Jeg har tænkt på at bygge et kabinet i flammingo. Male det sort, og sørge for god udluftning. Så må det da blive næsten lydløst. Har lavet en skitse i Google Sketchup :
Inden du maler dit flammingo kan du male det med noget zinkmaling så det ikke er statisk mere. problemet er bare at flammingo let bliver opløst og derfor tror jeg at det vil gå i opløsning når det kommer i kantakt med maling.
det er et dårligt valg. Det dæmper ikke på støj. Er brandbart. Kan ikke jordes og leder varmen rigtig dårligt. Ingen ting vundet end at det er specielt. 🙂
Jeg er ved at kigge efter et andet skummateriale. Vi har "Jydsk Skum" inde i Jægergårdsgade, de har noget skumgummi, som er så hårdt, at det ikke "wobler" sammen.
Når man rører et stykke flammingo kan man få stød. Så selvfølgelig kan det jordes.
Har tidligere eksperimenteret med lyddæmpning af et gammelt kabinet. Jeg endte med at beklæde indersiden af kabinettet med lyddæmpningsskum og blygummi. Det kan gå hen og blive smådyrt, men det virkede helt fint.
jeg tror han sigter efter et kabinet der er forholdsvis let, ja jeg ved godt at gasbeton ik vejer det vilde, men det er immervæk tungere end flamingo :yes:
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Barkaway d. 08-06-2010 18:49:57.