:39:20.


MadsAG
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2010 00:08:39
Svar/Indlæg:
5421/53
#6 Tror du selv på det? Har du prøvet Chrome-OS?

Chrome OS'et er bare en stor browser, alt sker i skyen.

Det er kun meningen at det skal bruges til netbooks, og andre små enheder, som skal have beregningskræft og plads fra skyen.


bechdog
 
Superbruger
Tilføjet:
02-06-2010 00:41:40
Svar/Indlæg:
112/12
Kan godt være det er nemmere at få adgang på OS X, dog er det svære at lave Cracks og Virus til.

Så i bund og grund er det p***e lige meget hvor hurtigt man kan komme ind, men hvor meget ballade man kan lave når man er inde. 🙂



hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2010 01:01:59
Svar/Indlæg:
2440/66
pudsigt. det er nok mest PR.... for jeg har ellers læst at google brugte linux på deres ansattes' maskiner, en afart af ubuntu. den kan også findes på nettet - gOS.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2010 10:17:09
Svar/Indlæg:
5474/39
Du kan lave lige så mange problemer på en mac, som man kan på Windows.

Jeg tror også på OSX vil få større markeds andel i fremtiden. Dog savner jeg lidt, at Apple ændre holdning til at man godt må installer OSet på en Pc.

De to firmaer indgår en aftale om en fælles standart for dx11 og Opengll


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 02-06-2010 10:18:49.


Erik
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2010 12:15:08
Svar/Indlæg:
250/2
Jeg tror ganske enkelt at det er propaganda, ikke en dyt andet, der sidder mange og bruger Google, faktisk synes jeg at det "brand" er for synligt i hverdagen, de vil gerne blære sig med eget OS, flot så, men så ser jeg da også gerne at det eneste jeg har på min PC er et link til søgemaskinen og ikke andet!

Der er sku da ikke noget fra Microsoft, som man uheldigt kan få smidt i hovedet, hvis man ikke passer på, men en Googlebar, min bare, er næsten infiltreret i alt fra Drivere til små utilities, vælger man std. Installations metode eller tager alt med, vupti sidder man med en googlebar, eller en Yahoo osv. Sku da for klamt at de ikke bare kan holde sig ude af den slags installationer.

Det er sikkert nødvendigt for dem at gøre sådan, samt filme vores veje, de prøver vel at gøre sig så undværlig som et "American Express Card = Don't leave home without it" slogan, fint nok, men selv ikke vagttårnet bliver trykket i fjæset på mig, så meget som det googlegøgl, alle rygterne om "sladren til cia" vidersalg/givelse af e-mail adr. Som der også har været oppe og vende, tja uden google kører min PC, men ville vi alle have den holdning, kører google hvor ? nowhere!

Hvad alle andre intusiaster eller hedninge giver dem mulighed for, tja deres sag, jeg bruger en mindre effektiv søger og stiller mere kreative spørgsmål, det burde vel gå ud på ét :yes:

Hvad med alle dem der har brugt NetScape, er alle de bruger extinct nu, eller kører de bare noget andet, der alligevel bare ligner en clone af det tidligere kejtede og smagløst designede NetScape ?

Det hele har intet med funktionaliteten af Windows at gøre og skulle det have, så er det ikke Microsoft's skyld, ikke bare fordi de altid er dem der er hængt ud, "jump to Seven, feel's like heaven" som de også siger over there,"addapt and overcome" 😉

PS! Det er som Nero, jo større den bliver og jo mere den æder af plads, uden at gøre det mest nødvendige bedre, tja så kan de beholde skidtet, Seven kan selv brænde de fleste ting og der findes en række små programmer der i sidste ende i som treenighed kan mre end Nero kan, en besparelse på min. 1 GB dataplads er med i købet, så google gogle herfra og hav en strålende dag nær de 20*C 😎


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Erik Winther d. 02-06-2010 12:23:13.


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2010 13:50:00
Svar/Indlæg:
8947/160
12# Jeg er også træt af at fjerne google værktøjslinier fra div installs, java, adobe osv osv.. Træls at det på den måde skal trækkes ned over hovedet på folk.!! 😕


Erik
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2010 14:24:43
Svar/Indlæg:
250/2
#13 - Ja de skulle "shutdown" det er dejligt med lidt opbakning 😀


micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2010 19:51:40
Svar/Indlæg:
4120/115
Det er da bare for at sende en provokation til M$... Mon ikke skiftet ligger lidt dybere i googles tanker.

1: Så har de deres Chromeos, som de nok gerne vil lave en practical case på.

2: Så "forkromer".... de jo, cloud computing, som i sådan et tilfælde vil simplificere deres netværk, til et helt flad struktur. (Ideelt set.... men lad os nu se det i praksis)

Men et netværk med 10.000 maskiner, plus printere og andre enheder, fordelt på en masse branches. Der vil jeg tro at en Windows platform har adskillige praktiske fordele, i Active Directory, Group policy, og security groups. Samt en masse andre smarte features som findes i windows server.

Mon ikke, vi kan regne med at Google allerede har droppet exchange og sharepoint? Men det kunne nok også være særdeles fordelagtigt på mange punkter, til så store netværk... 😉


Maledin
 
Overclocker
Tilføjet:
02-06-2010 22:17:21
Svar/Indlæg:
16/0
#7 Og hvis du holdte op med at bruge så meget strøm, så ville luften være renere. Sådan er der så meget. Hvis alle vira blev fjernet fra computerne, så ville der også ryge mange jobs, er det det du er ude efter?

#9 Det er bestemt ikke svært at lave bl.a. keyloggers til OS X, så det der med ''det er sværere at lave lort i OS X'' skal du længere ud på landet med.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Maledin d. 02-06-2010 22:19:31.


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2010 22:43:05
Svar/Indlæg:
2576/125
OS X kan da kun finde ud af at se nuttet ud 😛 Næ, DOS er det eneste rigtige at bruge som nørd, men må ærligt indrømme at det der Windåse 7 virker rigtig godt. 😀

Og så kan Google bare pakke sammen med deres Big Brother tendenser, sammen med Facebook. 😎


MuhammadMJensen
 
Overclocker
Tilføjet:
02-06-2010 22:57:54
Svar/Indlæg:
1019/39
jep dos er kanon, nok det bedste der er lavet pt. Det er jo egentligt stadig dos der bliver brugt til rigtigt meget.

troede egentligt at alle it virksomheder for det meste ikke brugte windows, specielt til servere hvor linux og unix er de store. men ja mand skal vel fejle for at lære nogen gange..


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2010 08:11:11
Svar/Indlæg:
8947/160
16# Du aner ikke hvad jeg bruger af strøm. 😐 Og hvis der ikke ble skrevet virus og pengene istedet skulle bruges til mad, rent vand osv, så var der allerede skabt en masse arbejdspladser til distribution, forarbejdning osv. Så hold dog op med at vende tingene på hovedet.. :no:


Maledin
 
Overclocker
Tilføjet:
03-06-2010 14:52:32
Svar/Indlæg:
16/0
#19 Det er jo netop det du gør. Mange af os bruger computere for at underholde os selv, men hvis vi holdt op med det og i stedet sendte penge til de fattige, så ville de leve en MEGET bedre tilværelse. Men alligevel gør vi det ikke, hvorfor? Fordi at vi er ligeglade.


genuz
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2010 18:33:09
Svar/Indlæg:
798/19
#16 Ja og hvis alle krige stoppede og AIDS og kræft forsvandt, så ville der også ryge en masse jobs, er det virkelig det, vi vil have?


jaggop
 
Overclocker
Tilføjet:
05-06-2010 16:06:23
Svar/Indlæg:
108/32
Jeg ville sige nægte at arbejde i MacOS =/