OC af mit system.

Bundkort / CPU d.  03. juni. 2010, skrevet af Eastern
Vist: 853 gange.

Eastern

Overclocker
Tilføjet:
03-06-2010 07:08:12
Svar/Indlæg:
0/1
Hej folkens , jeg ville egentlig høre om der er nogen der ku hjælpe mig lidt med et stabilt OC af mit system ..

Jeg har for 3 uger siden modtaget mit andet grafikkort til mit SLI system..
Men , jeg har læst at folk skriver at nvidia gtx 260 216 SP i SLI gør min intel Q6600 til en flaskehals , så jeg havde lidt regnet med at prøve at OC'e den inden jeg tog beslutningen om at spare op til x58/I7 920.

Mine specs:
Cpu - Q6600 - Stock cooler , køber enten Corsair H50 eller Coolermaster V10 køler snart.. ku godt bruge et tip om hva for en cooler der er bedst . :)
Mobo - XFX nforce 750I SLI
Ram - Corsair 2x2gb Xms2 pc2 8500 1066 mhz
Psu - Coolermaster 850W

Jeg har læst lidt på nettet omkring OC med en Q6600 med at multiplier er locked på 9x , og at nforce 750i ikke er den bedste platform at OC'e på , men det burdte kunne lade sig gøre.. Ku godt tænke mig en OC fra 2.4 GHZ til 3.0-3.2 GHZ Stabilt ..

Btw , jeg har haft nogen problemer med at feks når min dame sidder og spiller sims 3 , alt på high , så Crasher hele maskinen , laver en totalt Grøn skærm , og låser , rebooter, og starter op igen normalt .. samme har jeg prøvet i Battlefield BC2 (de 2 events er kun sket efter jeg har sat mit system til SLI) . har også fundet et par fejl på mit bundkort , feks , der sidder 3x 3pins fan connecters på bundkortet , men kun den 3. connecter virker sådan så jeg kan skue op og ned for fanspeed og se fan RPM , ellers kører de andre 2 connecters på 100% og kan ikke skues ned eller se RPM på , er det en fejl fra producenten af ?

Ville være taknemlig for eventuelle kommentare eller tips om jeg har lavet en fejl eller nogen settings der står forkert.. på forhånd tak :)

3Dmark vantage : 17971
3Dmark 06 : 11864

Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af Eastern d. 03-06-2010 07:14:06.
cale

Enthusiast
Tilføjet:
03-06-2010 11:57:03
Svar/Indlæg:
108/5
Første fejl jeg umiddelbart kan se må helt klart være at du har ladet din dame spille på din computer... puuuha Eastern.

undskyld jeg ikke kommer med løsninger men syntes det ville være bedre for dig at få fat i for det første et helt andet bundkort(chipset) og så en I5/750 istedet for I7/920 for hvis du alligevel skal ud og starte med at købe en køler kan det bedre betale sig for dig at opgradere først. For det andet - din cpu som flaskehals i et SLI setup er vel bare noget man må leve med, medmindre man er parat til at smide flere tusind kroner efter en I7 i den høje ende eller en af AMD´s spillere - det er jo gfz der er hovedmotoren når det kommer til spil, og selvom du oc din nuværende cpu ville det ikke gøre det store, så hellere et bedre chipset, grunden til at jeg vil anbefale I5 istedet for 920 er pga de netop gode oc muligheder der lægger i denne chip. det er virkeligt utroligt hvad man kan presse ud af den.

Mht. dit nuværende setup - jeg kører selv med E8500 og et 9800GT og i bc2 med medium settings kører det glimrende (bortset fra deres manglende patch)
den smider mellem 50 - 60 fps i hovedet på mig

Løsning til Sims - afinstaller skidtet og køb en n-Wii til hende (GAS) nej jeg har ingen idé om hvad Sims og SLI har imod hinanden - du burde snildt kunne trække sims på super mega overkill high... Glæder mig til at se hvad SLI geeks kan bidrage med =)

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
10-06-2010 13:27:27
Svar/Indlæg:
4983/48
som jeg kan se, kan du ihvertfald sætte dine Ram op til DDR 1066 istedet for DDR 800 som du køre dem som nu... dog skal du huske at sætte Ram volt op til 2.1V og NB/SPP skal op på 1.4V pga det er Pre-OC ram

for mig lyder dit crash problem mest af alt som om din PSU sparker ud og crashere systemet... om det så kan være pga SLI eller en Defekt PSU skal jeg ikke kunne sige.. jeg har haft nøjagtigt samme problem som du beskriver med en 1000W NorthQ PSU som viste sig at være defekt

Mth Xfx 750I
så burde de fleste fans kunne styres, nogen fra bios, resten burde kunne styres via Speedfan eller lign... OC mulighederne på 750I er faktisk lidt bedre end på 780I da det har 1 Pci-E controller mindre at køle...(bla derfor 750I kommer med passiv køling hvor 780I bruger aktiv) dog er bios menuen langt bedre lavet til 780I

Pvt.P.Nutz

Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2010 13:34:01
Svar/Indlæg:
5224/222
3Dmark vantage : 17971
3Dmark 06 : 11864

Er det ikke omvendt?