MP3 eller Wave til CDA program ?

Software d.  03. juni. 2010, skrevet af arsenio3d
Vist: 1222 gange.

arsenio3d

Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2010 01:17:12
Svar/Indlæg:
2823/238
Hej, jeg leder efter et gratis konverterings program, som skal kunne kovertere fra et filformat til CDA eller et format som man så kan bruge i en hvilken som helst cd afspiller...

Kan i hjælpe mig?
lassebuck

Superbruger
Tilføjet:
03-06-2010 01:51:51
Svar/Indlæg:
42/6
CDA-filer er slet ikke filer. Det er bare en måde at vise, at det er musik-spor som ligger på disken.

De fleste brænder-programmer kan skrive musik-cd'er direkte fra Wav-filer, men man skal selv angive at det skal være en musik-cd og IKKE en data-cd.

Kasseren

Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2010 01:52:50
Svar/Indlæg:
1814/48
En lille ting jeg faldt over på nettet

The CDA file type is primarily associated with 'CD Audio Track Shortcut'. A .CDA shortcut file is a small file generated by Microsoft Windows for each track on an audio CD. The file contains indexing information and are named in the form TRACK##.CDA. The files contain no audio and are basically useless when a CD is ripped to a computer's hard drive or converted to MP3 and written out as files to a CD. Some software makes it appear the files contain audio as recorded material starts when a .CDA file is clicked on but that's just the software operating and not music in the .CDA file.

Ifølge Microsoft kan Windows Media Player brænde både Wav, MP3 eller WMA til en Audio CD, som kan afspilles i alle afspillere der tillader brændte CDer.

tatoo1956

Overclocker
Tilføjet:
03-06-2010 01:57:16
Svar/Indlæg:
1630/101
Jeg brænder alt i WMA til mine afspillere, så er du sikker 😀

lassebuck

Superbruger
Tilføjet:
03-06-2010 02:12:21
Svar/Indlæg:
42/6
Næsten alle brænder-programmer kan skrive musik-cd'er. De accepterer alle wave-filer som input, men mange accepterer også andre lydformater. Lydkvaliteten ændres ikke, når musikken lægges over på en musik-cd.

Hvis dit brænder-program ellers accepterer det lydformat, som du kommer med, så er der ingen grund til selv at konvertere til et andet format selv.
Brænderprogrammerne konverterer altid til rå lydfiler først (wave-format) før der brændes, men det ser man ikke.

arsenio3d

Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2010 07:31:21
Svar/Indlæg:
2823/238
Har lige prøvet med Windows Media Player, og det ser ud til at virke fint...

Det kunne da ikke være nemmere! 😲

Mange tak, det er godt nok en god ting at vide 😀