Problem med afbrændt strømforsyning(er)

Diverse d.  04. juni. 2010, skrevet af JonHP
Vist: 667 gange.

JonHP

Enthusiast
Tilføjet:
04-06-2010 21:59:09
Svar/Indlæg:
1/1
Hej

Jeg har et problem med strømforsyningen til min computer (Corsair TX650W).

Jeg har en saml selv computer som en af mine venner har hjulpet mig med at samle. Den har kørt fint i et halvt års tid. For en måneds tid siden begyndte den at køre ustabilt - nogle gange ville den ikke starte, eller den stoppede med at virke under opstarten. Dette kunne jeg som regel løse ved at tage strømmen, vente et par minutter og så starte den igen. For ca. to uger siden begyndte den at være ustabil oftere på denne måde. Da det endelig lykkedes mig at starte op og komme ind i Windows (XP) gik jeg i gang med at lave en System Recovery. Mens jeg var i gang med det, brændte min strømforsyning af og der kom en masse mørk røg ud af den. Jeg sendte den tilbage til forhandleren og modtog en ny. Jeg satte den nye strømforsyning i, men så snart jeg tændte computeren lød der et lille "puf" og straks kom der røg ud af den nye strømforsyning.

Har jeg bare været uheldig med strømforsyningerne, eller kan det være noget andet i min computer der gør at strømforsyningen brænder af?

Håber der er nogen der kan hjælpe, da jeg ikke har megen forstand på indmaden i en computer.

Mvh.
Jon
NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2010 22:00:26
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Har du tjekket, om der måske sidder et afstandsstykke og kortslutter et eller andet?

Svaage

Superbruger
Tilføjet:
04-06-2010 22:17:09
Svar/Indlæg:
896/29
Lyder som en kortslutning.Tjek afstandsstykker

xponic

Overclocker
Tilføjet:
04-06-2010 23:55:49
Svar/Indlæg:
107/0

Din første psu har nok trukket noget mere med i købet da den futtede af.
Jeg vil gerne se et mb holde et ½år uden afstands stag(hvor skruerne er strammet godt og grundigt så mb bliver mast op af monteringsplade som er lavet af metal første bootup puf!!!).

tatoo1956

Overclocker
Tilføjet:
05-06-2010 01:34:03
Svar/Indlæg:
1630/101
Som #3 skriver, så oplever jeg, i gennemsnit af 3/4 af tilfældene at en PSU snupper mere med sig. Tror at det måske er sket for dig også.

JonHP

Enthusiast
Tilføjet:
05-06-2010 07:30:45
Svar/Indlæg:
1/1
Hej

Tak for svarene, det vil jeg undersøge (med hjælp fra en kyndig hånd).

Og tak for hurtigheden af svarene, sætter pris på det 🙂

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
05-06-2010 13:10:25
Svar/Indlæg:
4018/217
Ja det er noget lort når det sker. Håber bare du har været uheldig med den anden strømforsyning også.

Til anden gang så lad være med at bruge Corsair, har selv haft en psu der brændte af efter meget kort tid.